Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0st
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:59
Om te beginnen, ik moet nog veel leren dus misschien is het een hele stomme vraag:

Hoi! ik gebruik al een tijdje VMware esxi op mijn HP T630, werkt prima en veel plezier van. Nu wil ik Ubuntu server installeren om daar mee te gaan spelen,

Als de VM boot kan ik gewoon input geven dmv toetsenbord (selecteren in boot menu enzo) maar zodra de Iso wordt ingeladen en ik een taal moet selecteren dan kan ik niks meer, (enter en pijltjes toetsen werken niet)

In het verleden werkte dit gewoon, ik heb tenslotte ook een HASSIO vm draaien, maar wat blijkt nu:
daar kan ik ook opeens niets meer invoeren.

Ik had nog een Linux GUI VM uit staan, die opgestart maar daar werkt wel alles normaal?

Wat doe ik fout?

Ik heb al een andere browser geprobeerd, ESXI reboot, Nieuwe VM installeren, etc. dat heeft niet geresulteerd in een oplossing.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

nelizmastr

Goed wies kapot

ESXi 6.7 is end of life, trouwens, maar dat terzijde.

Heb je de nieuwste patches voor ESXi al geïnstalleerd? Ik heb een hoop last gehad van rare bugs met de web console op de eerdere builds van 6.7 U2 en daarvoor.

Nieuwste build is 20497097 van oktober 2022 (laatste patch voor EOL).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gh0st schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:38:
Om te beginnen, ik moet nog veel leren dus misschien is het een hele stomme vraag:

Hoi! ik gebruik al een tijdje VMware esxi op mijn HP T630, werkt prima en veel plezier van. Nu wil ik Ubuntu server installeren om daar mee te gaan spelen,

Als de VM boot kan ik gewoon input geven dmv toetsenbord (selecteren in boot menu enzo) maar zodra de Iso wordt ingeladen en ik een taal moet selecteren dan kan ik niks meer, (enter en pijltjes toetsen werken niet)

In het verleden werkte dit gewoon, ik heb tenslotte ook een HASSIO vm draaien, maar wat blijkt nu:
daar kan ik ook opeens niets meer invoeren.

Ik had nog een Linux GUI VM uit staan, die opgestart maar daar werkt wel alles normaal?

Wat doe ik fout?

Ik heb al een andere browser geprobeerd, ESXI reboot, Nieuwe VM installeren, etc. dat heeft niet geresulteerd in een oplossing.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken
USB controller verwijderd uit de vm specs? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”