Welke Duitse webshop is het beste

Pagina: 1
Acties:
  • 4.088 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 11:41
Beste mede tweakers,

Ik wil een compleet nieuwe pc gaan bouwen en ben dus rond aan het kijken wat de prijzen doen. Nu viel het mij op dat ik bij webwinkels in Duitsland circa 100 euro goedkoper uit ga zijn voor mijn gewenste upgrade

Ik heb zelf notebookbilligers,mindfactory en computer universe.net gevonden.

Wat zijn jullie ervaringen met deze shops ? Zijn deze betrouwbaar ? En hoe snel is de levering gemiddeld en eventuele klantenservice ok ?

Hoor graag jullie ervaringen voor ik wat bestel aangezien de reviews van de genoemde shops wisselend zijn. Een losse videokaart gaat meestal wel goed maar complete pc weet ik niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:53
Heb je erover na gedacht over garantie?

Ja je hebt garantie, maar over de tijd dat het kan duren met garantie
Ofwel dat het naar Duitsland gestuurd moet worden, die sturen het e.v.t. naar reparatie center, dan weer terug naar de winkel of naar jou toe.

Taal barrière.

Is dat die 100 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor een verschil van 100 euro zou ik het persoonlijk allemaal lekker in NL kopen. Inderdaad vanwege de garanieafhandeling.

(Web)shoppen in Duitsland kan zeker zin hebben. Zo heb ik al het schakelmateriaal voor mijn verbouwde woning in DE gekocht, dat scheelde zo'n 500 euro ten opzichte van exact hetzelfde spul in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@corporalnl @sOid duidelijk verhaal. Dan wordt het gewoon in NL kopen.

Was niet bekend met shoppen in NL verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
jerrot schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:38:
@corporalnl @sOid duidelijk verhaal. Dan wordt het gewoon in NL kopen.

Was niet bekend met shoppen in NL verder
Let er ook op dat Duitsland 2% minder BTW kent. Je moet dus Duitse webshop prijzen wel omrekenen van 19 naar 21% BTW. Dat vermindert het voordeel vaak ook deels.

Je kan het beste via tweakers een wenslijst maken en dan wordt er automatisch gecheckt bij welke webshop(s) je welke artikelen moet bestellen voor de beste prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@jerrot Overigens meen ik dat Duitsland ook een lager btw-tarief heeft dan wij. Soms wordt dat bij het afrekenen alsnog gecorrigeerd waardoor het voordeel nog lager uitvalt.

Haha @stin00, je was me net voor :+

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 14-12-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@stin00 @sOid met btw klopt inderdaad. Dat rekenen ze er aan het einde bij. Ik heb inderdaad al een wensenlijst hier aangemaakt

Dan zal het denk ik toch bij megekko shoppen worden. Amazon heeft soms ook een goede prijs maar schijnt ook lastiger te zijn qua klantenservice en garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:21
Als je het over lastiger met klantenservice en garantie hebt zou ik zeker niet bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

bestellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 12:41
stin00 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:48:
[...]
Let er ook op dat Duitsland 2% minder BTW kent. Je moet dus Duitse webshop prijzen wel omrekenen van 19 naar 21% BTW. Dat vermindert het voordeel vaak ook deels.
...
Je betaald gewoon de Duitse 19% en die gaat naar de Duitse overheid. We hebben vrijhandelsverkeer in de EU en dus betaal je belasting in het land waar je koopt. Dat wordt niet verlegd (m.u.v. sommige producten zoals auto's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
PROnline schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:57:
[...]

Je betaald gewoon de Duitse 19% en die gaat naar de Duitse overheid. We hebben vrijhandelsverkeer in de EU en dus betaal je belasting in het land waar je koopt. Dat wordt niet verlegd (m.u.v. sommige producten zoals auto's).
Nee, dat doe je niet. Bestel maar even wat bij Notebooksbilliger, Amazon DE of AliExpress. Ze rekenen het BTW percentage van het land van de klant. Dat is al een tijdje zo, je informatie is achterhaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 12:41
@stin00 I stand corrected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
jerrot schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:52:
@stin00 @sOid met btw klopt inderdaad. Dat rekenen ze er aan het einde bij. Ik heb inderdaad al een wensenlijst hier aangemaakt

Dan zal het denk ik toch bij megekko shoppen worden. Amazon heeft soms ook een goede prijs maar schijnt ook lastiger te zijn qua klantenservice en garanties.
Amazon (NL) is zeer coulant met defecten binnen 2 jaar. Meestal is het retour sturen en je geld staat binnen 3 dagen alweer op je rekening. Het is echt customer support op massale schaal, dus je bent een nummertje :+

Megekko heeft alleen een emailadres, geen telefoonnummer.. die proberen elke vorm van garantie op gebruikersschade te gooien en sturen alles door naar de fabrikant ter reparatie. Duurt vaak lang daar uit mijn ervaring. Ik bestel daar alleen dingen die zelden kapot gaan (CPU, koelers, behuizing, RAM) maar geen moederborden of videokaarten.

Samengevat kan het gewoon lonen om dure componenten bij webshops te kopen die goede garantie afhandeling bieden :) het is alleen lastig te achterhalen welke shops goed zijn, iedereen heeft andere ervaringen.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 14-12-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@stin00 ok bedankt voor de heads up. Amazon is dan een overweging waard voor mij. En anders gaat het dan Azerty worden als inderdaad megekko zo slecht om gaat met klachten en garanties.

Azerty heb ik wel goede ervaringen mee, recent nog wat retour gestuurd en vlot gecrediteerd. Helaas wel wat duurder maar dat zal dan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Vragen om ervaringen horen niet thuis op het forum. Zeker niet in een subforum over technische zaken ;). Je kunt hiervoor de shopreviews binnen Tweakers en elders raadplegen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.