Automatische antwoorden op Marktplaats mail /canned response

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
Hi,

Ik probeer mijn leven makkelijker maken door Gmail automatisch te laten antwoorden op auto-chatberichten van Marktplaats; zoals:
  • Hallo X, is het nog steeds te koop?
  • Hallo X, ik wil het wel voor de vraagprijs.
  • Hallo X, wat wil je er minimaal voor hebben?
Dit lukt door middel van canned responses, alleen komt het chatbericht kennelijk niet aan. De mail is wel verstuurd naar zo'n autogenerated adres, maar kennelijk gaat er nog iets mis?

X <mijnemail+canned.response@gmail.com>
to: qvg14nrvmcf2q-a3e436d6cddcfe6606742679f95acffd71ab5dd-mp-mp@mail.marktplaats.nl

Beste antwoord (via AvWijk op 15-12-2022 17:25)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zit er een randomised wachttijd van tussen de 60 en 600 seconden of iets dergelijks in alvorens je je canned response verstuurt? Anders lijkt de block in de chat me een hele eenvoudige methode van Marktplaats om chatbots te negeren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:36
Volgens mij kan je helemaal niet op een chat reageren via de mail. Dus dat hele idee gaat dan niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is niet (echt) een onderwerp voor SF maar, naar mijn idee, meer voor IH. Ik verplaats het topic dan ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• AvWijk
xoniq schreef op donderdag 15 december 2022 @ 03:47:
Volgens mij kan je helemaal niet op een chat reageren via de mail. Dus dat hele idee gaat dan niet op.
Jazeker wel!

Je krijgt gewoon een mail als iemand reageert via de chat.
Terug mailen via je mailprogramma is antwoord op de chat, die verschijnt in het chatwindow. Alles boven de header wordt meegenomen.

Helaas kan ik dat nog niet automatiseren mbv een canned responsive als iemand een standaardvraag zoals hierboven stelt.

[ Voor 4% gewijzigd door AvWijk op 15-12-2022 13:46 ]

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
"De mail is wel verstuurd" kan ik niet rijmen met "Helaas kan ik dat nog niet automatiseren".

Wat is nu precies je probleem en waar ligt het volgens jou aan, Gmail of Marktplaats?

• AvWijk
Djordjo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:26:
"De mail is wel verstuurd" kan ik niet rijmen met "Helaas kan ik dat nog niet automatiseren".

Wat is nu precies je probleem en waar ligt het volgens jou aan, Gmail of Marktplaats?
Zie boven. De mail wordt verstuurd naar een garbled mailadres maar komt blijkbaar niet aan zonder menselijke handeling (zelf replyen).

Mail wordt naar een adres als dit gestuurd maar komt dus niet aan

X <mijnemail+canned.response@gmail.com>
to: qvg14nrvmcf2q-a3e436d6cddcfe6606742679f95acffd71ab5dd-mp-mp@mail.marktplaats.nl

Wanneer ik op reply klik ziet het er zo uit (naam ontvanger staat ervoor)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCPVH7Z1/Screenshot-2022-12-15-at-15-41-57.png

[ Voor 11% gewijzigd door AvWijk op 15-12-2022 15:43 ]

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
AvWijk schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:41:
De mail wordt verstuurd naar een garbled mailadres maar komt blijkbaar niet aan zonder menselijke handeling (zelf replyen).
Menselijk handelen is niet van invloed op het aankomen, alleen op het versturen. Dus nogmaals, wordt de mail verstuurd? Zo ja, dan kun je die verstuurde mail toch vergelijken met een handmatig verstuurde reply-mail?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

AvWijk schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:41:
[...]
Mail wordt naar een adres als dit gestuurd maar komt dus niet aan
Komt niet aan bij de mailserver van Marktplaats of wordt niet verwerk als chatbericht? Want dat is wel een heel groot verschil.

In principe is er geen verschil tussen een automatisch antwoord en handmatige reply vanuit je mail, maar het zou kunnen dat Marktplaats je (terecht) gewoon in de spamfilter laat hangen

• AvWijk
Mail wordt gewoon verstuurd maar komt sowieso niet aan.
Gmail geeft ook geen bounce melding

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zit er een randomised wachttijd van tussen de 60 en 600 seconden of iets dergelijks in alvorens je je canned response verstuurt? Anders lijkt de block in de chat me een hele eenvoudige methode van Marktplaats om chatbots te negeren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• AvWijk
FirePuma142 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:23:
Ik denk ook dat dit het probleem is.. Dan zal ik denk ik uit moeten wijken naar een service die even timeout heeft alvorens te antwoorden op een bericht
Pagina: 1