Toon posts:

[Apple ID] MacBook gestolen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-01 09:21

Wimbjorno

Slow is smooth, smooth is fast

Topicstarter
Met de deur in huis, mijn MacBook Pro is afgelopen maandagavond gestolen uit mijn hotel kamer (buitenland). Lang verhaal kort, geen idee hoe ze dit wisten, hoe ze binnen zijn gekomen etc. Het is een raadsel, maar ik heb alle nodige handelingen getroffen om ervoor te zorgen dat hij locked & erased bij een eerst volgende internet connectie (not likely, maar toch). Verder ook alle wachtwoorden etc. aangepast, dus daar zijn alle voorzorgsmaatregelen genomen.

Mijn vraag, de Macbook staat nu nog tussen mijn devices als ik op mijn iphone naar Instelling > [Naam] > { onderaan in de lijst }. Ik kan hem daar aanklikken waarna er een optie komt "Verwijder van account". Kan ik hem daaruit verwijderen met de zekerheid dat de flags "Lock" + "Erase" van kracht blijven.

Vraag twee, als ik dat doe zal hij waarschijnlijk ook verdwijnen uit mijn "Find My"?

Apple Support per telefoon en per Twitter messenger kunnen me geen antwoord geven.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45
Niet verwijderen. Als je dat doet kunnen de ontvreemders de laptop gewoon activeren en gebruiken. Zolang jij hem in je account laat is het voor hun een brick.

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:57
Waarom moet je gestolen laptop uit je eigen lijst met apparaten? Zodat je niet meer kunt bewijzen dat ie van is? Handig.

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
RadioAir schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:25:
Niet verwijderen. Als je dat doet kunnen de ontvreemders de laptop gewoon activeren en gebruiken. Zolang jij hem in je account laat is het voor hun een brick.
Top, dat dacht ik zelf ook al. Hij staat er ook nog netjes tussen, maar ik had wel zoiets van; als ik de macbook zie, zie je vanaf de macbook ook mijn iphone. Maargoed, daar kunnen ze niets mee want alle wachtwoorden etc. zijn veranderd + alles heeft 2FA.
The_BoKmeester schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:27:
Waarom moet je gestolen laptop uit je eigen lijst met apparaten? Zodat je niet meer kunt bewijzen dat ie van is? Handig.
Zeker niet handig, ik wil hem ook niet uit mijn lijst. Bewijzen dat hij gestolen is kan ik niet, want hij was ineens weg uit mijn tas. Vooral het kunnen zien van mijn iphone vanaf de macbook was voor mij even een zorg, maar die is keurig weggenomen dankzij @RadioAir zijn vriendelijke comment.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 10:22
Wimbjorno schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:22:
Met de deur in huis, mijn MacBook Pro is afgelopen maandagavond gestolen uit mijn hotel kamer (buitenland). Lang verhaal kort, geen idee hoe ze dit wisten
Stond die misschien aan/standby?

https://www.wired.com/story/bluetooth-scanner-car-thefts/

Waarschijnlijk alle deuren afgelopen, gezocht naar apparaten. Zo gaat het met auto's vaak iig, daarom ook altijd je laptop of helemaal uitzetten of iig in airplane mode als je hem opbergt (niet thuis)

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
ex87 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:20:
[...]

Stond die misschien aan/standby?

https://www.wired.com/story/bluetooth-scanner-car-thefts/

Waarschijnlijk alle deuren afgelopen, gezocht naar apparaten. Zo gaat het met auto's vaak iig, daarom ook altijd je laptop of helemaal uitzetten of iig in airplane mode als je hem opbergt (niet thuis)
Hij stond volledig uitgeschakeld, had er net een lange reis op zitten en was even snel wat gaan eten (gone).

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even uit nieuwsgierigheid: in welk land was dit?

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Commendatore schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:30:
Even uit nieuwsgierigheid: in welk land was dit?
Spanje

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Wimbjorno Vervelend om te horen, hopelijk heb je een goede verzekering, gelijk een excuus voor een upgrade naar een nieuwer model ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Greatsword schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:33:
@Wimbjorno Vervelend om te horen, hopelijk heb je een goede verzekering, gelijk een excuus voor een upgrade naar een nieuwer model ;)
Dank. Helaas is er geen nieuwer model. Heb inmiddels een nieuwe, we kunnen weer volle kracht vooruit!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
Hangen daar geen camera's in dat hotel waar de daders mischien in beeld zijn.

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Toerq schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 01:50:
Hangen daar geen camera's in dat hotel waar de daders mischien in beeld zijn.
Heb ik gevraagd, moest eerst een procesverbaal laten opmaken en dan kon alleen meneer agent de beelden bekijken. Ik weet niet wat ik ervan moet denken als ik precies het tijdslot weet waarin het is gebeurd, zou je als individu toch gelijk gaan kijken (eventueel zonder de klant i.v.m. de "privacy" van de dader)

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
Wimbjorno schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:18:
[...]

Heb ik gevraagd, moest eerst een procesverbaal laten opmaken en dan kon alleen meneer agent de beelden bekijken. Ik weet niet wat ik ervan moet denken als ik precies het tijdslot weet waarin het is gebeurd, zou je als individu toch gelijk gaan kijken (eventueel zonder de klant i.v.m. de "privacy" van de dader)
Er was zeker ook geen spoor van inbraak, dan zou ik het personeel verdenken vh hotel (roomservice) of de schoonmaaker/ster.

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
Toerq schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:16:
[...]

Er was zeker ook geen spoor van inbraak, dan zou ik het personeel verdenken vh hotel (roomservice) of de schoonmaaker/ster.
Klopt, helemaal niks. Alleen zijn ze de rest vergeten. Dure headset, Mac oplader, paspoort etc. De laptop was volledig uit het zicht, de rest lag gewoon op het bureau. Ze hebben hem zelfs uit mijn laptop tas gehaald en in een lege rugzak (die er boven op lag) gedaan. Snap jij hem nog?

Notabene kon niemand weten dat ik een M1 bij me had. Mac stond volledig uitgeschakeld, niemand is mij gevold naar de hotelkamer, deur zat dicht (3x gecontroleerd). Enige wat ik me kan bedenken is dat ze via het raam naar binnen zijn gekomen. Die konden niet op slot... maar was ook geen balkon en toch zeker wel zes verdiepingen boven te grond.

Ik ga er never nooit achter komen, misschien ook maar beter. We leren ervan en gaan weer door.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Domme vraag misschien maar: Waarom doe je geen aangifte van diefstal?

We do what we must because we can.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22

talin

My god is the sun!

ResuCigam schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:30:
dat vooral dat!
vind het een raar verhaal.

als mijn macbook werd gestolen in een hotel waar blijkbaar camera's zijn.
waar geen sporen van braak zijn.
waar ze alle andere kostbare spullen hebben laten liggen.
uit een afgesloten tas.
waar geen moeite word gedaan om een dader te achterhalen.
en men binnen x dagen alweer een nieuwe heeft en dan vragen hoe laat ik zo min mogelijk sporen achter zodat deze niet meer te traceren is in mijn gegevens, dan gaan mijn wenkbrauwen omhoog.

maarja dat is mijn mening en ik heb veel Baantjer gelezen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Wimbjorno

Wimbjorno

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:30:
Ik begrijp je vraag. Dat is uiteindelijk een keuze geweest met een verhaal eraan wat ik graag prive wil houden. Ik verbleef daar in zakelijke sfeer, samen met nog een aantal collega's.

Uiteindelijk ben ik zo geschrokken en voelde ik mij niet meer op mijn gemak, dat ik heb besloten terug te vliegen naar huis om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval zoveel als mogelijk digitale sloten kon vervangen.

Wat betreft dat onderwerp wil ik het daar ook graag bij laten :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee