Toon posts:

GPU Thermal pad vervangen nu hele hoge Temps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13
Oii,

Ik heb een RTX 2070 super van ~2.5 jaar oud. Ik dacht het is de moeite om even de GPU open te maken en kijken hoe de TP en de GPU pasta erbij staat.

Nu was alles zo uitgedroogd, kon het er alleen af krabben en moest flink krabben zo droog en aangekoekt was het.

Mooi tijd om te vervangen.

Ik heb de.

Gelid Solutions GP-Ultimate Thermal pad 120x20x0.5mm
Gelid Solutions GP-Ultimate Thermal pad 120x20x1mm

en Kryonout voor de GPU

Voor dat ik ze ging vervangen even naast elkaar gelegd, om te kijken of het de juiste diktes zijn. Dat zijn ze, dus mooi alles verwijderen.

Alles exact op dezelfde plek terug gezet.

Software om de temps en perf. te controlleren.

CPUID HWmonitor

PC aan.

Eerst wat opviel is dat de Temps in idle erg laag waren

GPU 28gr
Memory 35
Hotspot 35

Dacht mooi dat scheelt 6gr

Toen COD MW II opgestart.

Temps gingen hard omhoog en in de lobby waren de temps enorm hoog

GPU - 88gr
Hotspot en memory 103gr

FPS drops naar 17 in de lobby
FANs op 2600rpm en hoger

Lijkt mij erop dat hij zijn warmte niet kwijt kan.

Dus ik weer de GPU open geschroeft. Maar alles zit goed vast en op zijn plek.

Voor de zekerheid de Kryonout eraf gehaald en arctic silver 5 erop gedaan. De Termal pads gecontrolleerd, maar alles zit goed en heb niet per ongeluk de folie laten zitten.

Heb de GPU nu 4 x open gemaakt en wezen kijken, maar kan niks vinden.

Iemand een idee waar ik nog kan kijken?

Thanks d:)b

Alle reacties

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13
Hhmm

Zojuist weer uit elkaar gehaald en alleen de GPU de pasta weer verwijderd en de Kraynout erop gedaan. Dat is gewoon goede thermal paste.

Opstarten en idle temp waren weer erg laag 28gr en COD MW II opstarten en in de lobby 70gr...Nou dat scheelde al 35gr.

Potje MP gedaan en viel me op dat de temps stabiel blijven .
Memory en Hotspot ~92gr
GPU 82gr
FANs @2200RPM
Power 150w
GPU 72%

Meest bijzondere de FPS is flink verhoogd...

zat voor de aanpassing op 80fps en zit nu op 130fps??

Ziet ernaar uit dat op de een of andere manier de GPU paste niet goed zat, want dat is het enige wat ik de laatste x had verwijderd en opnieuw heb aangebracht.

Vaag, maar alles draait weer en kan weer gamen <3

Hopelijk heeft een ander wat aan bovenstaande info d:)b

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee