Toon posts:

Sitecom MyWifi app wil niet werken op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• k_veenstra
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik had even een vraag over over mijn Sitecom MyWifi app die ik niet aan de praat krijg.
Ik heb de Sitecom AC 1750 wifi router achter mijn ziggo modem staan maar als ik probeer in te loggen via de MyWifi app zegt ie dat ik mijn wifi verbinding moet controleren?
Ik kan wel het ip adres aanpassen in de app maar de wifi router heeft 192.168.1.1 en daar staat ie op ingesteld?

Hier nog de status en dhcp van de router

[Voor 26% gewijzigd door k_veenstra op 14-12-2022 19:30]

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42

lier

MikroTik nerd

Heb je de Sitecom echt nodig?
Staat het Ziggo modem in bridge (zo niet, welke IP range geeft deze uit)?
Waarvoor dient de App (en kan dat niet in de browser)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• k_veenstra
Ziggo staat in bridge.
Ik vind het handig om met de app ivm zaak de qr code te kunnen laten scannen zodat ze op het gastnetwerk kunnen

• k_veenstra
Oep was in de war met WiFi en WiFi spots die uit staat maar de bridge modus zal ik informeren bij ziggo

• k_veenstra
Ik heb het ip gewijzigd in 192.168.0.1 maar de app werkt nog steeds niet.
Ziggo modem staat in Bridge modus.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Welk IP adres heeft jouw telefoon? Je kunt bijvoorbeeld een ping app voor je telefoon downloaden en dan kijken of je, verbonden met de WiFi, de sitecom op 192.168.1.1 of 0.1 kunt pingen (waar je hem dan ook op hebt geconfigureerd).
De wijziging van 1.1 naar 0.1 snap ik niet helemaal. Het zou niet zo moeten zijn dat de app wel met 0.1 kan werken en niet met 1.1, maar goed.

Kan je bijvoorbeeld wel in een browser op jouw telefoon verbinden naar http://192.168.1.1 of 0.1? Als dat ook al niet lukt, wellicht heb je dan een firewall regel op de router die niet goed ingesteld is? Ik ken de sitecoms niet, dus wellicht dat iemand anders daar nog iets zinnigs over kan zeggen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• k_veenstra
Hoi EiCondor, ik heb gepingd naar mijn router 192.168.0.1 en dat gaat goed.
De reden dat ik het ip heb gewijzigd naar 0.1 ipv 1.1. is dat mijn wifi printer niet werkte op het laatste maar wel met 0.1 ?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Goed, je kunt er dus bij, maar kun je ook met een browser op je telefoon connectie maken naar de sitecom op 0.1?
Lukt dat ook, dan is de app gewoon brak, denk ik.... wellicht contact opnemen, dan maar, met sitecom zelf?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een hardware manufacturer een app ontiwkkeld als een leuke aside, maar er te weinig ondersteuning op levert... :/

[Voor 25% gewijzigd door ElCondor op 16-12-2022 11:41]

• k_veenstra
Thanks voor je advies ElCondor, het is ook geen noodzakelijk kwaad zo’n app.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als laatste zou je nog kunnen kijken of je een wireshark achtige tcp packet sniffer op je telefoon zou kunnen installeren. Daarmee de communicatie monitoren op je telefoon en hopen dat je daarmee kunt uitvlooien waar de communicatie mis gaat. Maar daar moet je dan wellicht wel wat weet van hebben hoe je die wireshark logs moet lezen en filteren.

• k_veenstra
bedankt voor je bericht maar ik vind het goed zo, het is zoals je al zij niet zo spannend zo’n app
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee