Toon posts:

[Frank Energie]Krijg geen (verbruiks)facturen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik zit sinds een half jaar bij Frank Energie. Maar slechts 4 facturen gehad, app werkt voor geen meter en standen staan er pas 2 dagen later op, ALS ze er al op komen. Ik heb ze gisteren een deadline tot 31-12 gegeven om de juiste facturen te sturen, anders ga ik er van uit dat er geen betalingsverplichting was in de betreffende maanden. Het risico dat ik geld terug kreeg neem ik dan maar (gas 400m3/jaar, elektra 600kwh na teruglevering). Oktober, November en December heb ik echt wel verbruikt :P

In de facturen van de €190 staat dat er eerst gekeken wordt naar openstaande facturen en dat de rest overgemaakt wordt. Vorige maand netjes € 190 gehad en deze maand ook. Ze kunnen dus wel facturen sturen.

Maar ik vind het uiteraard een groot risico. Sta ik in mijn recht om ze deze ultimatum te sturen? Ik heb al meerdere keren gemaild met ze dat ik de standen niet zie en gemiddelde reactietijd is 11 dagen. Ik geef ze dus wel uitgebreid de tijd te reageren.

Het is ook niet zo dat ik niet wil of kan betalen, maar ik vind het gewoon asociaal om in deze tijden facturen op te sparen van een half jaar...

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42
Dit is de mail die ik uiteindelijk op 14 december gestuurd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
L.S.,

Sinds juni ben ik klant bij jullie. Ik heb echter pas 2x een afrekening gehad. Een keer 4 euro een keer 8 euro terug. Klopt dit? De machtiging is op 12-9 afgegeven volgens de app. Ik heb op 19-11-2022 de factuur van de compensatie ontvangen. Ik ga er dan ook van uit dat het niet een technisch probleem omvat rond het sturen van de e-mails, noch de incasso. 

Vanuit Enexis heb ik ook te horen gekregen dat de standen op de juiste manier uitgelezen worden (al zijn ze momenteel niet zichtbaar in de app).

In deze financieel lastige tijden voor iedereen, dienen we erop te kunnen vertrouwen dat op een normale manier gehandeld wordt en dat u, zoals u op uw website en in uw voorwaarden stelt, maandelijks factureert én incasseert. Door uw administratie dreig ik straks opgezadeld te worden met een factuur van een half jaar. Ik stel dan ook voor, in het kader van efficiënt handelen, dat u vóór 31-12-2022 nog eventuele facturen zult toesturen. Bij uitblijven van deze facturen, rest mij de conclusie dat er geen facturen te versturen zijn en dat er onderling niets meer te verrekenen valt.

Met vriendelijke groet

Op 19 januari heb ik "antwoord" gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Goedemiddag meneer/mevrouw,

Een hele tijd geleden hebben wij een vraag van u ontvangen. Tot op het heden hebben wij hier nog geen antwoord op gegeven. Zoals u misschien begrijpt is het erg druk geweest de afgelopen tijd. Echter wacht u al te lang. Onze welgemeende excuses daarvoor.

Wilt u op deze mail reageren wanneer u nog een antwoord nodig hebt van ons of wanneer uw probleem nog niet is verholpen? Wij zullen deze dan z.s.m. als nog behandelen.

Indien u al geholpen bent in een andere mail mag u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
Met vriendelijke groet,

Anne
Team Frank

PS: Voor dynamische contracten kun je in de factuurvoorspeller zien hoe je facturen eruitzien bij de toepassing van de prijsplafonds.

Oftewel, we doen er helemaal niks mee... Wat kan ik hier mee?
Ik heb ondertussen zelf een P1 meter van HomeWizard gekocht om alles zelf bij te houden, zodat er uiteindelijk geen discussie kan zijn over het gebruik.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee