Toon posts:

Verschillen in internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Akbert-11
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-01 14:27
Mijn vraag
Heb een vrij nieuwe Oppo mobiele telefoon en een oude Samsung mobiele telefoon. Zit met beide apparaten op hetzelfde netwerk en doe tegelijkertijd een snelheidstest met Ookla. De Oppo geeft aan 262 mbps up en 32 Mbps down, terwijl de waardes van de Samsung telefoon slechts resp. 2,8 en 4,7 zijn. Komt dat alleen maar door de ouderdom (Android versie??) of is ze er iets anders aan de hand?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 12, resp. 7.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beide telefoons op een ander netwerk: zelfde verschil.....

Alle reacties

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

En de testen na elkaar? Tegelijk tegelijk gaat al niet werken uiteraard omdat er dan eentje geknepen wordt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:37

lier

MikroTik nerd

Zitten beide telefoons verbonden met dezelfde radio (oftewel, beide op 5GHz of 2,4GHz)?

offtopic:
m = milli
M = Mega
b = bit
B = byte

Graag de juiste eenheden gebruiken

Eerst het probleem, dan de oplossing

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 15:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat bedoel je met: "hetzelfde netwerk"? Bedoel je dezelfde provider, of bedoel je dezelfde netwerktechnologie? Je geeft ook niet aan welk type OPPO en Samsung, dat is ook wel handig om te weten. Zonder dat kan ik er maar weinig over zeggen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Akbert-11
charrel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:14:
En de testen na elkaar? Tegelijk tegelijk gaat al niet werken uiteraard omdat er dan eentje geknepen wordt
Volgde keer test ik de telefoons na elkaar.

• Akbert-11
lier schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:23:
Zitten beide telefoons verbonden met dezelfde radio (oftewel, beide op 5GHz of 2,4GHz)?
Hoe/waar kan ik dat zien ?
offtopic:
m = milli
M = Mega
b = bit
B = byte

Graag de juiste eenheden gebruiken

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Welke oppo en Samsung telefoons zijn het?

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 13:58
1. Welke modellen telefoons zijn het precies?
2. Ben je op wifi of met mobiel internet aan het testen?

• Akbert-11
HikariMisako schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:27:
1. Welke modellen telefoons zijn het precies?
2. Ben je op wifi of met mobiel internet aan het testen?
Oppo A74 en Samsung J5 - 2016
Testte op wifi

• Akbert-11
RollieBollie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:27:
Welke oppo en Samsung telefoons zijn het?

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 13:58
Akbert-11 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:30:
[...]

Testte op wifi
De J5 heeft geen 5GHz wifi, dus ja daar ga je enorm verschil in zien.

• Akbert-11
FooLsKi schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:27:
Wat bedoel je met: "hetzelfde netwerk"? Bedoel je dezelfde provider, of bedoel je dezelfde netwerktechnologie? Je geeft ook niet aan welk type OPPO en Samsung, dat is ook wel handig om te weten. Zonder dat kan ik er maar weinig over zeggen.
Getest met wifi vanuit Ziggo modem en getest dmv een Mesh netwerk, gevoed door datzelfde Ziggo modem. Oppo A74 en Samsung J5 - 2016

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:10
De Samsung J5 ondersteunt de 5GHz band niet. uitvoering: Samsung Galaxy J5 (2016) Zwart. De Oppo A74 doet dit wel. Je snelheden zullen hierdoor een stuk lager uitvallen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee