• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01 11:04
Hallo medetweakers,

Ik heb eigenlijk een hele domme vraag...

ik heb een 3Dmark stresstest gedraaid met mijn videokaart MSI suprime RTX 3090 en krijg hieruit onderstaande uit
https://www.3dmark.com/tsst/3834232

Frame rate stability 97.3

mijn Rog Strix 3080 kaart had een score van 98% met evenveel loops... 8)7
http://www.3dmark.com/tsst/3811934

Maar wat zegt dit eigenlijk? 8)7

NB: ik heb niets specifieks aangepast in de bios oid..

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:16
Wat zegt google hierover (wat heb je zelf al uitgezocht)?
Ik vind het geen domme vraag want ik heb hier nog nooit van gehoord/op gelet.

Ik denk zelf dat het over pieken en dalen (schommelingen) in je framerate gaat.
Als voorbeeld is stabiel 60 fps mooi maar dalen naar 30 fps ga je (ik tenminste wel) dus in games wel merken.
Als de dalen heel extreem zijn dan kan je dat, volgens mij, als een stutter ervaren.

[Voor 120% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-12-2022 13:00]

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-02 14:39
Wat gebeurt er met die stability als je meerdere runs doet? Veranderd die stability of denk je dat het gekoppeld is aan die kaart. Het kan gewoon hardware zijn? niet elke 3090 is hetzelfde. Maar als je denkt dat je echt performance mist dan zou ik er werk van maken. Maar zo te zien is je vraag slechts naar de betekenis.

Open.AI zegt dit:

Frame rate stabiliteit in 3DMark verwijst naar hoe consistent het aantal frames per seconde (of fps) wordt gehandhaafd tijdens een 3DMark benchmark test. Een stabiele frame rate betekent dat het aantal frames dat per seconde wordt gerenderd consistent blijft, terwijl een onstabiele frame rate kan leiden tot hakkerig of ongelijkmatig prestaties. Een stabiele frame rate wordt in het algemeen beschouwd als belangrijk voor een vloeiende en aangename gaming ervaring.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee