Toon posts:

Edo 128Mb maar 1 reepje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dacht ik een hele goede deal had. Mijn oude pc upgraden met 128Mb Edo 72 pinns geheugen. Alleen na de bestelling binnen gekregen te hebben is er maar een reepje. Ik dacht dat je bij EDO geheugen twee reepjes nodig had..

Nu lijkt ook mijn pc niet sneller maar eerder langzamer.. Kan iemand mij vertellen of ik iets in de BIOS kan aanpassen of moet ik er gewoon nog een bij bestellen wil het echt gaan werken. Ik weet dus niet of een EDO geheugen 72 pinns alleen kan werken of dat ie samen met een soortgelijke moet werken.

Please some Advies......

Alvast bedankt.

Verwijderd

Oude moederborden hebben vaak problemen met het catchen van meer dan 64mb kweet niet of het daar mee te maken heeft :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vreemd dat ie het uberhaupt al doet dan met 1 reepje.. maar je had volgens mij wel pentium-bordjes die draaiden met 1 simm, dus misschien heb je dan wel zo een...

vermeld anders ff welk merk/type moederbord je hebt.

• Palomar
  • Niet online
is het btw wel echt een 72pins edo simm? Want die zijn volgens mij erg schaars (als ze al bestaan). Het lijkt me aannemelijker dat je een DIMM besteld hebt.. dat verklaart ook meteen waarom ie werkt per 1.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
Ja, voor EDO SIMMS heb je er altijd 2 nodig (tenzij je een 486 hebt).

Een aantal moederborden werken met 1 SIMM maar zoals je al gemerkt het is dat trager.
Dus er nog 1 bij kopen of omruilen voor 2x64MB

Verwijderd

Topicstarter
Het Mobo is in ieder geval een J648A whatever that may be. en ik heb er een pentium 120 (133) inzitten. Het is wel degelijk een Edo 72 pinns. met 128 Mb. Ja ik wist ook niet dat het bestond....Het ziet eruit als een normale Simm maar dan twee keer zo hoog en hele fijne, platte chipjes.

Een reepje bijkopen dan heb ik 256 Mb met een Pentium 133. Of dit wel zin heeft weet ik niet... Er valt dus niets met een clocksnelheid o.i.d. te doen in de BIOS?

En ja hij werkt volgens mij niet op 128 Mb want hij is apetraag. Trager dan met de vorige, normale 32 Mb.

Voor de geinteresseerden kan ik wel even mijn bron opgeven... (aangezien ik er zelf waarschijnlijk nog een moet hebben zet ik het niet in dit verhaal.)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:12

winnie

de poes...

OP http://www.jetway.com.tw/evisn/download/d648a.htm staan alle documenten voor ndit bord. Daar moet je maar even zoeken of het 128MB ondersteunt en of het single simm ondersteund. 128MB edo simm is trouwens erg duur. Maakt me nieuwsgierig naar wat je ervoor betaald hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip.. ik ga even kijken.. Wat het geheugen mij gekost heeft? 2e hands. maar ziet er ongebruikt uit... fl. 125,- voor 128 Mb Edo.. nou dat is toch niet duur voor een stukje historie?

Als ik dit eerder had geweten dan was ik nog blijer geweest.. Je kan er n.l. je oude NT bak mee opvoeren voor weinig.

Alleen het feit dat het maar een is en niet in twee reepjes verdeeld is vind ik vreemd... maar ja.. daar kom ik hopelijk nog achter.... anders stuur ik even een mailtje naar de shop waar ik het vandaan heb...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[flauwmodus]
Breek 'm door midden, dan heb je 2x 64mb
[/flauwmodus]

iStockphoto

Verwijderd

He henk ,

Waar heb jij die simm gekocht ik ben er ook al langere tijd naar opzoek :-)

Humz email mij maar op mrhello2001@hotmail.com

bedankt alvast,

m.v.g CyBeRduDe

• Palomar
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 18:24 schreef CyBeRduDe007 het volgende:
He henk ,

Waar heb jij die simm gekocht ik ben er ook al langere tijd naar opzoek :-)

Humz email mij maar op mrhello2001@hotmail.com

bedankt alvast,

m.v.g CyBeRduDe
denk niet dat henk dit nog leest..
Pagina: 1