Ouders van een vriend van mij zouden graag een slimme thermostaat willen plaatsen in hun appartement. Ze wonen in Amsterdam en hebben stadsverwarming. De woning is volledig voorzien van vloerverwarming (geen radiatoren e.d.). Afgelopen vrijdag is er een monteur langsgeweest die aangaf dat het enige systeem wat geschikt is voor hun woning een Honeywell Home zou zijn. Dit zou minimaal 1000 euro exclusief installatie gaan kosten. Dat klinkt mij wel als behoorlijk prijzig in de oren.
Ik ben benieuwd of er iemand hier is die ervaring heeft met deze situatie. Klopt het dat alleen het Honeywell Home systeem geschikt is?
De ouders hebben nu een simpele draaiknop. Hierbij wat infor die ze gedeeld hebben: als er wat mist hoor ik het graag!
De ouders schrijven zelf nog:
/f/image/V3ktqDNqf4OZgZ5elvmZLRJM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aP92pb0Xk06ZkuKrB7P3ogUd.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd of er iemand hier is die ervaring heeft met deze situatie. Klopt het dat alleen het Honeywell Home systeem geschikt is?
De ouders hebben nu een simpele draaiknop. Hierbij wat infor die ze gedeeld hebben: als er wat mist hoor ik het graag!
De ouders schrijven zelf nog:
Beetje onduidelijk wat ze bedoelen, maar wellicht snappen jullie het beter.Stadsverwarming is inderdaad via Vattenfall en is een installatie met maar 1 meter (er zijn ook uitvoeringen met 2 meters). Het moet een bedraad systeem zijn maar de beschrijving spreekt steeds over 2 draden maar onze thermostaat bevat 3 draden!
/f/image/V3ktqDNqf4OZgZ5elvmZLRJM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aP92pb0Xk06ZkuKrB7P3ogUd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GCClhpPFrKOrTml5AJ5M4bh5.png?f=fotoalbum_large)