Vraag

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:25
Ik zoek een?
Voor mijn werk mag ik in januari een telefoon uitzoeken, deze dien ik 3 jaar te gebruiken en daarna weer terug te geven. Deze telefoon wil en mag ik ook privé gebruiken, met twee telefoons rondlopen/telkens wisselen wil ik niet. Mijn huidige telefoon is een Oneplus 6 met LineageOS, 4.5 jaar oud maar doet het nog prima.

Wat is je budget?
660 euro, hoger is eigen bijdrage.

Waar moet de telefoon aan voldoen
- Minimaal 3 jaar updates, custom rom is niet toegestaan.
- Snelle processor, moet 3 jaar meegaan en wel een update zijn t.o.v. mijn huidige telefoon.
- Water en Stofdicht IP68, Hoes en screenprotector doe ik erom, alleen werk wel in een stoffige omgeving.
- Android, liefst zo kaal mogelijk.
- Dual Sim.
- Geen chinees toestel, dacht ik vier jaar geleden nog niet over na ;)
- Spec: Qualcomm, 8GB 256GB, goede ervaringen mee en opslag is niet uit te breiden

Wat heb je zelf al gevonden?
In de pricewatch wat filters aangezet en dan kom ik zelf tot onderstaande conclusie:

Samsung Galaxy S21 FE, 8GB, 256GB

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu vind ik de gedachte achter de Fairphone 4 heel goed. Alleen als ik de specificaties vergelijk en weet dat ik er 3 jaar mee moet doen kan ik dat niet verantwoorden. Heeft iemand hier nog argumenten voor/tegen of andere kanttekeningen.

Zie ik nog dingen over het hoofd of denkt iemand dat een ander toestel beter is in mijn usecase?

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:37
Moet het specifiek 256Gb opslag zijn? Anders is een S22 met 128GB een optie. Net iets nieuwer, maar ook iets minder opslag.

Samsung is alleen niet "zo kaal mogelijk". Er zit veel bloatware in, als is het meeste te verwijderen via wat handelingen. Scheelt een hoop bagger.

Wil je echt "zo kaal mogelijk" zou je de Pixel 7 icm 128GB kunnen nemen.

• HMR90
Rolfie schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:53:
Moet het specifiek 256Gb opslag zijn? Anders is een S22 met 128GB een optie. Net iets nieuwer, maar ook iets minder opslag.

Samsung is alleen niet "zo kaal mogelijk". Er zit veel bloatware in, als is het meeste te verwijderen via wat handelingen. Scheelt een hoop bagger.

Wil je echt "zo kaal mogelijk" zou je de Pixel 7 icm 128GB kunnen nemen.
Opslag hoeft niet specifiek 256 te zijn maar over 3 jaar zijn alle apps ook weer groter dus ik hou graag een ruime marge, gebruik nu de helft van 128 alleen als ik 4.5 jaar geleden voor 64 was gegaan zat ik nu vol.

Klopt Samsung is niet zo kaal mogelijk maar gelukkig kan je een hoop uitschakelen/omheen werken dus nog enigzins acceptabel.

Nadeel van de S22 en de Pixel zijn dan weer de processors welke gewoon trager zijn dan een Qualcomm.
Vandaar dat ze in mn zoekopdracht ook niet naar voren kwamen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:37
wat is "traag", ik heb die wel vaker gehoord, maar als ik naar mijn S22 kijk, merk ik eigenlijk niets van traagheid. Maar ik wil ook wel geloven dat dit aan je apps ligt die je gebruikt.
Grootste nadeel van de S22 vind ik persoonlijk de batterij. Ik had daar meer van verwacht.

Ik heb hier zelf de S22 met 256GB en ben daar zeker tevreden over.

• HMR90
Rolfie schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:48:
wat is "traag", ik heb die wel vaker gehoord, maar als ik naar mijn S22 kijk, merk ik eigenlijk niets van traagheid. Maar ik wil ook wel geloven dat dit aan je apps ligt die je gebruikt.
Grootste nadeel van de S22 vind ik persoonlijk de batterij. Ik had daar meer van verwacht.

Ik heb hier zelf de S22 met 256GB en ben daar zeker tevreden over.
In dagelijks gebruik zal je het waarschijnlijk niet merken, misschien over een jaar of twee.
Je hebt wel gelijk vind het alleen zo jammer dat ze twee versies van dezelfde telefoon met een ander soc uitbrengen en dus daarom die niet kopen ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:37
S21 FE is inderdaad op dit moment de beste bang for buck combinatie met lang genoeg gegarandeerde updates binnen jou eisen. Ook de BBG haalt deze aan: review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022
Ik vind zelf ook de dual-sim implementatie erg fijn op de Samsung telefoons met hun ingebouwde dual messenger oplossing, maar ook de dialer met keuze mogelijkheden voor welke sim kaart voor welke nummer, of de selectie bij het bellen per nummer te kiezen.
En er is ook ruime keuze in hoesjes en andere accessoires, alsmede reparateurs mocht er onverhoopt een ongelukje gebeuren.

[Voor 15% gewijzigd door swhnld op 14-12-2022 14:55]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:34
HMR90 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:02:
[...]

In dagelijks gebruik zal je het waarschijnlijk niet merken, misschien over een jaar of twee.
Je hebt wel gelijk vind het alleen zo jammer dat ze twee versies van dezelfde telefoon met een ander soc uitbrengen en dus daarom die niet kopen ;)
Dat valt allemaal echt reuze mee, tegenwoordig kun je eigenlijk geen slechte toestellen meer kopen. Heb zelf een S20 Fe met exynos chip en die is ook nog steeds zo snel als je maar zou willen ondanks dat ie 2 jaar oud is. Zou me daar echt totaal geen zorgen over maken, tenzij je de hele dag benchmarks gaat runnen en die gaat vergelijken met nieuwe toestellen zijn het allemaal marginale verschillen

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11

kevin33

Welkom in Utopia.

Pixel 7?

- Minimaal 3 jaar updates, custom rom is niet toegestaan.
Ondersteund tot 10-2025 - Beveiliging updates tot 10-2027
- Snelle processor, moet 3 jaar meegaan en wel een update zijn t.o.v. mijn huidige telefoon.
Google Tensor G2. (https://nanoreview.net/en...agon-875-vs-google-tensor)
- Water en Stofdicht IP68, Hoes en screenprotector doe ik erom, alleen werk wel in een stoffige omgeving.
IP68 (ik heb er een Spigen case omheen zitten)
- Android, liefst zo kaal mogelijk.
Stock
- Dual Sim.
Esim en Nanosim
- Geen chinees toestel, dacht ik vier jaar geleden nog niet over na ;)
Geen Chinees
- Spec: Qualcomm, 8GB 256GB, goede ervaringen mee en opslag is niet uit te breiden
256 GB / 8 GB € 719
128 GB / 8 GB € 619

[Voor 5% gewijzigd door kevin33 op 14-12-2022 15:05]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• HMR90
Samenvattend:

Pixel 7: Stock Android
S21FE: 256GB, Qualcomm en nagenoeg zelfde afmetingen als huidige telefoon.
S22: Nieuwer dan S21FE en mooi klein.

Bedankt voor de adviezen, ik ga er nog even een nachtje over slapen!
Ben benieuwd of de prijzen in januari nog gaan dalen, zodat ze allemaal 256GB krijgen binnen het budget.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee