Toon posts:

Kan ik ergens een Noyafa NF-8601S huren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JoHil
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:59
Onze Vereniging van Eigenaars heeft zonnepanelen laten plaatsen. Het complex is voorzien van beveiligingscamera's. Het videobellen tableau is vernieuwd en binnenkort worden elektrisch bediende toegangsdeuren gerealiseerd. Ook een website behoort tot de informatie voorziening van onze bewoners.
Om alles professioneel te beheren is Cat 7a netwerk bekabeling aangelegd tussen de vier geschakelde appartement gebouwen (vier straten in een vierkant).

Hardware die ik gebruik:
Wij hebben een patchkast met ingebouwde router, twee managed switches, een hardwarematige firewall en de bekabeling is dubbel uitgevoerd.

Alles werkt naar behoren op 2 x 2,5 G. Maar volgens de theorie moet 10G haalbaar zijn.
Daarom willen wij het systeem doormeten. Om voor die eenmalige test een Noyafa NF-8601S aan te schaffen (tussen de €150,- en €200,- gaat iets te ver.

Onze vraag is dan ook, kunnen wij voor een dag de Noyafa NF-8601S huren?
Alvast dank voor een reactie.
Joop Scheepers
Huismeester VvE Corio Fase 1 en 2 te Heerlen Centrum.

Beste antwoord (via rens-br op 15-12-2022 10:54)

• JoHil
Heel fijn dat jullie hebben gereageerd, dat wordt echt gewaardeerd. De hardwarematige firewall en de managed switches moeten volgens de fabrikant 10G aan kunnen. De maximale kabellengte is 75 meter en is van hoge kwaliteit (ook bestendig tegen brand, een verzekeringskwestie). Maar het probleem is gevonden; de leverancier heeft ons mindere dan de gevraagde receivers geleverd. Deze kunnen slechts 30 meter 10G aan. En om op de vraag te antwoorden of 10G nodig is kan ik zeggen; nu nog niet, maar er komen later wellicht meer uitbreidingen en dan mag de basis geen bottleneck zijn. Nogmaals dank en met vriendelijke groet.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:12
Probeer vraag en aanbod?

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:06
Niet alle multirate switches ondersteunen 10Gb en 5Gb , alleen 2,5Gbps is verplicht.

[Voor 11% gewijzigd door mash_man02 op 14-12-2022 22:02]

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je zelf een tester moet kopen is die Noyafa een goede optie, maar als je wilt huren van een professional is de kans veel groter dat je iemand vindt met een Fluke of Viavi apparaat, die zijn in de professionele sector een stuk gangbaarder.

Dat gezegd, als een bedrag van EUR 150-200 te ver gaat vraag ik me af of je een apparaat gaat kunnen vinden om te huren, al is het maar voor een dag.

Hier heb je iig een Viavi CSC-ETHTR-P3 te huur, maar prijs alleen op offerte doet me niet vermoeden dat het binnen je budget gaat vallen.

Hier nog wat vergelijkbare opties:
https://www.meetinstrumen...niek/netwerktester-huren/

En hier twee met prijs - inderdaad de verwachte EUR 175 per dag (of in tweede geval per week, maar gelijk ook minimale verhuurperiode):
https://www.c.technischeu...service-netwerkmeter.html
https://www.have-digitap....nkiq-cable-network-tester

[Voor 7% gewijzigd door dion_b op 14-12-2022 22:57]

Soittakaa Paranoid!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Wildfire

Joy to the world!

mash_man02 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:01:
Niet alle multirate switches ondersteunen 10Gb en 5Gb , alleen 2,5Gbps is verplicht.
Daarnaast is het ook niet gezegd dat die hardwarematige firewall wel op zulke hoge snelheden kan filteren. Daar kan dan ook nog een beperking zitten.

@JoHil het zou voor ons ook wel handig zijn om te weten welk merk/type switches er in gebruik zijn en merk/type hardwarematige firewall. Wie weet zit daar al ergens een beperking.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19
JoHil schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:25:
Alles werkt naar behoren op 2 x 2,5 G. Maar volgens de theorie moet 10G haalbaar zijn.
Daarom willen wij het systeem doormeten.
Waar heb je 10G voor nodig? Hoeveel bandbreedte gebruik je nu werkelijk van je 2x 2.5G?

Als één camera 10 Mbit/s (wilde gok) doet dan moet je er 100 (!) ophangen om een gigabitlijntje te vullen. Laat staan 2.5G of zelfs twee 2.5G-lijntjes. En dan ook nog zo dat het allemaal over dat éne lijntje moet.
dion_b schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:50:
Als je zelf een tester moet kopen is die Noyafa een goede optie
Is dat wel zo? Volgens mij ligt het er maar net aan wat je doel is, en heeft in ieder geval TS er juist geen bal aan voor het probleem dat 'ie denkt te hebben.

Volgens de specs/YouTube kun je er allerlei kabelproblemen mee oplossen (breuk/kabel lokaliseren, lengte bepalen), maar niet eens een 10GBASE-T link opzetten, laat staan gedetailleerdere informatie verstrekken (zoals een meting of het een en ander aan de specificaties voldoet).

De duurdere apparaten die je linkt (categorie duizenden euro's) kunnen dat wel, en lijken mij - zonder enige kennis van zaken - bijzonder handig als je professioneel vele kilometers utp legt en gedonder met klanten wilt voorkomen door er een testrapportje bij te leveren. Dat had TS dan moeten laten doen door een professionele installateur.

Achteraf lijkt me zonde van het geld. Check hoeveel meter kabel je hebt gelegd, of het kwalitatief goede kabel was en als dat allemaal binnen de specs van 10G-BASET valt dan gaat het waarschijnlijk wel werken. Voor de theoretische exercitie dan, want van het praktijkprobleem binnen nu en 20 jaar ben ik voorlopig niet overtuigd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• JoHil
Heel fijn dat jullie hebben gereageerd, dat wordt echt gewaardeerd. De hardwarematige firewall en de managed switches moeten volgens de fabrikant 10G aan kunnen. De maximale kabellengte is 75 meter en is van hoge kwaliteit (ook bestendig tegen brand, een verzekeringskwestie). Maar het probleem is gevonden; de leverancier heeft ons mindere dan de gevraagde receivers geleverd. Deze kunnen slechts 30 meter 10G aan. En om op de vraag te antwoorden of 10G nodig is kan ik zeggen; nu nog niet, maar er komen later wellicht meer uitbreidingen en dan mag de basis geen bottleneck zijn. Nogmaals dank en met vriendelijke groet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee