Van iPhone XR naar iPhone 13, 13 pro, 14 of 14 pro?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Mijn dochter (17 jaar) is druk aan het sparen om haar inmiddels 3 jaar oude XR te vervangen door een 13 pro. Dit was haar eerste idee een paar maanden terug, want de 13 pro heeft volgens haar betere camera's en hij is in goud verkrijgbaar. Ergens de komende 1-2 maanden zal het geld bij elkaar hebben.

Uiteraard is een 17 jarige een gebruiker zoals veel in die leeftijd. Veel selfies, veel foto's voor op instagram etc. :P

Nu heb ikzelf altijd Android telefoons, nooit verdiept in iPhone, maar ben me inmiddels aan het inlezen in iPhones. Kom hierbij tot de conclusie dat de 13 pro eigenlijk niet meer leverbaar is en de 14 pro nog niet geleverd wordt (en misschien ook wel boven budget is).

Na het lezen van wat reviews las ik hier en daar dat de main camera van de iPhone 14 eigenlijk gelijk is aan de iPhone 13 pro. De 13 pro heeft dan weer een telelens, maar voor instagram lijkt me die niet echt nodig.

De 14 heeft ook een autofocus op de frontcam? Dat zou ingeval van selfies dan wel weer iets fijner kunnen zijn.

Hier in dit forum is zooooooveel ervaring met iPhones, dat ik dit dus hier maar eens plaats. Wat zou de verstandigste keuze zijn? Het prijsverschil van de 13 t.o.v. de 14 is zo'n 100 euro, dat is prima te doen. Misschien is hier of daar nog een 13 pro te vinden. En ik wil de beste keuze voor haar... :? Want het is serieus geld waar ze hard voor gewerkt en gespaard heeft.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-05 22:15
Ik ben van de XR naar de 13 pro gegaan.

Aanvankelijk wilde ik van de XR naar de gewone 14 gaan, maar die heeft praktisch niks te bieden boven de gewone 13, terwijl de (Europese) prijs wel flink omhoog is geschoten.

Ik concludeerde dat ik dan voor minder geld net zo goed een 13 kan kopen, of voor ietsje meer voor een 13 pro kan gaan. Dan heb ik op camera gebied een flinke vooruitgang en een 120 hz scherm, dat vond ik de prijs wel waard. Terwijl de 14 dat allemaal niet heeft (en gewoon de zelfde processor als de 13 pro gebruikt).

De 14 pro is me dat geld allemaal wel waard. Ja, hij is op camera gebied een beetje beter. Maar je betaald voor dat beetje wel een hoop meer geld. Maar ik kom van een XR af. Ik ga met een 13 pro al enorm op vooruit. Ik heb van mijn keuze iig geen spijt.

Tot zover mijn eigen overwegingen des tijds. Of het 't geld waard is hangt voor groot deel denk ik af wat ze met de camera's wil gaan doen. Ik gebruik de 3x zoom best veel en ook af en toe de macro camera. Als iemand daar geen interesse in heeft is de gewone 13 ook prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
De reguliere iPhone 14 heeft ook de autofocus op de selfiecam gekregen en heeft met de "Photonic Engine" ook een betere low-light performance gekregen. Of het echt verschil uit maakt vind ik lastig om te zeggen.

De iPhone 13 pro in goud is inderdaad amper nog verkrijgbaar omdat Apple deze uit productie heeft gehaald, maar bijvoorbeeld de Mediamarkt heeft de 128gb versie nog verkrijgbaar.

Mocht zij die willen, is het dan wellicht een idee dat u hem alvast aanschaft en dan kan zij deze van u kopen wanneer ze het geld bij elkaar heeft? Dan heeft zij in elk geval de telefoon waar ze al zolang naar uitkijkt.

uitvoering: Apple iPhone 13 Pro, 128GB opslag Goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:28
hars73 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:51:

Wat zou de verstandigste keuze zijn?

En ik wil de beste keuze voor haar... :? Want het is serieus geld waar ze hard voor gewerkt en gespaard heeft.
In principe is een XR nog een prima telefoon, dus alles erboven wordt alleen maar beter, daar kun je geen buil aan vallen. Maar mijn persoonlijke overweging zou zijn: een 14 Pro. Het gaat om zo verschrikkelijk veel geld voor een telefoon, dat die laatste 200 euro eigenlijk ook niet heel veel meer uit maakt. Over 2 weken is het januari en zit je eigenlijk alweer aan de herfstkant van het iPhone-seizoen en zullen adicts zeggen: nu kun je net zo goed op de 15 wachten... M.a.w. over een half jaartje is de 13 alweer ingehaald door 2 modellen.

De 14Pro is op zich best goed verkrijgbaar, poosje het levertijdentopic in de gaten houden op voorraad. Afhankelijk van de tijd die je hebt komen er elke dag wel tips voorbij met voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Dank voor alle gedachten hierover. De 13 pro is inmiddels overal bijna uitverkocht. De 14 lijkt in elke review eigenlijk een 13s te zijn, waarbij de 13 toch best een stukje goedkoper is. En de 14 pro is dan toch nog wel weer duurder dan de 13 pro. Ze wacht het nog even af, kijken waar de prijzen in januari heen gaan. En misschien is er dan nog ergens een 13 pro te vinden.

Ik vind het voor alle toestellen trouwens bizarre prijzen.. maar goed...

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 19-12-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hars73 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:51:
Mijn dochter (17 jaar) is druk aan het sparen om haar inmiddels 3 jaar oude XR te vervangen door een 13 pro. Dit was haar eerste idee een paar maanden terug, want de 13 pro heeft volgens haar betere camera's en hij is in goud verkrijgbaar. Ergens de komende 1-2 maanden zal het geld bij elkaar hebben.

Uiteraard is een 17 jarige een gebruiker zoals veel in die leeftijd. Veel selfies, veel foto's voor op instagram etc. :P

Nu heb ikzelf altijd Android telefoons, nooit verdiept in iPhone, maar ben me inmiddels aan het inlezen in iPhones. Kom hierbij tot de conclusie dat de 13 pro eigenlijk niet meer leverbaar is en de 14 pro nog niet geleverd wordt (en misschien ook wel boven budget is).

Na het lezen van wat reviews las ik hier en daar dat de main camera van de iPhone 14 eigenlijk gelijk is aan de iPhone 13 pro. De 13 pro heeft dan weer een telelens, maar voor instagram lijkt me die niet echt nodig.

De 14 heeft ook een autofocus op de frontcam? Dat zou ingeval van selfies dan wel weer iets fijner kunnen zijn.

Hier in dit forum is zooooooveel ervaring met iPhones, dat ik dit dus hier maar eens plaats. Wat zou de verstandigste keuze zijn? Het prijsverschil van de 13 t.o.v. de 14 is zo'n 100 euro, dat is prima te doen. Misschien is hier of daar nog een 13 pro te vinden. En ik wil de beste keuze voor haar... :? Want het is serieus geld waar ze hard voor gewerkt en gespaard heeft.
Misschien de batterij laten vervangen ?
Vaak draait ie dan weer als nieuw. zonde om spaarcentjes uit te geven aan duur toestel als 13Pro

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Als je voor kwaliteit camera's, beter scherm en een specifieke kleur gaat dan lost een nieuwe batterij weinig op. Ja, het is een hoop geld, maar het is aan de TS (of liever zijn dochter) om dat te bepalen. Ik vind het idee om ergens nog een 13 pro op de kop te tikken een goede want voor de 14 pro ga je een flink stuk meer neerleggen, mits die natuurlijk nog te vinden is.

Mijn vriendin gebruikt een XR als werktelefoon en toen deze uitkwam had ik waarschijnlijk ook gezegd: leuke telefoon, prima foto's. Ik heb sinds een jaar een 13 pro en als je dit naast de XR houd is het echt wel een wereld van verschil hoor!

Ik denk dat de reguliere 14 ook een goede upgrade is voor een scherpere prijs, maar dan lever je in op de extra telelens. Dat zal TS' dochter moeten bepalen of ze dat acceptabel vind.
Pagina: 1