zit er een gat in het ISS?

Pagina: 1
Acties:

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 10:01
Mede-auteur:
  • multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:45

multikoe

@TijsZonderH
Ik citeer @multikoe maar even uit zijn reactie op nieuws: Kosmonauten blazen ruimtewandeling af vanwege gat in International Sp... :
Dit lek is ontstaan in een koelingssysteem dat zich aan de buitenkant van de Sojoez-module bevindt. De capsule zelf is niet lek, het ISS is niet lek en er is zelfs een kans dat de capsule nog steeds gebruikt kan worden voor terugkeer naar de aarde.
De titel is inderdaad misleidend. Bovendien wordt een vergelijking gemaakt met een eerder lek, maar dat was wel degelijk een gat waardoor de druk in de cabine afnam en daarmee een stuk vervelender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Suggestie: vervang "gat in" door "lek bij".

Bij het woord "gat" krijgen mensen (of in ieder geval ik :p) andere associaties, bovendien hoeft een lek niet veroorzaakt te worden door een gat; denk aan een kapotte relief valve ofzo. Bij geeft aan dat het niet het ISS zelf betreft, maar daarmee kan je wel het ISS in de titel houden, want dat is wel bijzonder relevant.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 16:00

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Inderdaad, gat lijkt niet helemaal correct, dus ik hou het op lek. Ik heb de titel ook wat getweakt naar 'Sojoez bij ISS', al vond ik 'in het International Space Station' niet fout aangezien het met de docking één geheel wordt.