Toon posts:

Buitenbrievenbus met borstel of andere isolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een buitenbrievenbus voor een brievendoorvoer die in de muur is gebouwd. Veel brievenbussen hebben een binnendeel met klep of met borstel maar dat gaat hier niet want het is geen deur. De brievenbus bevindt zich onder een afdak, bijna altijd droog.

Na toch wel lange tijd zoeken heb ik nog geen buitenbrievenbus met borstel gevonden.

Weet iemand een oplossing?

Het ziet er binnen zo uit:

Je ziet dat er geen ruimte is om een borstel horizontaal in het frame vast te schroeven dicht bij de brievenbus. Schroeven aan de bovenzijde en onderzijde kan niet makkelijk omdat je dan een minischroevendraaier nodig zou hebben, het is moeilijk bereikbaar.

De totale diepte is circa 30cm, het horizontale deel is ca 10 cm diep. De hoogte is 4 cm. Onder is een plaat om de post te laten afglijden naar een opvangmand. Een borstel ver van de brievenbus zelf zal niet zo goed werken want dan stoot post en brievenbuspakketjes tegen de onder- of bovenrand.

Met borstels dicht bij de brievenbus kan de bezorger slappe post er met de hand makkelijker doorheen duwen en dan is de kans kleiner dat een deel buiten blijft uitsteken of dat slappe post wordt verfrommeld.

Daarom dacht ik aan het vervangen van de buitenbrievenbus, één met borstels boven en onder, maar zoiets vinden valt niet mee. De stijl die ik zoek is strak modern, bijvoorbeeld aluminium, inox.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

Alle reacties

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik zou zelf iets tekenen en laten maken dat je tegen de buitengevel monteert. Maar ik heb makkelijk praten, vanuit een machinefabriek waar RVS plaatmateriaal gesneden, gezet en gelast wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die borstels kun je toch ook los kopen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mrmrmr
  • Niet online
@StevenK Kan dat voor een beperkt bedrag? Ik heb gedacht aan een custom houten kast te laten maken voor de binnenkant, waarbij de toegangsopening achterop wordt afgestemd op de opening in de muur. Goedkoop zal dat niet worden, ik heb geen zaaggereedschap om het zelf te maken.

@Marzman Je kunt borstels los kopen, daar heb ik ook naar gekeken. Er zijn borstels die gebruikt worden voor bijvoorbeeld 19" kasten doorvoeren en borstels om tocht tegen te houden onder aan deuren. Die laatste zijn misschien te stevig en die houden dan slappe post tegen. Er zijn zulke borstels met 90 graden profiel. Een probleem is de bevestiging, dat moet stevig verankerd zijn en ik kan er niet goed bij met een schroevendraaier.

Er zijn ook borstels in zo'n plastic behuizing (bedoeld voor binnenmontage) die misschien daaruit kunnen worden gehaald, maar dan speelt ook de bevestiging een rol (hoe?). De behuizingen zelf zijn te breed om zo in het gat (29cm breed) te duwen. Ik zou het kunnen loszagen en lijmen maar ik ben bang dat het losschiet als een bezorger net tegen de rand duwt.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:18
Is deze er niet in te krijgen? https://hmbx.nl/nl-nl/

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:28
Gezien 30 cm diep, kan je geen deurtje aan uiteinde maken die je tochtstrips geeft?
Borstels zijn irritant voor postbode, en deur met tochtstrips werkt minstens net zo goed.

• mrmrmr
  • Niet online
@Oilman Aan de voorzijde wel, maar de achterzijde niet, de Homebox is te breed. De prijs is stevig, maar er zijn wel andere soortgelijke brievenbussen, maar die zijn ook te breed. Je kunt op de foto zien dat er weinig ruimte links en rechts is. De standaard breedte is 28cm en daar komt de omlijsting bij. De ruimte is maar voor 4 cm en 29,5 cm.

@99ruud99 Ik ontvang wel eens briefpakketten die een stuk langer zijn (+7 cm), dan zou er opbouw van 10cm moeten komen om de ruimte te verlengen. Een rechthoekig frame en daarop een deur of kiep.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@mrmrmr Vergeet de borstels en installeer een buitenklep die geïsoleerd is, zoals deze van AMI. Er zit een veer om op 'm goed dicht te houden en alle metalen onderdelen zijn aan de binnenzijde voorzien van isolerend schuim.

Eventueel kun je aan de binnenzijde nog een extra tochtklep installeren.

Zelf heb ik de versie waar de geïsoleerde buitenklep en tochtklep binnen zijn gecombineerd met een schacht, maar daar moet je wel de diepte voor hebben.
Nee, die gaat tot 100mm diep, TS heeft 300mm diep. De AMI kan met z'n schacht die 300mm ook niet overbruggen, maar heeft wel de buitenklep los in het assortiment. AMI is ook een stuk goedkoper :)

[Voor 58% gewijzigd door Gizz op 14-12-2022 12:27]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Even buiten de doos denken: kan je binnen een goed geïsoleerde "bak" voorzien waar de post in valt?

Of misschien te vergezocht idee: waarom niet een gewone brievenbus buiten hangen, en die sleuf dicht purren?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mrmrmr
  • Niet online
@Gizz De ruimte erachter is onverwarmd. Mijn doel is het verlies van aanwezige warmte te beperken zodat er geen risico is op vorstschade van waterleidingen.

Aan de binnenzijde is het niet breed en hoog genoeg voor die tochtklep.

De schacht zou in mijn gedachte de plek van een borstel kunnen zijn.

@naftebakje Een buitenbrievenbus vind ik niet zo handig, omdat ik niet dagelijks op die plek kom.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mrmrmr schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:48:
@Gizz De ruimte erachter is onverwarmd. Mijn doel is het verlies van aanwezige warmte te beperken zodat er geen risico is op vorstschade van waterleidingen.
En dat kan toch prima met de geïsoleerde buitenklep die ik je aanraad? Dat werkt ook nog eens veel effectiever dan een reguliere brievenbus (dat is een grote heatsink door het metaal, ideaal om warmte kwijt te raken :P) met van die borstels. Dat is mijns inziens een halfbakken oplossing.

[Voor 24% gewijzigd door Gizz op 14-12-2022 13:09]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mrmrmr
  • Niet online
@Gizz Als ik het goed heb is de EP 960 bedoeld als brievenbus (buiten) voor een deur. Omdat de schroeven aan de achterkant zitten denk ik niet dat het werkt voor deze situatie, want de schroeven komen aan weerskanten en die plekken zijn vanaf de binnenzijde niet bereikbaar.

Uit de beschrijving haal ik niet waarom deze brievenbus een isolerende werking heeft. Is het vanwege de veer? Dat is niet echt een probleem, de zwaartekracht sluit de klep. Als het in een luchtdichte aansluiting zit, bijvoorbeeld een rubberen afsluiting, dan zou het wel kunnen helpen, als het in een deur zou worden geplaatst.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@mrmrmr de bevestiging geschiedt inderdaad aan de binnenzijde, dat maakt het wel lastiger dan. Al kun je dat natuurlijk oplossen met lange bouten of gaten in je muur, maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :P

De website van AMI is inderdaad wat karig qua uitleg over de werking. In deze brochure kun je het beter zien. Het gaat om een rubber afsluiting van de brievenbus op de deur en de brievenbus zelf is geheel geïsoleerd met schuim zodat de metalen delen geen koudebrug vormen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee