Toon posts:

Citrix ADC VPX 12.0 naar 13.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:19
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met het overzetten van de Citrix ADC VPX 12.0 naar de nieuwe 13.1 laatste build. Aangezien de 12.0 ook out of date is.

Ik heb gekozen om gewoon een compleet nieuwe ovf image van Citrix te importen binnen VMware en van scratch in te stellen. Het is ook eigenlijk een vrij simpele build. IP's instellen 2 IP's geven (NSIP en SNIP). DNS instellen NTP, licentie enzovoort. Daarna ssl certificaat importen, intermediate koppelen ook vrij normaal. Als laatste klik ik op de wizard van xendesktop te starten om een virtuele web server te maken ook hier kies ik een IP, URL en koppel ik het ssl certificaat. Domain koppeling via TLS en via bv. Samaccountname. Basic authentication ook vrij standaard geen extra policies dan die wat standaard aangemaakt worden. Done. Importeren van de zip in Citrix studio. Werkt ook.

Ik ga naar het webadres van het ssl certificaat, alles ok en werkt. Log in met AD credentials en kan aanloggen op de Citrix servers. Top! In orde.

Ik ga naar de Citrix workspace client en wil een account toevoegen en daar loopt alles mis. Als ik de URL van de webserver invul dan zegt die dat er geen Citrix server geassocieerd is met die URL. Waarom?! Alles werkte toch via de website, waarom lukt die workspace client niet. Als ik intern de Citrix workspace client gebruikt is er geen probleem. Wil ik extern deze koppelen lukt dit niet. Nochtans resolved alles, want anders kon ik ook op de website.

Iemand die een idee heeft om mij op het juiste spoor te zetten? Ik was al naar de Citrix session policy's gaan kijken, maar deze staan identiek hetzelfde als op de Citrix ADC 12.0. Deze zijn ook overigens automatisch aangemaakt via de wizard.

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

cooLopke schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:42:
Ik heb gekozen om gewoon een compleet nieuwe ovf image van Citrix te importen binnen VMware en van scratch in te stellen.
Waarom deze optie, en niet gewoon upgraden vanuit de ADC?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:19
Question Mark schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:44:
[...]

Waarom deze optie, en niet gewoon upgraden vanuit de ADC?
Ik wist eerst niet of het mogelijk was om van versie 12 naar 13 te gaan. Blijkbaar gaat dit wel, denk ik? Ook omdat het een vrij basic setup met weinig config is. En als laatste kan ik op deze manier wel heel makkelijk terug naar de oude netscaler. Ik ben overigens ook blij dat ik het zo gedaan heb, want kon nu makkelijk terug naar de oude netscaler.

Jij zou de oude updaten en fingers crossed? Ik denk dat het met de editie te maken heeft.

Wat ik overigens niet vermeld heb is dat CVAD draait met versie 7.17 op. Deze wou ik nadien updaten, maar misschien moet deze eerst gebeuren, nochtans staat dit volgens mij los van elkaar, denk ik?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

cooLopke schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:13:
[...]

Ik wist eerst niet of het mogelijk was om van versie 12 naar 13 te gaan. Blijkbaar gaat dit wel, denk ik?
Als ik even snel zoek op de Citrix site, kom ik dat als procedure tegen. Kennelijk is dat dan de standaard manier, vandaar dat ik mij even afvraag waarom je daar van zou willen afwijken.

(dit neemt overigens niet weg dat je vanuit disaster recovery altijd de mogelijkheid zou moeten hebben om vanaf scratch te kunnen deployen).

Wat ik verder nog wel lees in een (niet citrix) blog, is dat er in 13.1 een aantal functies niet meer ondersteund worden. Daar zou je misschien tegenaan kunnen lopen. (al lijkt mij dat sterk met een relatief standaard uitrol).
ADC 13.1 and newer removed some features. To verify that your config does not use the removed features, see Citrix’s Github for a script.
https://www.carlstalhood....figuration-citrix-adc-13/

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon inplace upgraden naar 13.0 (ga niet naar 13.1 dat is een feature release). Maar voor de zekerheid eerst een snapshot dan kan je altijd terug.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee