Vraag

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 21:21
Sinds een paar maanden heb ik een Galaxy Tab A8 (volledig up to date) die ik eigenlijk alleen gebruik voor geluid.
Op mijn werkkamer hangt deze via de hoofdtelefoonuitgang met een 3.5->tulp kabel aan de AUX-IN van een versterker. Op de tablet zwengel ik spotify aan en zo geniet ik de hele werkdag van arbeidsvitamientjes.
Aan het eind van de werkdag pauzeer ik het spelen van spotify, de tablet springt na een tijdje automatisch in standby.

De volgende dag, druk ik weer op het play-knopje van Spotify in de hoop dat hij doorgaat met spelen. Dat gebeurt niet. Ik hoor wel een tik over de versterker/speakers, dus er lijkt wel iets te gebeuren. Het liedje gaat ook spelen (want de seconden-teller loopt op) maar ik hoor niets.
Als ik de 3,5mm plug uit de tablet haal dan springt Spotify automatisch op pauze. En als ik dan op play druk in Spotify, dan komt het geluid uit de tablet. Stop ik de 3,5mm plug er in, dan komt het geluid weer over de versterker/speakers.

Maar waarom moet ik eerst de plug eruit halen en weer erin doen om geluid over de versterker/speakers te krijgen? Ik heb de Spotify app al voor zover mogelijk uitgesloten van energie-besparende zaken.

Overigens doet dit probleem zich niet voor wanneer Spotify maar kort (ongeveer een uurtje) op pauze gaat, maar alleen wanneer dat de hele avond+nacht zo is. Waar precies de grens ligt weet ik nog niet.

Computers follow your orders, not your intentions.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 21:56
Het zal een achtergrond stroombesparing instelling zijn waardoor een bepaalde functie in de slaapstand geplaatst wordt.

ik zou in de toekomst gewoon de 3.5mm stekker er uit trekken aan het einde van de dag aangezien spotify dan automatisch stopt (net zo veel werk als spotify pauzeren denk ik), en de volgende dag die stekker er weer in stoppen.

Je kunt ook allerlei processen handmatig instellen dat die niet in slaap mogen, maar je hebt kans dat bij een software update (van de tablet of van een app) dat weer overschreven wordt of veranderd, dus daar zou ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je het ook met andere audio afspelende apps geprobeerd? Het zou inderdaad een afgesloten achtergrond proces kunnen zijn, maar ook een bug in Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook zoiets soortgelijks meegemaakt met de Samsung Galaxy Tab 8 van mijn moeder. Omdat mijn moeder a-technisch was had ik Teamviewer Host geïnstalleerd om het tablet op afstand te bedienen. Ondanks dat ik alle energieinstellingen had uitgeschakeld ging het tablet toch in een soort diepe slaap.

Maar zoals ik het lees gebeurd hier hetzelfde en zit ik even zo te denken dat apps in een soort van diepe slaapstand gezet worden als ze niet gebruikt worden. Kan best goed zijn dat Spotify daardoor als het ware reset en het audiosignaal daardoor verkeerd uitgestuurd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
Het lijkt niet direct iets met Spotify te maken te hebben. Met de Youtube app gebeurt precies hetzelfde.

Als de tablet/app een flink aantal uren heeft geslapen, dan moet je (om geluid te krijgen via de 3.5mm poort) eerst de connector eruit halen, dan de app geluid laten produceren, en dan de connector er weer in steken.
Connector eruit + erin helpt niet, eerst moet het geluid via de interne speakers hebben geklonken.
Weird, voelt als een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
Het probleem heeft zich opgelost door de upgrade naar Android13 + One UI 5, die afgelopen week is geïnstalleerd.
Of het nu een bug was, of een default die hierdoor anders is komen te staan ... geen idee.

Pagina: 1