Toon posts:

Elektrisch verstelbaar droogrek

Pagina: 1
Acties:

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:20
Beste allen,

Laat ik beginnen met de plek van dit topic, geen idee of dit thuishoort in deze categorie.

Ik ben benieuwd of iemand mij tips kan geven over het maken (en met name configureren van) een elektrisch verstelbaar droogrek. Bij voorkeur op iets van een rolluik/jalozie schakelaar in hotelfunctie en/of via WIFI/smarthome.

Idee is om met een wandmodel droogrek (al in bezit), iets als onderstaands, een verstelbaar platform te maken aan weerszijde van de muur.

Ik ben voornemens om een "platform" te maken waar aan beide kanten van de kamer het drooggedeelte op gemonteerd kan worden. Deze middels een rails o.i.d. verstelbaar te maken en te bedienen met een hotelschakelaar of via HA.

Reden van het idee, is dat het drooggedeelte te hoog hangt voor de vrouw des huizes. Hang ik hem lager, kom ik in de problemen met de deuren en kunnen lange dingen als dekbedden niet meer open hangen. Mijn idee is om het drooggedeelte omlaag te halen voor ophangen/afhalen en omhoog zodat het uit de weg hangt.

De constructie maken gaat wel lukken, gaat mij puur om wat ik het beste kan gebruiken om zowel links als rechts van de kamer (en droog gedeelte) simultaan te laten zakken/stijgen, zodat het niet schuin komt te hangen en/of defect raakt.

Plattegrond van de zolder:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Idee is afgekeken van onderstaande elektrisch verstelbare droogrek. €480 voor 2,40m is mij echter iets te gortig (en met puntdak ook wat lastiger te realiseren.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
De meest robuuste oplossing is een keukentrapje.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-02 21:52
Source90 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:34:
De constructie maken gaat wel lukken, gaat mij puur om wat ik het beste kan gebruiken om zowel links als rechts van de kamer (en droog gedeelte) simultaan te laten zakken/stijgen, zodat het niet schuin komt te hangen en/of defect raakt.
Ik heb zo niet in m’n hoofd wat je daar voor onderdelen voor zou kunnen gebruiken, maar als het een issue is wanneer meerdere “risers” niet identiek omhoog bewegen zou ik daar iets van een scharnierende koppeling/aansluiting voor je wasrek voor maken, dan weet je tenminste dat daar geen (mechanische) spanning op komt te staan, met alle afbraakgevolgen van dien.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee