Toon posts:

Redis service stopt bijna elke dag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:28
Voor Wordpress is tegenwoordig Redis bijna een vereiste, in ieder geval om door alle checks heen te komen en om de admin-kant 'n beetje snel te houden. Het werkt op zich prima en zorgt ook echt voor meer performance, maar ik merk dat dagelijks de Redis plugin ermee stopt omdat de Redis-service is gestopt. Ik heb het met wat Google speurwerk kunnen installeren via SSH en custombuild, maar nu moet ik bijna dagelijks onderstaand via SSH draaien:

redis-server &

Nu is mijn kennis van Redis en SSH wat beperkt, dus ik vind het lastig om te troubleshooten. Bij mijn hosting maak ik gebruik van DirectAdmin. Wat ik wel geregeld merk is dat het lijkt samen te gaan met een overbelaste httpd-service van Apache. Zodra die druk raakt, lijkt ook Redis er snel de brui aan te geven. Heeft iemand wellicht een idee hoe ik dit stabieler kan krijgen? Ik kom erachter dat Redis eruit ligt door de plugin die aangeeft dat er geen connectie is met de localhost.

[Voor 4% gewijzigd door blatenja op 15-12-2022 09:00]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt het over overbelasting. Hoe manifesteert zich dat?

Hoge CPU (90+) of loopt de boel uit het geheugen?

Is er de mogelijheid extra resources toe te wijzen om te zien of het dan wel stabiel is?

De oorzaak vinden van de overbelasting is natuurlijk het belangrijkste.

I reject your reality and substitute my own

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kin je wat meer info delen over je hosting oplossing? Is het managed, of op een eigen vps of dedicated server? Welk OS? En hoe heb je daar redis op geïnstalleerd?

En als hij crasht, wat staat er in /var/log/messages, syslog? Wat staat er in de log file van redis?

• blatenja
Het lijkt nu alweer wat stabieler. Ik had Redis eerst standalone draaien. Nu draait het als het goed is als zijnde een PHP-extensie. Alles is managed bij mijn hosting. Ik gebruik directadmin in combinatie met CentOS (20?) als OS. AMD EPYC Processor op 2 Ghz en 4 gigabyte RAM (server is dedicated). De load moet ik even bekijken wanneer het weer gebeurt maar vooralsnog lijkt het al stabieler te werken.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hoe oud is je DirectAdmin installatie?

Tegenwoordig krijg je Redis er gewoon bij, en met de CustomBuild plugin kun je makkelijk van versie wisselen e.d. (geen SSH nodig).

Mijn ervaring is wel dat het allemaal niet lekker werkt als je van een installatie van een paar jaar oud komt, ik ben daarom nu mijn server van ~6 jaar oud aan het migreren naar een verse installatie waar alles wel netjes werkt.

In de praktijk betekent dit dat je de juiste gegevens in WordPress moet zetten, want het is niet de standaardinformatie van Redis. Ook werkt de standaard Redis van DirectAdmin niet helemaal volgens het nette gescheiden shared hosting idee, dus let daar ook even op; je hebt één Redis server, tenzij je zelf handmatig meerdere users gaat maken delen ze dus ook allemaal dezelfde opslag en kunnen ze elkaars data zien.

• blatenja
Directadmin is de nieuwste versie. Ik update ook alle software dagelijks met custombuild, van PHP tot aan Apache en Dovecot. Redis heb ik ook via custombuild geinstalleerd. De server is overigens vorig jaar opnieuw opgebouwd met de nieuwste software en CentOS, Directadmin etc. Wordpress wordt verder ook altijd up-to-date gehouden.

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:58

jurroen

Security en privacy geek

blatenja schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:00:
Het lijkt nu alweer wat stabieler. Ik had Redis eerst standalone draaien. Nu draait het als het goed is als zijnde een PHP-extensie. Alles is managed bij mijn hosting. Ik gebruik directadmin in combinatie met CentOS (20?) als OS. AMD EPYC Processor op 2 Ghz en 4 gigabyte RAM (server is dedicated). De load moet ik even bekijken wanneer het weer gebeurt maar vooralsnog lijkt het al stabieler te werken.
Wat bedoel je met standalone? De PHP extensie of PECL is geen Redis, het faciliteert de communicatie naar een Redis server toe.

Verder: hoe maak je verbinding? Je kunt het beste jn plaats van een TCP connectie (zoals localhost:6379) een Unix socket gebruiken (zoals unix:///var/www/run/redis/redis.sock). Scheelt in de RTT.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:38
Je moet redis niet backgrounden vanuit een ssh sessie, je moet de redis service starten. Zodra jij uitlogt lopen er dingen spaak, meeste software wordt dan gewoon afgesloten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee