Waar onderdelen voor draadloos opladen?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:23

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een projectje in mijn hoofd en nu vroeg ik mij af waar ik onderdelen zou kunnen halen voor wat betreft draadloos laden. Moet ik me dan gaan wurmen bij alibaba of zijn er shops die dat soort onderdelen verkopen?

Ik weet niet waar te zoeken, weet iemand iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:12

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dichter bij huis kun je genoeg spullen vinden, zoals dit:
https://amzn.eu/d/hkV33fl

De hardware zelf is niet anders dan iets van Aliexpress. Je betaalt alleen iets meer en hebt het sneller in huis.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dit soort standaard modules zijn bij veel elektronicawinkels gewoon te koop, zie bv:

https://www.sossolutions....charging-pcb-module-5-12v

https://www.kiwi-electron...harging-module-5v-1a-3078

Maar ja, de moeite voor een een paar tellen googlen had je ook zelf kunnen nemen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:23

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bedankt, maar die had ik idd ook al gevonden, maar die zijn allemaal rond de 5W. Ik had het wat beter moeten uitleggen. Ik bedoel meer, de laatste techniek zeg maar. Opladen met min. 15W tot 60W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Een bestaande draadloze lader aanschaffen en de inhoud gebruiken voor je project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik vrees dat het daarop neer komt. Maar als je bij Aliexpres oid gaat bestellen, lees dan heel goed in of het echt hoog vermogen is want die Chinezen kunnen nogal overdrijven met de specs.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

tot 60w draadloos laden, het is technisch natuurlijk mogelijk, maar je verlies zal fors zijn.
Draadloos laden kost een factor 1.5 a 2 meer aan stroom, daarom zie je nu ook steeds vaker magneten om de spoelen goed op elkaar te plaatsen en zodoende een hoger rendement te halen. (Of zoals je tandenborstel, een pin om te zorgen dat ze goed uitgelijnd staan)

En vergeet niet dat als je een lader maakt die 60w kan leveren, de ontvanger dat ook aan moet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toerq schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 01:55:
Een bestaande draadloze lader aanschaffen en de inhoud gebruiken voor je project.
+1

@Yzord Marktplaats even checken, laders gaan vaak langer mee dan devices.

Moet je alleen even weten bij welk soort device een voor jouw geschikte lader geleverd is.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1