Vraag

• pieterdp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste forumleden,

een aantal weken terug werd een Mitsubishi Ecodan geinstalleerd (ERSE-YM9ED). Toen het buiten nog wat warmer was, heb de verwarmingsfunctie via de controller op pauze gezet. Ik merkte echter dat uren en dagen later; de CV pomp (type Grundfos) bleef draaien (de leidingen voelen uiteraard koud aan).

Ik zou verwachten dat de pomp na verloop van tijd ook uitschakelt (ik mag er niet aan denken dat die pomp de ganse zomer blijft draaien!). Ik heb de manual doorgenomen, maar daar vind ik niet onmiddellijk een instelling mbt automatisch in of uitschakelen van die pomp. Installateur gecontacteerd, maar radiostilte. Ook via Google vind ik niet onmiddellijk iets:

In bijlage foto van de pomp.

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie. Graag een voorzet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTUdFVMGqL4fmnblpdLE7TI1ojk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJX2AU7psad2KrYQGBIQh4Nr.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Dit is een secundaire pomp.

Waar krijgt de pomp z’n voeding van?
Als deze rechtstreeks op het 230V net zit aangesloten dan blijft deze inderdaad draaien.

Zie Blz.14 Tabel 2 (aansluit schema)
https://alklima.nl/servic...handleiding-ersd-vm2d.pdf

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste DutchWing,

deze zit aangesloten op TBO.1, is in principe relais geschakeld op de fase, en zou moeten meeschakelen met de pomp in de hydrobox (maar dit lijkt dus niet te gebeuren). Inderdaad, ook de interne pomp blijft aangeschakeld wanneer de verwarming af staat.

Fuses uitgemeten, en die zijn in orde. Het enige wat dus nog overblijft; is een probleem met het relais (lijkt me wat onwaarschijnlijk gezien toestel enkele weken oud), of dus is het tóch een instelling.

Vraag is dus hier voor de experts: wanneer het warm water op "Timer" staat (en op dat moment niet werkt), en de verwarming op "Prohibited", zou na verloop van tijd de circulatiepomp toch moeten afslaan, correct?
Of waar zou je dat kunnen instellen?
Het enige wat ik vind, is de ECO instelling voor de pomp, maar die staat "aan" met wachttijd 10 mins.

Pieter

[ Voor 94% gewijzigd door pieterdp op 16-12-2022 21:25 ]