Toon posts:

Instellingen warmtepomp (ecoForest) met vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• tristan5555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Ik heb een vraag over de beste instellingen voor een warmtepomp (aardwarmte) met vloerverwarming. Wij hebben een ecoforest ecoGeo 1-9 met TH touch. De installatie is geinstalleerd juni 2022. Deze maakt wel flink geluid valt mij op, en ik kan nergens op internet vinden wat nu echt goede instellingen zijn met vloerverwarming. Je kan het zelfs in de slaapkamer een beetje horen terwijl de WP in de garage staat. Onze instellingen:

Stand Verwarmen
Gewenste Temperatuur 19.2
Hysteresis 0.5 graden -> onlangs aangepast naar 0.2 graden
Huis vrijstaand 1996 met 95m2 vloerverwarming en boven strada hybrid radiatoren die soms aan staan

Als de WP aan gaat dan gaat hij met 1.5kWh/7.2kWh (gebruikt en geleverd) verwarmen. Ik vraag me af of dat met zoveel vermogen moet.

In eerste instantie stond de hysteris op 0.5: de WP verwarmt tot 19.7 graden, gaat daarna een halve dag uit tot het 18.7 graden is, en gaat dan weer met veel geluid verwarmen tot 19.7 graden. Dit heb ik inmiddels toch maar aangepast naar een hysteresis van 0.2 graden in overleg met de thermostaat leverancier (dus temperatuur gaat van 19 naar 19.5). Maar de WP blijft flink geluid maken en verbruikt/opgewekt vermogen blijft 1.5kWh/7.2kWh.

Onze installateur heeft wel een keer de stooklijn aangepast maar dat maakte weinig uit.

Zijn hier nog tips/adviezen over? Heeft iemand een soortgelijke warmtepomp en wat is daar het opgewekte/verbruikte vermogen? Lijken mijn instellingen logisch of is het sub optimaal? Ik hoor graag tips en adviezen. Ben als tweaker veel in de weer geweest met pc'tjes bouwen en videokaarten tweaken en zo, maar dit is toch wat anders en ben gewoon nieuwsgierig hoe een dergelijke opstelling het bij anderen doet.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee