• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Het onderwerp zegt 't al, ik heb dus Google One (100GB) en is binnen no time volgelopen met alles wat er door mijn telefoon camera is vastgelegd op mijn SD kaartje.

En da's jammer want het kost wel 2 euri per maand, en ik wil alleen maar foto's backuppen.

1) Kan je ergens aangeven dat je ALLEEN foto's upload naar je Google One, en géén VIDEO'S?

2) Als ik op https://one.google.com video's verwijder, ben ik ze dan ook meteen kwijt op mijn telefoon?

3) Wat is 't verschil tussen Google One, Google Foto's en Google Drive?

8)7

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:57
dirkhimself schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:59:
Het onderwerp zegt 't al, ik heb dus Google One (100GB) en is binnen no time volgelopen met alles wat er door mijn telefoon camera is vastgelegd op mijn SD kaartje.

En da's jammer want het kost wel 2 euri per maand, en ik wil alleen maar foto's backuppen.

1) Kan je ergens aangeven dat je ALLEEN foto's upload naar je Google One, en géén VIDEO'S?

2) Als ik op https://one.google.com video's verwijder, ben ik ze dan ook meteen kwijt op mijn telefoon?

3) Wat is 't verschil tussen Google One, Google Foto's en Google Drive?

8)7
Google One is de naam van het abbo dat je hebt genomen, waar alle services onder vallen.
Google Foto's is de foto's app, met backup enzo.
Google Drive is de cloud-opslag die je hebt. 100gb in dit geval.

Je kan video's niet uitsluiten in de Google Foto's app, helaas. Afhankelijk van je telefoonmodel/OS kan je eventueel je Camera app instellen zodat hij de Video's in een andere folder opslaat dan fotos. Die folder kan je dan wel weer uitsluiten.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Gaat met mijn standaard camera app helaas niet. Google one is voor mij dus zinloos. Loopt binnen de kortste keren vol zo.

Waardeloos trouwens dat je in GO niet eens bepaalde bestand soorten kunt uitsluiten. Ik ga opzeggen.

Bedankt voor je reactie. Google zwijgt in alle talen. Betalen voor een service is blijkbaar niet langer garantie voor support, of op zijn minst EEN antwoord....!