Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Voor het platte dak van onze overkapping ben ik aan het kijken naar een zonneschans omdat dit de meest efficiënte wijze is om het dakoppervlak te benutten. Echter, de zonnepanelen bij zo'n schans worden alleen ondersteund aan de korte zijde. Gaat dit ook goed bij grote panelen van meer dan 2 meter lang of zakken deze door?

Ik heb al zitten zoeken in de specificaties en montage handleidingen van zulke panelen maar kan daar geen eenduidig antwoord in vinden. Voorbeeld van een XL zonnepaneel (heb nog niets gekocht).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik weet niet wat de fabrikant voorschrijft, maar bij stevige wind kan hij wel wat gaan wapperen als er wind onder slaat. Doorzakken verwacht ik eigenlijk niet meteen, dat aluminium frame is daar redelijk goed tegen bestand.

• sipje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-11 15:58
Reken ook even uit hoeveel ballast je nodig hebt met een zonneschans op een plat dak en hoeveel dat dak mag hebben. Hoe hoger de panelen, hoe meer ballast en dat loopt hard op en een overkapping mag mogelijk niet zoveel gewicht hebben.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De overkapping is behoorlijke solide gebouwd met balken van 7x20 hoh 55cm dus daar verwacht ik geen grote problemen mee. Wil ik ook niet overdrijven qua belasting want de overkapping licht redelijk beschut en is nog geen 3m hoog.

Ik las wel dat Valkpro+ extra ondersteuning kan leveren maar ik vraag me af of en wanneer dit noodzakelijk is.