Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Elektrisch verstelbaar droogrek

Pagina: 1
Acties:

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:53
Beste allen,

Laat ik beginnen met de plek van dit topic, geen idee of dit thuishoort in deze categorie.

Ik ben benieuwd of iemand mij tips kan geven over het maken (en met name configureren van) een elektrisch verstelbaar droogrek. Bij voorkeur op iets van een rolluik/jalozie schakelaar in hotelfunctie en/of via WIFI/smarthome.

Idee is om met een wandmodel droogrek (al in bezit), iets als onderstaands, een verstelbaar platform te maken aan weerszijde van de muur.
Afbeeldingslocatie: https://imagesharing.com/uploads/20221214/05bfbc1d59235ed244e492a82ca6794ac7f601d1.jpg

Ik ben voornemens om een "platform" te maken waar aan beide kanten van de kamer het drooggedeelte op gemonteerd kan worden. Deze middels een rails o.i.d. verstelbaar te maken en te bedienen met een hotelschakelaar of via HA.

Reden van het idee, is dat het drooggedeelte te hoog hangt voor de vrouw des huizes. Hang ik hem lager, kom ik in de problemen met de deuren en kunnen lange dingen als dekbedden niet meer open hangen. Mijn idee is om het drooggedeelte omlaag te halen voor ophangen/afhalen en omhoog zodat het uit de weg hangt.

De constructie maken gaat wel lukken, gaat mij puur om wat ik het beste kan gebruiken om zowel links als rechts van de kamer (en droog gedeelte) simultaan te laten zakken/stijgen, zodat het niet schuin komt te hangen en/of defect raakt.

Plattegrond van de zolder:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Idee is afgekeken van onderstaande elektrisch verstelbare droogrek. €480 voor 2,40m is mij echter iets te gortig (en met puntdak ook wat lastiger te realiseren.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/511GU1ZzTjL._AC_SL1080_.jpg

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:36

dragonhaertt

@_'.'

De meest robuuste oplossing is een keukentrapje.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Source90 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:34:
De constructie maken gaat wel lukken, gaat mij puur om wat ik het beste kan gebruiken om zowel links als rechts van de kamer (en droog gedeelte) simultaan te laten zakken/stijgen, zodat het niet schuin komt te hangen en/of defect raakt.
Ik heb zo niet in m’n hoofd wat je daar voor onderdelen voor zou kunnen gebruiken, maar als het een issue is wanneer meerdere “risers” niet identiek omhoog bewegen zou ik daar iets van een scharnierende koppeling/aansluiting voor je wasrek voor maken, dan weet je tenminste dat daar geen (mechanische) spanning op komt te staan, met alle afbraakgevolgen van dien.