Toon posts:

Critical Process Died - PC boot niet

Pagina: 1
Acties:

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-01 13:24
Beste mensen,

Mijn PC boot niet en ik kom niet verder dan een blue screen en herstel opties die Windows heeft ingebakken hebben ook geen effect.

Mijn PC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 327,-€ 327,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 194,65€ 194,65
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Wit€ 89,39€ 89,39
1MonitorenSamsung Odyssey G9 49" (G94T) Wit€ 1.292,30€ 1.292,30
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 69,95€ 69,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 110,91€ 110,91
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 67,09€ 67,09
1Solid state drivesSamsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.151,29

Situatie:
Vandaag heb ik mijn nieuwe uitvoering: AMD Radeon RX 7900 XTX ontvangen en die wilde ik natuurlijk meteen installeren. Ik kon niet wachten op mijn voeding upgrade, de uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W. Ik dacht, ik de-installeer alvast de Nvidia drivers en installeer de nieuwe AMD drivers.

Bij de installatie van de AMD drivers stopte het proces, de installatie zag geen AMD kaart en werd gestopt. Nieuwe kaart geïnstalleerd, waarbij het friemelen was met het ontkoppel dingetje voor de videokaart. Deze netjes op de open stand gezet en de 7900 XTX er in geklikt, stevig aangedrukt, schroefjes en voeding kabels overtuigend bevestigd en booten maar. Na een boot kwam ik gewoon in windows met de 650 Watt voeding, AMD driver installatie gestart en toen..... heel lang een zwart scherm. Ruim 10minuten zo gelaten, maar er gebeurde niks. PC afgesloten en reboot gedaan, na wat gedoe toch weer in Windows beland. Omdat de laatste keer afsluiten geforceerd was besloot ik de PC even netjes af te sluiten en weer op te starten, maar nooit meer in Windows gekomen.

Het lukt niet om in Safe mode te komen, herstelopties werken niet, oude herstelotpies selecteren kan, maar dan kan ik niet op volgende drukken. Nieuwe installatie van Windows starten met bestanden behouden of verwijderen gaat ook niet.

Inmiddels de 1000Watt voeding geïnstalleerd, alles opnieuw geprobeerd, oude GPU geprobeerd. Ik ga nu een beetje richting ten einde raad.

Hoe kan ik uitsluiten of mijn:
- moederbord stuk is?
- Mijn PCIE slot het begeven heeft?
- De GPU's stuk zijn ( Zowel de AMD als Nvidia geven licht en de ventilatoren draaien
- CPU? Ook die fans draaien, al zal dat een andere circuit zijn?

Ik heb ook in het PMG troubleshoot topic gekeken en naar mijn gevoel al veel van gedaan.

De belangrijkste vraag is denk ik "Kan ik iets kapot gemaakt hebben door de 650watt voeding te gebruiken en hoe kan ik dat onderdeel testen"?

http://speedtest.net/result/2130203198.png

• joostsozee
Het batterijtje uit het moederbord halen, inclusief stroom en kabel er uit, hebben ook niet geholpen.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
Kan je in safe mode booten, ddu gebruiken om Nvidia en amd driver te deïnstalleren en dan terug booten?

• joostsozee
Het lukt dus niet om in welke vorm van safe mode te komen, ik kom dan steeds terug op het blauwe scherm. De Nvidia drivers haf ik overigens al verwijderd voordat ik de nieuwe kaart ging installeren.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kun je wel booten vanaf een Windows setup usb stick?

Als dat wel lukt, kun je methode 3 uit deze link uitvoeren.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• joostsozee
ik ben momenteel een USB-stick aan het voorbereiden en probeer via Command Prompt een SFC scan etc te doen (zie https://answers.microsoft...39-4076-9e84-38390b4c033e).

• joostsozee
Ik ben gisteren tot laat bezig geweest en het nieuwe systeem werkt weer.

Het probleem heb ik niet kunnen achterhalen, anders dan een corrupte windows.

De oplossing.
Alle secundaire schijven los gekoppeld en alleen mijn m.2 aangesloten gelaten. Op een extern medium een Windows installatie aangemaakt. Via Diskpart mijn m.2 drive geformatteerd (dag game data en tijdelijk dingen) en ook moeten converteren van GPT naar MBR. Windows 10 geïnstalleerd, drivers geïnstalleerd, secundaire schijven aangesloten en inmiddels draaid CoD MW 2 op ultra 5130x1440 bijna steady 120fos/244hrz.

Nu maar eens gaan uitvogelen of ik voorheen nou wel of niet W11 draaide, wat mijn bios instellingen waren :).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee