Meterkast op orde brengen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CDarwin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 19:41
Mijn vraag betreft het op orde maken van een meterkast.

Mijn moeder is plotseling (relatief) verhuist en haar woongedeelte gaat verhuurd worden. De situatie is als volgt;
Groot huis met in het voorgedeelte een 5-tal B&B kamers die door het hotel om de hoek worden gehuurd en de winkel aan de voorkant wordt ook verhuurd.
Nu is het volstrekt niet duidelijk welke groepen waarvoor zijn en hierdoor heeft mijn moeder ooit een verdeling qua elekt. kosten gemaakt die niemand meer snapt.
Hoe kan ik het beste de meterkast op orde brengen zodat ik weet welke groep waarvoor is????

Alles aanzetten en dan 1 voor 1 de groepen uitschakelen?

Alvast dank voor het meedenken.

Alle reacties

• BennieWolters
  • Laatst online: 25-12 10:20
Slechts één groep tegelijk aanzetten en dan een rondgang door het huis waar spanning op staat.

Vooral in de keukens kun je meerdere groepen verwachten. Maar in oude woningen kan het ook onoverzichtelijk zijn.

Joe

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-12 11:59
Wil je alleen weten welke groep waarvoor is, of wil je de verdeling van de kosten verbeteren en daarom de meterkast op orde brengen?

• CDarwin
Dank voor de reacties.
Bezuiniger: door te weten waar elke groep voor is wil ik de verdeling van de kosten verbeteren. Laatstgenoemde is voor nu het belangrijkste (de drie gedeeltes in het huis (B&b, winkel en achterhuis) hebben wel hun eigen gasmeter).

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Meten kun je met tussenmeters doen in de meterkast. Heb je een foto van de huidige situatie? Als het toch oude meuk is kun je overwegen om iedere sector z'n eigen submeterkast te geven.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• CDarwin
Ik ga komend weekend foto`s maken en deze delen. Erg fijn dat jullie meedenken!
Submeterkast klinkt goed btw.
Pagina: 1