Vraag

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:33
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 123% gewijzigd door LA-384 op 23-01-2023 21:25]

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:56
Ik denk dat het goed is om hier over te hebben met je werkgever.

Ik zou gewoon aangeven van: Goh, ik heb het gevoel dat ik eerder weer kan klimmen in periodieken, alleen dat is niet gebeurd?

Je werkgever zal dit dan gaan uitzoeken en zal dan met een oplossing komen als dat inderdaad zo is.

[Voor 3% gewijzigd door Lelletje op 14-12-2022 12:56]

• LA-384
@Lelletje Ik reken het liever vooraf zelf uit, zodat er geen speld tussen te krijgen is. Ik heb er recht op, of ik heb er geen recht op. In mijn ogen is er geen vage tussenoplossing.

Maar als het op voorhand al kansloos is, ga ik er de tijd niet instoppen.

Wellicht is het niet zo zwart wit en is het ook een deel goodwill.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48
LA-384 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:26:
@Lelletje Ik reken het liever vooraf zelf uit, zodat er geen speld tussen te krijgen is. Ik heb er recht op, of ik heb er geen recht op. In mijn ogen is er geen vage tussenoplossing.

Maar als het op voorhand al kansloos is, ga ik er de tijd niet instoppen.

Wellicht is het niet zo zwart wit en is het ook een deel goodwill.
Of je er recht op hebt of niet hangt er vanaf wat er in je contract staat. Die heb je nu losjes omschreven, maar alleen jij weet wat er specifiek staat.

Maar zelfs al heb je er geen 'recht' op, je bent wel van mening dat je inkomsten mis bent gelopen. Dus recht of niet, met je baas praten lijkt me sowieso goed :)

The devil is in the details.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan niet herleiden dat je te weinig inkomsten hebt ontvangen, aangezien je niet aangeeft of je namelijk ook gestegen bent in je periodieken :) Als je dat kunt onderzoeken (je blijft hangen in peridiek x terwijl je nu in y zou moeten zitten), dan heb je een valide case die je kunt bespreken met je HR verantwoordelijke :)

En ik zou het gesprek aangaan en vragen stellen ipv geld claimen. Dat werkt over het algemeen beter ;)

[Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 14-12-2022 13:29]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48
Outerspace schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:29:
Ik kan niet herleiden dat je te weinig inkomsten hebt ontvangen, aangezien je niet aangeeft of je namelijk ook gestegen bent in je periodieken :) Als je dat kunt onderzoeken (je blijft hangen in peridiek x terwijl je nu in y zou moeten zitten), dan heb je een valide case die je kunt bespreken met je HR verantwoordelijke :)
Dat geeft 'ie wel aan?
Members only:

The devil is in the details.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Het wel of niet stijgen in periodiek hangt ook af van je beoordeling, toch?

Overigens als ze je echt meer hadden willen betalen dan kon dat wel, ze kunnen je volgens mij ook in een hogere schaal zetten (als ze hard kunnen maken dat voor jouw functie marktconform is). Je krijgt er dan een administratieve schaal bij.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hahn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:30:
[...]

Dat geeft 'ie wel aan?

[...]
Ik bedoel te zeggen: zoek uit en laat zien dat je in de nieuwe / dezelfde schaal in periodiek blijft hangen.
Dat kan normaliter namelijk niet (tenzij slechte beoordeling) elk jaar zou je per periodiek moeten stijgen. Die info kan @LA-384 misschien in zijn administratie terughalen of opvragen bij HR.

[Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 14-12-2022 13:35]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Nu blijkt dat sinds 2019 mijn salarisschaal is veranderd en uitgebreid met meer periodieken.
Had je hier geen bericht van moeten hebben? Wij hebben ook een nieuwe functiebeschrijving gehad, die opnieuw "gewogen" is, en hoger uitviel, met langere uitloop.

Of hebben ze een herrangschikking gedaan van de functies op zichzelf? Ook daar had je toch iets van HR van moeten vernemen?

Ik vind het vreemd dat je niet op de hoogte bent dat je ineens in een andere schaal zit

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:12
Het is relatief standaard dat dit gebeurd.
Je zit in schaal 30 trede 12
trede 13 komt er bij (trede 0 verdwijnt waarschijnlijk tegelijkertijd).
Stilletjes krijg je dan de "CAO verhoging er bij" maar ga je ook meestal automatisch mee van 12 naar 13.

Als er in 2019 trede 13 bij is gekomen en je sindsdien op je salaris strook trede 12 ziet staan dan is er een dikke kans dat men dat over het hoofd heeft gezien en je dus recht hebt op meer... of je dat nog gaat krijgen 4 jaar na dato is de vraag.

Of het echt centen is... zal gaan over misschien 50 euro bruto, maar ja over 4 jaar + vakantie geld is dan toch 50 * 13 * 4 = 2.600 euro.... denk daarbij ook aan (een beetje) pensioen opbouw of bonus... en het risico van eventueel verlies van zorgtoeslag o.i.d.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:35
Ik zou het eerst even vragen. Nu terugkomen met een 'claim' en 'ik krijg bedrag X betaal voor Y' heeft niet zo veel zin. Ik zou dit zou doen:

"Hoi [naam HR medewerker],

Bij het controleren van mijn salarisschaal en periodiek viel mij op dat ik sinds 2019 geen periodiek meer ben gestegen. Dat lijkt me niet correct, daar we hebben afgesproken dat ik elk jaar een periodiek omhoog zou gaan. Dat is ook sinds mijn indiensttreding in 2009 elk jaar keurig gebeurd. Ik ben me ervan bewust dat ik dit in 2018 niet heb gekregen doordat ik het einde van de schaal had bereikt, maar sinds 2019 is deze schaal opgerekt en had ik de afgelopen vier jaar naast de inflatiecorrectie ook conform afspraak weer een periodiek moeten stijgen. Dat lijkt nu niet te zijn gebeurd.

Kunnen jullie dit voor mij nagaan?

Met vriendelijke groet,

[TS]"

Je krijgt dan antwoord:
- Ja, inderdaad wat vreemd -> "oké bedankt graag corrigeren groetjes"
- Nee, we passen dat sinds 2018 niet meer toe -> "Dat klopt niet, want ik heb die afspraak gemaakt in 2009, zie [document waar dit in staat], dit is vervolgens bijna 10 jaar ieder jaar ook toegepast en daarna zijn jullie daar mee gestopt terwijl er op 2018 na gewoon ruimte in de schaal was tot het omhoog gaan in periodieken. Graag corrigeren groetjes"
- Je hebt het mis, hebben we wel gewoon gedaan -> narekenen en alsnog verschil claimen indien aanwezig.

[Voor 3% gewijzigd door Mr. Stom op 14-12-2022 14:14]

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:13
Maar wat is er precies bij aanvang afgesproken?

Optie 1: Je groeit tot trede/periodiek xx
Optie 2: Je groeit tot de maximale trede/periodiek in je schaal

Optie 1 is hetgeen is uitgevoerd, maar als optie 2 is afgesproken dan is het vrij evident dat je je baas aan z'n jas moet trekken (zowel voor je huidige salaris als de misgelopen betalingen). Als daarentegen optie 1 was afgesproken dan heeft de baas gedaan wat jullie zijn overeengekomen en ben je dus niets misgelopen.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
En let heel erg op de reactie, want laat dat belangrijke input voor je zijn of je bij dat bedrijf wilt blijven werken.
Ook al zou je ongelijk hebben, dat kunnen ze netjes oppakken of niet...

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

OscarK schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:11:
Maar wat is er precies bij aanvang afgesproken?

Optie 1: Je groeit tot trede/periodiek xx
Optie 2: Je groeit tot de maximale trede/periodiek in je schaal

Optie 1 is hetgeen is uitgevoerd, maar als optie 2 is afgesproken dan is het vrij evident dat je je baas aan z'n jas moet trekken (zowel voor je huidige salaris als de misgelopen betalingen). Als daarentegen optie 1 was afgesproken dan heeft de baas gedaan wat jullie zijn overeengekomen en ben je dus niets misgelopen.
Optie 3: Je komt in salarisschaal X.
Optie 3a: Je kunt elk jaar een periodiek groeien (eventueel met of zonder afhankelijkheid van voorwaarden X, Y en Z).

eea is volledig afhankelijk van wat er precies is afgesproken (aantoonbaar / onbetwistbaar).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• LA-384
Members only:

• AGee
  • Niet online

AGee

maw: Er is in jouw salarisschaal dus niet ineeens een extra periodiek bijgekomen, maar je vindt dat je over had moeten gaan naar een andere salarisschaal (met extra periodieken). Da's iets anders en imho een niet onbelangrijk 'detail'. Contractueel zat je in X en zit je in X.

[Voor 8% gewijzigd door AGee op 14-12-2022 19:32]

• LA-384
AGee schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:32:
maw: Er is in jouw salarisschaal dus niet ineeens een extra periodiek bijgekomen, maar je vindt dat je over had moeten gaan naar een andere salarisschaal (met extra periodieken). Da's iets anders en imho een niet onbelangrijk 'detail'. Contractueel zat je in X en zit je in X.
Members only:

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:10
Aankaarten bij je manager/HR figuur. Moeilijker is het niet. Kluitje-riet ben je zelf bij. Of ze van plan zijn om met terugwerkende kracht iets te doen is altijd een lastige hobbel, er vanaf nu weer een periodiek of wellicht in 1 keer 2 bijkrijgen is ook al directe winst natuurlijk.

De manier waarop je het brengt kan je verhaal maken of breken. Als feit brengen, maar wel op een vriendelijke manier geeft vaak meer resultaat dan het als vraag verpakken.

[Voor 23% gewijzigd door delpit op 14-12-2022 20:34]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:38
https://www.dentalcarepro...ekers/salarisrichtlijnen/

Salarisschaal III is mondhygiënist
Salarisschaal IV is praktijkmanager
Salarisschaal V is senior mondhygiënist

Volgens je inschrijving moet je in schaal III zitten, met de omschrijving op je contract. Jij zit daar al een schaal boven, wat maakt dat je vindt dat je een senior bent?

Edit: hier een schrijven over wat er van een senior wordt verwacht: https://www.google.com/ur...Vaw0eYfolDsgiPXWz0a_BqbS-

Je zal dus goed het document moeten doorlezen en vervolgens je werkgever overtuigen waarom jij aan dit profiel voldoet

Hier een omschrijving van je huidige schaal: https://www.google.com/ur...Vaw1JA44eXJ-9MCcv4fdvjQ0E

[Voor 55% gewijzigd door President op 14-12-2022 21:06]

• LA-384
President schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:59:
[...]

https://www.dentalcarepro...ekers/salarisrichtlijnen/

Salarisschaal III is mondhygiënist
Salarisschaal IV is praktijkmanager
Salarisschaal V is senior mondhygiënist

Volgens je inschrijving moet je in schaal III zitten, met de omschrijving op je contract. Jij zit daar al een schaal boven, wat maakt dat je vindt dat je een senior bent

Edit: hier een schrijven over wat er van een senior wordt verwacht: https://www.google.com/ur...Vaw0eYfolDsgiPXWz0a_BqbS-

Je zal dus goed het document moeten doorlezen en vervolgens je werkgever overtuigen waarom jij aan dit profiel voldoet

Hier een omschrijving van je huidige schaal: https://www.google.com/ur...Vaw1JA44eXJ-9MCcv4fdvjQ0E
Voor de eenvoud heb ik het bij die term gehouden. In mijn contract staat Senior mondhygiënist.

Maar ik weet inmiddels genoeg. Ik heb het sommetje gemaakt en ik ga het morgen aankaarten.

[Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 14-12-2022 21:09]

• President
LA-384 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:06:
[...]

Voor de eenvoud heb ik het bij die term gehouden. In mijn contract staat Senior mondhygiënist.
Mja, als je hier om hulp komt vragen hoor je wel correct te zijn in je informatie. Eerst ben je een mondhygiënist, nu ben je ineens een senior mondhygiënist.

Als je een senior bent dan ga je even naar de persoon die over je salaris/functie gaat en ga je daar het gesprek mee aan.

Mochten ze moeilijk doen dan kan je bij de branche navragen wat zij er van vinden, maar uiteindelijk zijn het richtlijnen, geen verplichtingen.

Succes met het gesprek!

• LA-384
President schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:11:
[...]

Mja, als je hier om hulp komt vragen hoor je wel correct te zijn in je informatie. Eerst ben je een mondhygiënist, nu ben je ineens een senior mondhygiënist.
Mijn aanvankelijke vraag was duidelijk genoeg naar mijn idee. De extra termen maken het alleen maar ingewikkeld. Ik had ook vakkenvuller en bedrijfsleider kunnen noemen. Feit was dat de omschrijving van de aangehouden salarisschaal niet langer overeenkwam met mijn functie en wat er in mijn contract was afgesproken, door een wijziging in de arbeidsvoorwaarden. Dit heb ik veelvuldig aangegeven. Meer hoefde je niet te weten.

• President
Ok, maar vergeet niet dat het adviezen zijn en dat het geen bindende CAO is. En dat ik niet weet wat de functie omschrijving was toen je in dienst kwam en of die nu overeen komt met 'praktijkmanager' of met 'senior mondhygiënist'. Maar neem aan dat je dat al lang hebt doorgelezen allemaal en je voldoet aan de omschrijving van de senior die bij de nieuwe salarisschaal V hoort.

Succes met het gesprek!

[Voor 40% gewijzigd door President op 14-12-2022 21:26]

• AGee
  • Niet online

AGee

Nee, je hebt alle informatie weggelaten of hergeformuleerd die tot een andere conclusie zou kunnen leiden. Je had het beste gewoon kunnen beginnen met onderstaande post, dan had je iedereen een hoop tijd kunnen besparen :)
[...]
Ik heb het sommetje gemaakt en ik ga het morgen aankaarten.

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:06
[...]

Maar ik weet inmiddels genoeg. Ik heb het sommetje gemaakt en ik ga het morgen aankaarten.
En hoe verliep het gesprek?

• LA-384
wheel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:10:
[...]

En hoe verliep het gesprek?
Members only:
delpit schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:32:
De manier waarop je het brengt kan je verhaal maken of breken. Als feit brengen, maar wel op een vriendelijke manier geeft vaak meer resultaat dan het als vraag verpakken.
Members only:

[Voor 41% gewijzigd door LA-384 op 16-12-2022 21:40]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:06
Netjes!

En hoe gaat dat dan administratief? Nieuwe loonstroken, jaaropgaven en nieuwe aangiften IB? Invloed op toeslagen?

• LA-384
wheel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:03:
Netjes!

En hoe gaat dat dan administratief? Nieuwe loonstroken, jaaropgaven en nieuwe aangiften IB? Invloed op toeslagen?
Geen idee, dat is niet aan mij om uit te zoeken. Waarschijnlijk een soort bonus voor dit jaar, omdat dat andere nogal een administratieve rompslomp wordt voor iedereen.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@LA-384 prima! Lijkt me ook niet meer dan terecht en getuigt van goed werkgeverschap.

Ik vermoed dat ze gewoon komen met een berekening van X euro heb je totaal bruto gemist en dat krijg je nu als eenmalige correctie bruto uitbetaald. En dat lijkt me ook gewoon prima.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EDIT: perfect opgelost! mooi :)

[Voor 83% gewijzigd door JJ Le Funk op 16-12-2022 21:21]

~

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:10
Gefeliciteerd. Zelfs wanneer de vergoeding over het verleden tegenvalt heb je in ieder geval naar de toekomst toe weer wat meer salaris
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee