Vraag

• BlueWolf
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Hallo iedereen,

Een vriend van mij heeft 2 tv/monitor beeldschermen gehad van LG (type 23MA73D, 23 inch).
Deze zouden een probleem hebben met het beeld.
Bij aansluiten was er in eerste instantie niets te zien.
Naderhand is het te zien dat deze na ongeveer een half uurtje al gaan inbranden.
Gelukkig tijdelijk inbranden, want als ik het beeld daarna weg haal of uitzet dan vervaagt het langzaam weer.
Dit zou naar mijn idee niet zo snel mogen gebeuren bij dit scherm. Het is een monitor tv, deze heeft een IPS scherm.
Ook zit er duidelijk kleurverloop in het beeld als ik het beeld op wit zet.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, misschien ook weten waardoor het komt en eventueel ook een oplossing hebben?
Of heb ik gewoon pech en is het beeldscherm aan het eind van zijn leven?

Alle reacties

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een 'monitor tv', is eigenlijk bedoeld om constant bewegende beelden op weer te geven. Statische menu`s/UI is niet handig bij dit type.. daarvoor heb je reguliere monitoren.

IPS op zichzelf zegt niet direct dat het scherm niet mag inbranden. Het kan echter wel voorkomen (en dat het dan langzaam wegtrekt). De mate waarin dit gebeurt, za afhankelijk zijn van het doeleinde van het scherm. Aangezien dit een 'monitor tv is' is dat niet hetzelfde als een desktop monitor, welke dit minder snel/niet vertoont. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BlueWolf
  • Nu online
Michael Knight schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:49:
Een 'monitor tv', is eigenlijk bedoeld om constant bewegende beelden op weer te geven. Statische menu`s/UI is niet handig bij dit type.. daarvoor heb je reguliere monitoren.

IPS op zichzelf zegt niet direct dat het scherm niet mag inbranden. Het kan echter wel voorkomen (en dat het dan langzaam wegtrekt). De mate waarin dit gebeurt, za afhankelijk zijn van het doeleinde van het scherm. Aangezien dit een 'monitor tv is' is dat niet hetzelfde als een desktop monitor, welke dit minder snel/niet vertoont. :)
Ah oké, dus eigenlijk niet geschikt als monitor.
En hoe zit het dan met het kleurverloop?
Want dat doet hij sowieso.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik weet niet hoeveel branduren deze units hebben gehad, maar dit zou goed een gevolg van langdurig (opgebruikt of verkeerd) gebruik kunnen zijn..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BlueWolf
  • Nu online
Michael Knight schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:29:
Ik weet niet hoeveel branduren deze units hebben gehad, maar dit zou goed een gevolg van langdurig (opgebruikt of verkeerd) gebruik kunnen zijn..
Ah, dan zal dat het zijn. Ze zijn inderdaad niet meer een van de nieuwste... Vooral op wit is het erg goed te zien.

• BlueWolf
  • Nu online
En nee dat ligt niet aan de camera :-D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee