Toon posts:

Slimme thermostaat stadsverwarming Vattenfall (Amsterdam)?

Pagina: 1
Acties:

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Ouders van een vriend van mij zouden graag een slimme thermostaat willen plaatsen in hun appartement. Ze wonen in Amsterdam en hebben stadsverwarming. De woning is volledig voorzien van vloerverwarming (geen radiatoren e.d.). Afgelopen vrijdag is er een monteur langsgeweest die aangaf dat het enige systeem wat geschikt is voor hun woning een Honeywell Home zou zijn. Dit zou minimaal 1000 euro exclusief installatie gaan kosten. Dat klinkt mij wel als behoorlijk prijzig in de oren.

Ik ben benieuwd of er iemand hier is die ervaring heeft met deze situatie. Klopt het dat alleen het Honeywell Home systeem geschikt is?

De ouders hebben nu een simpele draaiknop. Hierbij wat infor die ze gedeeld hebben: als er wat mist hoor ik het graag!

De ouders schrijven zelf nog:
Stadsverwarming is inderdaad via Vattenfall en is een installatie met maar 1 meter (er zijn ook uitvoeringen met 2 meters). Het moet een bedraad systeem zijn maar de beschrijving spreekt steeds over 2 draden maar onze thermostaat bevat 3 draden!
Beetje onduidelijk wat ze bedoelen, maar wellicht snappen jullie het beter.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Niemand die enig idee heeft?

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:46
Wellicht kun je op de vloerverdeler een set van plugwise erop kwijt.
Kun je per zone je vloer regelen.

https://www.plugwise.com/zoneregeling-info/

Robbshops heeft een installatie service maar of dat hier voor van toepssing is weet ik niet.
https://www.robbshop.nl/zoneverwarming-zigbee-plugwise

Verder geen ervaring mee, maar andere plugwise producten werken best wel goed.

Dit is een link naar het orginel product blad : https://www.thermanext.nl...-Verdeler.pdf?1575381210=

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee