Hoi, ik heb vorige maand zitten experimenteren met wat CV instellingen. Zo goed als ik kon waterzijdig ingeregeld, pomp op 30% gezet, vermogen op 30%. De reden voor het laatste is dat het me niet lukt om stabiel opentherm te krijgen via m'n Nest (v3) naar m'n intergas ketel. Dus dan maar uit/aan met lager vermogen. Ik twijfel nog om gewoon een andere thermostaat te gaan scoren.
Nu maak ik grafieken van m'n CV, en ik zie met deze koude dagen een heel ritmisch patroon van ongeveer half uur uit, half uur aan. Het is redelijk comfortabel in huis, alhoewel ik wel de temp op 19C heb staan ipv de normale 21C.
Klinkt dit als een normaal patroon? Het verbruik is wel ongeveer 30% minder dan vorig jaar op deze tijd.
...
Intergas 36/30.
Cor
Nu maak ik grafieken van m'n CV, en ik zie met deze koude dagen een heel ritmisch patroon van ongeveer half uur uit, half uur aan. Het is redelijk comfortabel in huis, alhoewel ik wel de temp op 19C heb staan ipv de normale 21C.
Klinkt dit als een normaal patroon? Het verbruik is wel ongeveer 30% minder dan vorig jaar op deze tijd.
...
Intergas 36/30.
Cor