Toon posts:

Verborgen gebrek?

Pagina: 1
Acties:

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Beste mede tweakers,

Onlangs (28 okt sleutels ontvangen, maand later verhuisd) zijn wij verhuisd naar een bestaande koopwoning. Nu het deze dagen wat frisjes aan het worden is, merkte ik op dat de linker schuifdeur van de schuifpui van buiten bevroren is terwijl de rechter schuifdeur niets heeft alsook de twee ramen links en rechts niet.

Zodoende ben ik gaan kijken en voel tussen de linker raam/deur duidelijk een koude luchtstroom, ofwel de rubber/isolatie van deze deur lijkt zijn beste tijd te hebben gehad.

Voordat ik met de verkopers wilde gaan bellen, vroeg ik mij af of dit onder de noemer "verborgen gebrek" gezien kan worden?

Overigens heb ik nog geen idee wat dit zou mogen kosten cq hoe dit opgelost kan worden, mocht iemand daar een tip voor hebben houd ik mij aanbevolen! Zelf heb ik al een schuifpui reparateur gebeld, maar die doen niets aan de rubbers. Alsook een glaszetter geprobeerd, maar ook daar bot gevangen.

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Ik zie de rubbers zitten. het gebrek is niet verborgen.

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:31
Geef het weinig kans, een verborgen gebrek is verborgen.
Die rubbers had je natuurlijk kunnen controleren bij het bezichtigen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je het als tijdelijke oplossing niet kitten terwijl je kijkt wat nieuwe rubbers kosten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En een verborgen gebrek na aankoop claimen bij de verkoper moet in de categorie ernstig zijn, dwz de normale bewoning in de weg staan.

Dit lijkt mij een gevalletje jammer maar elke woning heeft wel iets, lekker fixen en genieten van je huis.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• beyazz06
S-te-fan schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:30:
Geef het weinig kans, een verborgen gebrek is verborgen.
Die rubbers had je natuurlijk kunnen controleren bij het bezichtigen.
Uuh, aan de rubbers zelf is er niets te zien. Alsook geen beschadigingen oid waardoor je zou zeggen, daar is wat. Het is dat ik koude lucht nu voel door er te staan/voelen. Had ik dit tijdens de bezichtiging kunnen opmerken? Geen idee, het was toen niet koud cq temperatuur verschil was minimaal.

Overigens is het niet zo dat ik mijn zinnen op het "verborgen gebrek" zet, wil het voor mijzelf duidelijk hebben en hoop dat iemand mogelijk een tip heeft voor een oplossing.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is geen verborgen gebrek wat "wonen" in de weg staat. Rubbers van een schuifpui zijn ook "slijtagedelen" en zal je eens moeten vervangen.

Als je de pui nu niet gebruikt: even beetje tape erover tegen de luchtstroom. Check ook of de ruit niet lek is.
De rubbers zelf is tientjeswerk.

Wise enough to play the fool

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The_BoKmeester schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:30:
Ik zie de rubbers zitten. het gebrek is niet verborgen.
Dit. Je had dit makkelijk zelf kunnen controleren, valt onder je onderzoeksplicht.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Iedere "bestaande" woning heeft wel wat kleine dingetjes die gerepareerd moeten worden of voor verbetering vatbaar zijn.

Verouderde rubbers van een deur is normale slijtage, staat mijns inziens niet aan normaal gebruik van de woning in de weg, gebrek is mijns inziens niet zodanig dat je kan zeggen dat het huis dat jou is geleverd niet is wat je er van mocht verwachten.

Mooi fout is niet lelijk

• beyazz06
teacher schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:35:
Dit is geen verborgen gebrek wat "wonen" in de weg staat. Rubbers van een schuifpui zijn ook "slijtagedelen" en zal je eens moeten vervangen.

Als je de pui nu niet gebruikt: even beetje tape erover tegen de luchtstroom. Check ook of de ruit niet lek is.
Goede tip van de tape, zal kijken of dat voldoende is cq of ik iets anders tijdelijk kan plaatsen (@Marzman kit lijkt mij geen optie)

Hoe kan ik controleren of de raam "lekt"?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

beyazz06 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:35:
[...]

Uuh, aan de rubbers zelf is er niets te zien. Alsook geen beschadigingen oid waardoor je zou zeggen, daar is wat. Het is dat ik koude lucht nu voel door er te staan/voelen. Had ik dit tijdens de bezichtiging kunnen opmerken? Geen idee, het was toen niet koud cq temperatuur verschil was minimaal.

Overigens is het niet zo dat ik mijn zinnen op het "verborgen gebrek" zet, wil het voor mijzelf duidelijk hebben en hoop dat iemand mogelijk een tip heeft voor een oplossing.
Die rubbers vervangen. Kortom uitvogelen wat het voor rubbers zijn en dan nieuwe bestellen en plaatsen.

Niet eerst je kozijn gaan lopen verkloten door de boel dicht te kitten zoals iemand suggereert, dan heb je dubbel werk als je die rubbers gaat vervangen, wat uiteindelijk toch moet gebeuren.

Mooi fout is niet lelijk

• teacher

teacher

Dysgaf!

beyazz06 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:39:
[...]

Goede tip van de tape, zal kijken of dat voldoende is cq of ik iets anders tijdelijk kan plaatsen (@Marzman kit lijkt mij geen optie)

Hoe kan ik controleren of de raam "lekt"?
Lek dubbel glas heeft een "waasje" tussen het glas, soms zie je vocht of witte plekken.

Edit: wacht ff, zit het ijs aan de binnenkant (fout) of aan de buitenkant (goed)?

[Voor 9% gewijzigd door teacher op 15-12-2022 10:45]

• beyazz06
Controleren/herkennen van 'lekkende' ruit:

Als u ziet dat er vocht tussen de twee glasplaten zit, of er een waas ontstaat op het glas tussen de twee glasbladen is uw dubbel glas lek. Dat is vervelend, want u kunt niet meer door de ruit kijken.

Nu heb ik hier tripple glas, maar dat zal wel hetzelfde zijn en zover ik kan zien lekt de ruit niet (geen waas te zien onder normale omstandigheden).

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 14:32
teacher schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:35:

Zoals Teacher al zegt een beetje tape gebruiken om voor stroming van lucht te stoppen. Wanneer het terug wat warmer wordt op je gemak de rubber checken/vervangen. Let wel op dat je geen tape gebruikt waarvan je later bijna een krabber erbij moet pakken om de lijmlaag te verwijderen of met chemicaliën er aan moet die je de lak aantasten

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:10

GforceNL

Out of memory....

Ijs aan de buitenkant kan misschien ook gewoon bevroren condens zijn?

<Zinloze tekst hier>

• beyazz06
The Prutsor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:45:
[...]

Zoals Teacher al zegt een beetje tape gebruiken om voor stroming van lucht te stoppen. Wanneer het terug wat warmer wordt op je gemak de rubber checken/vervangen. Let wel op dat je geen tape gebruikt waarvan je later bijna een krabber erbij moet pakken om de lijmlaag te verwijderen of met chemicaliën er aan moet die je de lak aantasten
Dat is inderdaad wel een goeie, maar welke tape zou je hiervoor dan moeten gebruiken? Ik heb in de oude woning eens een keer schilders tape wat lang tijd op een raam laten zitten.. Dat was geen goed idee, alhoewel het er met wat sticker verwijderaar/alcohol uiteindelijk wel af kwam..

• beyazz06
teacher schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:44:
[...]

Lek dubbel glas heeft een "waasje" tussen het glas, soms zie je vocht of witte plekken.

Edit: wacht ff, zit het ijs aan de binnenkant (fout) of aan de buitenkant (goed)?
Buitenkant :9

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ohhhh! Dan is er niets aan de hand bij die ruit. Die isoleert dus als een malle. :Y

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:23

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:45
Komt dit niet doordat het rubber bij de deur wat intensiever wordt belast dan de andere rubbers? Mogelijk helpt een simpele tochtstrip al?

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 14:32
beyazz06 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:47:
[...]

Dat is inderdaad wel een goeie, maar welke tape zou je hiervoor dan moeten gebruiken? Ik heb in de oude woning eens een keer schilders tape wat lang tijd op een raam laten zitten.. Dat was geen goed idee, alhoewel het er met wat sticker verwijderaar/alcohol uiteindelijk wel af kwam..
Goeie, want ik gebruik wel momenteel schilderstape maar dan tegen hout, dat tzt zelfs vervangen gaat worden.
Om enige vorm van lijm te vermijden zou je ook tochtband kunnen gebruiken (vb https://www.hornbach.nl/p...fklevend-wit-6-m/7571056/) waarvan je dan het plakgedeelte niet gebruikt.. dat blijft wel zitten over die lengte want het spul weegt bijna niks en zet zich zelf af tegen de constructie.

Mocht je dit willen inzetten kijk dan wel even hoeveel 'spleet' je nu hebt, want tochtband komt in verschillende diktes en ranges waarbinnen ze werken

[Voor 8% gewijzigd door The Prutsor op 15-12-2022 12:15]

• beyazz06
Toke_gt schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:47:
Komt dit niet doordat het rubber bij de deur wat intensiever wordt belast dan de andere rubbers? Mogelijk helpt een simpele tochtstrip al?
Nee, bij nadere inspectie lijkt het dat het kozijn/paal van het ruit vs deur niet meer recht te zijn. Je ziet dat het naar midden toe is gebogen, er zit ook speling in. Ik kan het stuk van het kozijn naar de deur toe 'duwen'.

Maar mogelijk dat de rubbers ook niet meer goed zijn, maar aan de bovenkant tocht het bijv niet want daar zit de boel nog wel strak tegen elkaar aan..

Zit te denken om zo iets te bestellen/plaatsen:
https://www.amazon.nl/Bor...f=asc_df_B09NVFJLVM/?th=1
The Prutsor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:11:
[...]

Goeie, want ik gebruik wel momenteel schilderstape maar dan tegen hout, dat tzt zelfs vervangen gaat worden.
Om enige vorm van lijm te vermijden zou je ook tochtband kunnen gebruiken (vb https://www.hornbach.nl/p...fklevend-wit-6-m/7571056/) waarvan je dan het plakgedeelte niet gebruikt.. dat blijft wel zitten over die lengte want het spul weegt bijna niks en zet zich zelf af tegen de constructie.

Mocht je dit willen inzetten kijk dan wel even hoeveel 'spleet' je nu hebt, want tochtband komt in verschillende diktes en ranges waarbinnen ze werken
Heb er inmiddels (dubbel) schilderstape op geplakt; verschil is duidelijk merkbaar!
Ook al zitten meten inderdaad; er zit een gap van zo een 3/4 mm..

[Voor 47% gewijzigd door beyazz06 op 15-12-2022 12:19]

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 13:34
De buitenkant is bevroren, en jij vraagt je af of er iets mis is met dat glas? Als de warmte van binnen dat ijs niet kan laten smelten heb je heel goed glas hoor. Niks mis met dat raam?

Dat er kou langs dat rubber naar binnen komt heeft niks te maken met ijs op de buitenkant van het raam.
Ik zou persoonlijk mijn verkopers niet gaan lastig vallen met iets dat misschien een paar honderd euro kost om te laten fixen, of een paar tientjes als je er zelf een nieuw rubber in kan fietsen.

Daarnaast, in het hypothetische geval, is geld krijgen onder noemer van 'verborgen gebrek' een lastig en kostbaar proces, advocaten, rechtsgang. Dat is pas echt zinnig bij duizenden euro's schade. Dit valt misschien onder achterstallig onderhoud; dat kun je beter gewoon zelf oplossen.

[Voor 22% gewijzigd door ikwilwp8 op 15-12-2022 13:34]

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:18
Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet, maar wij (woning uit 2000) hadden ook veel tocht bij de deuren. Allemaal van die alu-stripjes met een rubber randje.. die allemaal eraf gehaald (Prutswerk met die kutnietjes) en vervangen voor dit:

https://www.luchtdichtsho...e/solidseal-renovatie-41/

Ff een werkje, maar met goed vastkitten nu beter geïsoleerd. Pas wel op de maat. de strip in onze achterdeur is wat dikker, die had wat moeite de eerste keren om te sluiten.

Oh officieel moet je ze nieten overigens.. maar zowel ik als mn buurman een paar jaar terug hebben ze gekit.

[Voor 9% gewijzigd door Koepert op 15-12-2022 13:34]

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-01 08:51
beyazz06 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:27:
Beste mede tweakers,

Onlangs (28 okt sleutels ontvangen, maand later verhuisd) zijn wij verhuisd naar een bestaande koopwoning. Nu het deze dagen wat frisjes aan het worden is, merkte ik op dat de linker schuifdeur van de schuifpui van buiten bevroren is terwijl de rechter schuifdeur niets heeft alsook de twee ramen links en rechts niet.

Zodoende ben ik gaan kijken en voel tussen de linker raam/deur duidelijk een koude luchtstroom, ofwel de rubber/isolatie van deze deur lijkt zijn beste tijd te hebben gehad.

Voordat ik met de verkopers wilde gaan bellen, vroeg ik mij af of dit onder de noemer "verborgen gebrek" gezien kan worden?

Overigens heb ik nog geen idee wat dit zou mogen kosten cq hoe dit opgelost kan worden, mocht iemand daar een tip voor hebben houd ik mij aanbevolen! Zelf heb ik al een schuifpui reparateur gebeld, maar die doen niets aan de rubbers. Alsook een glaszetter geprobeerd, maar ook daar bot gevangen.

[Afbeelding]
Maar hoe kan dit een verborgen gebrek zijn als je de rubbers gewoon ziet zitten?

• sipje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-01 16:07
Mij is niet helemaal duidelijk wat het probleem is van ijs aan de buitenkant van het raam? Er is wat condensvorming aan de buitenkant (krijg je bij goed isolerend glas), dat is bevroren. Waarom zou er sprake zijn van een probleem? Jouw niet-bevroren raam lijkt in dat geval nog vreemder dan het raam met het ijs er op :?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

sipje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:59:
Mij is niet helemaal duidelijk wat het probleem is van ijs aan de buitenkant van het raam? Er is wat condensvorming aan de buitenkant (krijg je bij goed isolerend glas), dat is bevroren. Waarom zou er sprake zijn van een probleem? Jouw niet-bevroren raam lijkt in dat geval nog vreemder dan het raam met het ijs er op :?
nou ja, mogelijk dat het anders is met de meest moderne hr++++++ glazen.

Maar ik kom maar zelden situaties tegen, waar het buiten een paar graden vriest, binnen 20 c' is, en de isolatie van dien aard dat er ijs op het buitenraam staat.

<edit>Blijkbaar was mijn punt niet erg duidelijk, ik reageerde specifiek op "Jouw niet-bevroren raam lijkt in dat geval nog vreemder dan het raam met het ijs er op :?" mij lijkt dat niet zo heel vreemd ?

[Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 15-12-2022 15:38]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het vreemde is natuurlijk dat de ijsvorming alleen op dit specifieke raam zit. En de TS geeft aan dat er speling zit tussen de rubbers.
Voor mij is dan de conclusie: Er glipt warme lucht langs de rubbers naar buiten, langs het raam. Dit koelt af, condenseert en bevriest. Een andere verklaring kan er toch niet zijn?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

heuveltje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:22:
[...]

Maar ik kom maar zelden situaties tegen, waar het buiten een paar graden vriest, binnen 20 c' is, en de isolatie van dien aard dat er ijs op het buitenraam staat.
Omdat het ook niet 'zomaar' voorkomt, veelal in de ochtend (dus echt start daglicht) kunnen deze ramen beslaan, veelal bij lage temperatuur met een relatief hoge luchtvochtheid, maar dit trekt als vrij snel weg als de tmperatuur en vochtigheid veranderen. Maar als temperatuur en zon dan net precies goed zijn, krijg je ijsvorming.

Het is juist een teken dat isolatie juist werkt, als jouw kamer 20c is en er staat ijs op het raam, verlies je dus nagenoeg geen warmte zodat het buitenraam boven 0 zou komen.
Nyarlathotep schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:32:
Het vreemde is natuurlijk dat de ijsvorming alleen op dit specifieke raam zit. En de TS geeft aan dat er speling zit tussen de rubbers.
Voor mij is dan de conclusie: Er glipt warme lucht langs de rubbers naar buiten, langs het raam. Dit koelt af, condenseert en bevriest. Een andere verklaring kan er toch niet zijn?
Dan zou het naar mijn idee juist andersom moeten zijn je ziet nu ijs bij het 'lek' en slechts condens aan de rechterzijde. Als jij warmte lucht laat ontsnappen langs een raam, zal het eerste deel juist geen ijsvorming kunnen hebben, de 20c lucht zal niet 'instant' 0c zijn om te bevriezen, maar verder het raam dus wel.

Makkelijkste is gewoon een thermische foto laten maken, zie je precies waar er eventueel warmte verlies is, of waar deze vandaan komt. Je kan zelfs zo'n ding makkelijk huren, is het prima zelf te vinden.

[Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2022 15:38]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sipje
heuveltje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:22:
[...]

Maar waar komt dat ijs vandaan dan? Hoe slechter het glas, hoe minder het isoleert en dus hoe minder kans op ijs aan de buitenkant. Hoe beter het glas, hoe kouder het glas aan de buitenkant kan worden. Ik kan me zo geen situatie indenken waarbij een probleem met het glas ijs aan de buitenkant veroorzaakt als het binnen redelijk op temperatuur is.

• sipje
Lijkt me een goede verklaring _/-\o_

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:30

FreakNL

Well do ya punk?

Of er nou wel of niet iets aan de hand is laat ik in het midden. Ik heb weinig verstand van isolatie en kozijnen..

Maar een verborgen gebrek? Dat lijkt me niet... Bij een verborgen gebrek denk ik vooral aan iets wat serieus woongenot in de weg staat en ook nog eens verdoezeld is door de vorige eigenaar. Denk aan kozijnrot wat weggemoffeld is door er een nieuwe laag verf overheen te gooien.

Ik had hier zelf een lekkende kielgoot toen ik hier een paar maanden woonde.. Niet eens over nagedacht om dat bij de vorige eigenaar neer te leggen. Ik denk dat hij het wel moest weten maar ik had echt geen zin om dat pad te bewandelen. Ik moet wel zeggen dat dat in de tijd was dat aannemers/klussers nog over elkaar heen duikelden voor werk, dus het was binnen een week opgelost voor bijna niks (paar honderd euro)... Ik denk dat ik daar nu tegen de 1000 voor kwijt zou zijn, kerel is een dag bezig geweest.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:23
Hier ging ik eigenlijk ook al van uit. (Die lucht is iets vochtiger waardoor het daar wel aanvriest)

• beyazz06
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat er geen sprake is van een verborgen gebrek. :P
Dit inderdaad; indien alle ramen bevroren waren, had ik er waarschijnlijk niet eens naar gekeken. Omdat echter maar 1 van de 4 ramen was bevroren, viel mij dit op en ben ik wezen kijken.

Overigens zit er bij de rechter deur ook speling, maar niet zo veel als bij de linkerdeur. Hoe dan ook, tochtstrips oid zijn noodzakelijk :+

@SinergyX Aan een thermische camera dacht ik ook, alleen is het momenteel duidelijk waar het huidige lek zich bevindt. Dus ik denk eerst daar maar een oplossing voor vinden en dan verder kijken cq foto van het geheel maken ter controle.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee