Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De voornaamste rol is het professioneel gebruikmaken van de Adobe suite. De belangrijkste programma's in aflopend belang zijn: Photoshop > Illustrator > Indesign.
Gaming is geen hoofd prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1400 voor de pc, exclusief Windows licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p 60hz scherm, muis en keyboard zijn er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 tb opslag, 32gb Ram en voldoende cores voor de Adobe workload.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel vast op de Cooler Master NR200P.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SFF case voor de voetafdruk op het bureau klein te houden. Combinatie van kracht en stilte bij zwaar gebruik CPU.
Ga je overklokken?
Nee, wrr ga ik de CPU underclocken in de Bios, mocht de temperaturen en geluid te hoog gaan under load.
Wat verwacht je van ons?
Bekijken of ik ergens geen rekening mee heb gehouden bij het selecteren van de componenten. Feedback op de Mugen 5 in de NR200P zou erg van pas komen. Hebben jullie nog suggesties die beter uitkomen voor mijn use case.
Over de vraag AM5 upgrade pad en toekomst gerichtheid
Ik zou eventueel voor een Ryzen 7 7700X gaan omdat de prijs en performance wel binnen een marge
tov de 13600k vergelijkbaar zijn. Maar dan moet het hele packet MoBo, DDR5 en 7700x wel in het budget van ~1400euro vallen.
Over GPU keuze
Zoals ik al vermelde gaming is geen prioriteit. Ik heb gekozen voor een 6650xt de reden hiervoor is de prijs tov perf. Ik heb de indruk dat de lagere prijs opties ~150euro echt niet de moeite zijn. Zou voor een 3060Ti gekozen hebben mocht deze voor 320euro verkrijgbaar zijn.
Lijst componenten:
Bedankt aan iedereen die de tijd en moeite neemt om mijn post te bekijken.
De voornaamste rol is het professioneel gebruikmaken van de Adobe suite. De belangrijkste programma's in aflopend belang zijn: Photoshop > Illustrator > Indesign.
Gaming is geen hoofd prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1400 voor de pc, exclusief Windows licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p 60hz scherm, muis en keyboard zijn er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 tb opslag, 32gb Ram en voldoende cores voor de Adobe workload.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel vast op de Cooler Master NR200P.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SFF case voor de voetafdruk op het bureau klein te houden. Combinatie van kracht en stilte bij zwaar gebruik CPU.
Ga je overklokken?
Nee, wrr ga ik de CPU underclocken in de Bios, mocht de temperaturen en geluid te hoog gaan under load.
Wat verwacht je van ons?
Bekijken of ik ergens geen rekening mee heb gehouden bij het selecteren van de componenten. Feedback op de Mugen 5 in de NR200P zou erg van pas komen. Hebben jullie nog suggesties die beter uitkomen voor mijn use case.
Over de vraag AM5 upgrade pad en toekomst gerichtheid
Ik zou eventueel voor een Ryzen 7 7700X gaan omdat de prijs en performance wel binnen een marge
/f/image/4Sird3OHGeNUiJUGG7nua1pY.png?f=fotoalbum_large)
Over GPU keuze
Zoals ik al vermelde gaming is geen prioriteit. Ik heb gekozen voor een 6650xt de reden hiervoor is de prijs tov perf. Ik heb de indruk dat de lagere prijs opties ~150euro echt niet de moeite zijn. Zou voor een 3060Ti gekozen hebben mocht deze voor 320euro verkrijgbaar zijn.
Lijst componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H AX DDR4 | € 133,90 | € 133,90 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 315,- | € 315,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Paars | € 76,- | € 76,- |
2 | Kabels | Silverstone SST-CPF01 Zwart | € 3,12 | € 6,24 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 55,81 | € 55,81 |
1 | Ventilatoren | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-4400C19D-32GVK | € 136,80 | € 136,80 |
1 | Voedingen | Cooler Master V650 SFX Gold | € 79,07 | € 79,07 |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 179,- | € 179,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.379,77 |
Bedankt aan iedereen die de tijd en moeite neemt om mijn post te bekijken.