Toon posts:

Microsoft Edge, Taakweergave en Start openen uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• justinbrammer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-01 16:38
Hi, 

Sinds een paar maanden openen Microsoft Edge, Taakweergave en Start uit zichzelf om de pakweg 15 minuten. Mijn muis schiet weg (ongeacht of ik het touchpad aan raak of niet) en opent direct dan wel Edge, dan wel taakweergave, dan wel start. Misschien toeval of misschien niet, maar bij dit bericht typen op tweakers sloot het scherm telkens af na drie zinnen, dus kon ik weer opnieuw beginnen. Nu dus maar via Drive een berichtje getikt en gekopieerd en geplakt. 

Dit heb ik tot nu toe ondernomen: 
- Virusscan, Spywarescan, via chrome een scan --> 0 bedreigingen gevonden bij allen. 
- Edge ontkoppeld en alle vinkjes uitgezet welke er ook maar voor konden zorgen dat het zou openen
- Edge is niet mijn standaardbrowser
- Verwijderd uit startfolder- Startboost staat uit
- restartable app opties staan uit- Edge updater in task scheduler staat uit 
- via register autorun mappen gemaakt en deze uitgezet.

en noem maar op.. In principe denk ik elke stap wel doorlopen te hebben en toch blijven deze 3 programma's openen. 

Iemand nog een laatste tip? of gewoon een nieuwe laptop kopen (heb nu een ASUS flipbook van 6-7 jaar oud) --> werkt overigens nog prima, op dit geintje na. update wanneer nodig. Zit nu op windows 10 Home - 21H2

Zou heel chill zijn als iemand mij van dit vervelende kwaaltje af weet je helpen. 
Thanks, Groetjes Justin

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit geeft weinig te maken met aankoopadvies. Schopje naar WOS.

• justinbrammer
Kan ik dat zelf fixen?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:13
Wat bedoel je met " sloot het scherm telkens af". Werd de browser afgesloten? Zo ja welke browser? Ging het hele scherm op zwart?

Hardop denkend: zou de touchpad het probleem zijn? Kijk eens of je deze in Device Manager kunt uitschakelen en gebruik een muis in plaats en kijk of het probleem zich dan oplost.

• justinbrammer
Ik gebruik Chrome en de pop-up waarin je het bericht typt werd gesloten. Dus opnieuw een bericht typen, waarbij de pop-up weer na drie zinnen werd gesloten. Ik heb de touchpad gisteren helemaal schoongemaakt met een microvezel doek, dus smerigheid kan het ook niet meer wezen. ga inderdaad even een muis aansluiten en mijn touchpad eruit gooien om te kijken of dat werkt.

Net opende verkenner ook uit het niets. Het lijkt om linksonder in het scherm te gaan. Mijn flipbook is tevens een touchscreen. Scherm heb ik gisteren ook grondig schoongemaakt. Zou het kunnen zijn dat het te maken heeft met de touchscreen? --> Zal even de werkbalk naar rechts plaatsen dan kan ik dat ook uitsluiten.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 16:50
Als het goed is heeft de touchscreen ook een driver nodig om te werken, als je deze in Apparaatbeheer kan disablen om de touchscreen gedeelte te uitschakelen, naast de touchpad, kom je misschien al een heel eind...

• justinbrammer
Gefixt! Thanks, Touchscreen lijkt me helaas kapot te zijn.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:41
Met dank aan @Lelletje dus.
Overigens kan je je touchscreen (opnieuw) calibreren in je klassieke configuratiescherm.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee