Kunststof sifon zou lekken door Quooker gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik ben op zoek naar ervaringen en adviezen, wij hebben sinds 6 maanden een nieuwe keuken, flinke investering geweest.

Wij hebben een Quooker en nu is het geval dat de witte kunststof sifon onder de spoelbak druppelt. Niet constant, enkel bij gebruik van de kraan. Uiteraard hebben wij de aannemer die de keuken heeft geinstalleerd gebeld en hij vond het maar bijzonder. Wel zei hij dat ze het vaker zien icm een Quooker, door kokend heet en koud water afwisselend te gebruiken kan het kunststof van de sifon krimpen en weer uitzetten. Dus eigenlijk bevestigt hij het probleem. Maar heel eerlijk: er stroomt eigenlijk nooit kokend water uit de Quooker kraan in de gootsteen, want dit gaat direct in de pan of bijv in een glas. Heet en koud water afwisselend gebruiken zou een sifon toch tegen moeten kunnen?

Wij vermoeden een slechte montage. Helaas zijn er meerdere dingen geconstateerd door ons, de buis van de afzuiging (Bosch kookplaat met geintegreerde afzuiging, achter de keukenkast langs en door de gevel) ligt ook "ineens" los.
Tevens hadden wij discussie over de buis die door de gevel gaat, deze is aan de binnenkant niet goed afgedicht waardoor er kou naar binnen komt. De aannemer vond het allemaal maar overdreven en onzin.

Ze komen het fixen maar ik vind het allemaal maar vreemd?

[ Voor 8% gewijzigd door GadgetGirl88 op 15-12-2022 12:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:36
Uit ervaring weet ik dat die witte sifons soms maar moeilijk passend te krijgen zijn. Soms is het beter om het zelf te proberen als de aannemer het niet lukt. Dat heb ik hier ook gedaan en mijn geduld met dat ding was wat groter, ik hoefde tenslotte niet naar een volgende klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Gramser schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:50:
Uit ervaring weet ik dat die witte sifons soms maar moeilijk passend te krijgen zijn. Soms is het beter om het zelf te proberen als de aannemer het niet lukt. Dat heb ik hier ook gedaan en mijn geduld met dat ding was wat groter, ik hoefde tenslotte niet naar een volgende klant.
Ik heb de schroef in de spoelbak wat strakker gedraaid en de wartels bij de sifon konden ietsjes strakker, wellicht helpt dat. Maar wij laten hen nog steeds de boel nakijken, dit hoort gewoon niet. We hebben dan ook een lichtelijk trauma wat betreft lekkage, vorig jaar de hele vloer in de woonkamer moeten vervangen door een lekkende (oude) sifon achter een keukenkast....

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:15
Uit eigen ervaring, ik had hetzelfde probleem, na 2x door keuken monteur ernaar gekeken te laten hebben (lossen, schuiven, vastzetten) toch zelf maar gekeken, bleek dat er een vlakke o-ring was gebruikt ipv een conische op de plek van de schuifmof. Na vervangen was het druppelen opgelost. Evt zit daar je probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Eivogel1985 op 15-12-2022 14:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Vervang het het sifonnetje, hoe moeilijk kan het zijn. Tientjeswerk. Doordat je eerst topics gaat openen en de aannemer belt en passief afwacht, blijft de boel doorlekken en gaat je vloer dus op die manier stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 15-12-2022 14:33 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb hetzelfde gehad, maar het bleek te liggen aan het putje. De schroef in het midden was niet goed aangedraaid, waardoor er bij het wegspoelen van veel water het nodige naar beneden liep. Lastig om te zien ook waar het exact vandaan komt, en je verdenkt standaard de sifon natuurlijk.
Aan jouw bericht te zien zat er dus nog speling in de schroef, waardoor ik gok dat het issue wel is verholpen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• GadgetGirl88
pennywiser schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:32:
Vervang het het sifonnetje, hoe moeilijk kan het zijn. Tientjeswerk. Doordat je eerst topics gaat openen en de aannemer belt en passief afwacht, blijft de boel doorlekken en gaat je vloer dus op die manier stuk.
Uiteraard gaan wij geen sifonnetje vervangen die net enkele maanden geleden volledig nieuw is aangesloten, dat mag deze aannemer gewoon voor ons gaan fixen. Het druppelen is enkel als de kraan gebruikt is, er staat nu tijdelijk een bakje onder. Onze ervaring is dat wanneer je er zelf aan gaat zitten, dit in je nadeel werkt ivm garantie. Uiteraard laten we het niet door druppelen met risico op waterschade. Maar nu is vooral even de reden tot openen van deze discussie of mensen het argument vd aannemer herkennen en of het inderdaad door een Quooker kan komen. Want dan zou ik het persoonlijk vreemd vinden dat ze kiezen voor deze sifon.

[ Voor 3% gewijzigd door GadgetGirl88 op 15-12-2022 15:04 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:14
GadgetGirl88 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:02:
[...]Maar nu is vooral even de reden tot openen van deze discussie of mensen het argument vd aannemer herkennen en of het inderdaad door een Quooker kan komen. Want dan zou ik het persoonlijk vreemd vinden dat ze kiezen voor deze sifon.
Wat denk je dat er met een sifon gebeurd wanneer je, bij een verstopping, caustic soda gebruikt om de verstopping te verhelpen? Wordt ook gloeiend heet en daarna ga je koud naspoelen. Daar moet zo'n sifon gewoon tegen kunnen, die lekkage heeft derhalve niks met de Quooker te maken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
[...]

Uiteraard gaan wij geen sifonnetje vervangen die net enkele maanden geleden volledig nieuw is aangesloten, dat mag deze aannemer gewoon voor ons gaan fixen. Het druppelen is enkel als de kraan gebruikt is, er staat nu tijdelijk een bakje onder. Onze ervaring is dat wanneer je er zelf aan gaat zitten, dit in je nadeel werkt ivm garantie. Uiteraard laten we het niet door druppelen met risico op waterschade. Maar nu is vooral even de reden tot openen van deze discussie of mensen het argument vd aannemer herkennen en of het inderdaad door een Quooker kan komen. Want dan zou ik het persoonlijk vreemd vinden dat ze kiezen voor deze sifon.
Tja, garantie op je sifon? Vervang het gewoon zelf door iets degelijks, waarschijnlijk zit er nu goedkope rommel onder en krijg je die meteen weer als je het door dezelfde laat doen. Misschien heb je een Warmteservice in de buurt, daar hebben ze vaak goede spullen en kennis van zaken, kan je het meteen vragen. Ik had het eergister al vervangen.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:13
ik gok he met mijn achtergrond kennis. dat de aannemer is vergeten om het gietnaatje van de pvc bocht/spie te schrapen.
(ja het is mee ooit geleerd door een onderhoudsmonteur/die ook weleens een keuken kastje installeerde)

[ Voor 11% gewijzigd door miciel op 15-12-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

[...]

Ik snap je punt en het principe, maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Zoek een loodgieter op of een keukenboer, laat het sifon vervangen en geniet van de woning. Hoe zeker ben je dat als ze het komen maken dat het nu "wel" goed is? Je hebt zoals je aan wat je zegt al merkt, weinig vertrouwen in de aannemer. Ik zou m'n verlies nemen en het laten vervangen.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30
Heb dat ook gehad in mijn gloednieuwe keuken. Loodgieter nam het ook niet echt serieus. Leek er toen op dat door de aansluiting onder de sifon de sifon een klein beetje schuin zat. Daardoor zat er net wat speling waardoor er kon lekken. Heb toen alles losgemaakt en eerst de sifon er recht op gezet en daarna aangesloten op de rest. Inmiddels ruim 4 jaar opgelost!
Pagina: 1