Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik was een beetje basaal naar de afregeling van mijn (oude) CV aan het kijken (Nefit Ecomline HR22). Nu heb ik om te beginnen de aanvoertemperatuur verlaagd naar 45-50 graden. En ondanks het weer is het huis wel warm te houden en te krijgen :) Of in ieder geval de benedenverdieping, afgezien van de badkamer verwarmen we de rest niet echt. Moet nog eens spelen met de deellast.

Maar goed, dan naar de thermostaat. Dit is een simple aan-uit regeling met een super basic Honeywell EasyStat (T8400N1003). Nu heb ik alleen het idee dat de ketel soms maar heel kort even aan slaat. Echt kunnen timen heb ik het nog niet. Nu zie ik in de handleiding het "Aantal schakelingen per uur" staan en dat deze aan te passen is tussen de 3 en 12x per uur. Bij een Honeywell Round is dat makkelijk aan te passen. Maar hier staat er alleen "Zie hiervoor de installateursinformatie, verkrijgbaar via de Honeywell Infolijn (zie achterzijde gebruiksaanwijzing)". Nu kan ik wel gaan bellen / mailen maar of ze dat zomaar voor deze thermostaat weten... Heeft een tweaker toevallig eng idee hoe ik dat aan pas op een EasyStat?