Toon posts:

Knal geluiden vloer nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 23:17
Hallo Tweakers,

Wij zitten momenteel 1.5 jaar in een nieuwbouwhuis voorzien van vloerverwarming icm een bodemwarmtepomp. Nu al 2 winters lang hebben we te maken met knalgeluiden uit de vloer. Dit neemt toe naarmate het kouder wordt buiten.

Het zijn dusdanig harde geluiden dat ik me soms zorgen maak om de hele constructie. Aanvankelijk dacht ik dat het huis aan het zetten was maar dan zou het moeten afnemen. De interval is random en de locatie voor zover we kunnen vaststellen ook..
Ik heb buren uit het rijtje gevraagd of zij dit herkennen, de 1 wel en de ander niet.

Ik ga de aannemer hierover nog mailen. Zou het ontluchten van het systeem nog kunnen helpen?

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Wat voor vloer ligt er? Kan het zijn dat de tegels losschieten? Zie bijvoorbeeld Help! Luide knallen onder vloer

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-02 15:05
pfff, hier zou ik de kriebels van krijgen. Onze buren hadden vloerverwarming in laten frezen en hoorden ook knallen. Na enkele weken kwamen ze er achter dat dit de dekvloer was die lossprong van de Nehobo vloer.

Maar zoals hierboven, welke vloerafwerking heb je?

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kan het geen 'knallende' waterleiding zijn? Meestal bij kou etc hoor je de leidingen enorm klappen als hij ergens niet goed vast zit. Dat galmt door je hele leidingstelsel heen. Wij hebben het met de wasmachine. Ooit die leiding verlengd en sindsdien geluid.

lol+lol=hihi

• PHPResource
Heb dat topic doorgespit, helaas niet veel wijzer van geworden. We hebben een pvc vloer

In de technische omschrijving staat als volgt:
De begane grondvloer van de woning wordt uitgevoerd als een geïsoleerde systeemvloer
(uitwendige scheidingsconstructie Rc 3,5 m² K/W). Onder de woningen is een loze ruimte
aanwezig die toegankelijk is door middel van een vloerluik in de hal. In de begane grondvloer
wordt achter de voordeur een vloerluik opgenomen. De positie van het vloerluik zoals op
tekening indicatief is aangegeven kan pas tijdens het werk (voorbereiding) worden bepaald en
is afhankelijk van de constructieve mogelijkheden. De verdiepingsvloer(en) bestaan uit een
prefab betonnen schilvloer die in het werk zal worden afgestort, een zogenaamde
breedplaatvloer. De vloer van de berging bestaat uit een betonnen vloer.

• jichem
PHPResource schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:50:
Heb dat topic doorgespit, helaas niet veel wijzer van geworden. We hebben een pvc vloer

In de technische omschrijving staat als volgt:

[...]
Als je rond de plekken waar je een knal hoorde op de grond klopt, klinkt het dan ook hol?

• PHPResource
Het opsporen van de locatie is verdraaid lastig als ook het opnemen ervan. Het ontstaat zo snel en verdwijnt met dito snelheid. Ik ga proberen het op te nemen. Zojuist leek het weer op de eerste verdieping te zijn..

Nergens een hol geluid trouwens

[Voor 7% gewijzigd door PHPResource op 15-12-2022 14:59]

• jichem
PHPResource schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:59:
Het opsporen van de locatie is verdraaid lastig als ook het opnemen ervan. Het ontstaat zo snel en verdwijnt met dito snelheid. Ik ga proberen het op te nemen. Zojuist leek het weer op de eerste verdieping te zijn..

Nergens een hol geluid trouwens
Het is dus niet zeker of het uit de vloer komt?
Het klinkt een beetje als een leiding die ergens klem in ligt en uitzet...

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Bij ons was het ontluchten. Hadden ook bij onze nieuwbouwwoning last van de knallen. We hebben toen alles leeg laten lopen en volledig nieuw laten vullen. ( en daarna weer ontluchten en evt bijvullen )

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 21:43
PHPResource schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:41:
Hallo Tweakers,

Wij zitten momenteel 1.5 jaar in een nieuwbouwhuis voorzien van vloerverwarming icm een bodemwarmtepomp. Nu al 2 winters lang hebben we te maken met knalgeluiden uit de vloer. Dit neemt toe naarmate het kouder wordt buiten.

Het zijn dusdanig harde geluiden dat ik me soms zorgen maak om de hele constructie. Aanvankelijk dacht ik dat het huis aan het zetten was maar dan zou het moeten afnemen. De interval is random en de locatie voor zover we kunnen vaststellen ook..
Ik heb buren uit het rijtje gevraagd of zij dit herkennen, de 1 wel en de ander niet.

Ik ga de aannemer hierover nog mailen. Zou het ontluchten van het systeem nog kunnen helpen?
Ik heb deze harde knallen ook gehad en heb toen de temperatuur van de verdeler omlaag gezet . Daarna nooit meer last van gehad

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 14:25

TommyGun

Stik er maar in!

backupdevice schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:57:
[...]

Ik heb deze harde knallen ook gehad en heb toen de temperatuur van de verdeler omlaag gezet . Daarna nooit meer last van gehad
Inderdaad een goeie voor @PHPResource om te checken of dat niet te hoog staat (max 45 graden, 40 is al voldoende).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 21:43
TommyGun schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:03:
[...]

Inderdaad een goeie voor @PHPResource om te checken of dat niet te hoog staat (max 45 graden, 40 is al voldoende).
Ja bij mij stond hij boven de 45 :/ Nu net onder de 40 gezet en geen geknal meer

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee