Ik zoek een?
Ik wil een computer bouwen die gebruikt gaat worden voor:
- Office en webbrowsen
- Photoshop
- Simpele video bewerkingen, in voornamelijk in PAL resolutie, soms Full HD resolutie.
- Soms Fusion 360 3d tekenen.
- Toekomst plan: Misschien IA software gebruiken om oude foto's en video's te upscalen. Dit mag tijd kosten.
Belangrijkste vereisten:
- Stabiele werking
- Vlot aanvoelen (Laadtijden Windows, programma's)
- Het liefst een stille werking
Wat is je budget?
500-600 Euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alles open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld.
De Ryzen 5600G, lijkt mij een mooie processor. Bijna onverslaanbaar voor deze prijs?
Asus A520 moederbord. Simpel maar betrouwbaar denk ik? Ik zag bij een paar Asrock B550 moederborden een aantal reviews staan met kritiek op de geheugen compatibiliteit. Daarom heb ik die maar ontweken.
16GB 3200MHz G.Skill geheugen. Staat op de support list van Asus. Ik twijfel of ik misschien 3600MHz of sneller moet kopen. Of dat misschien te veel stabiliteits risico's geeft.
Fractal Design Core 1000. Leuk kastje. Ik had liever 2 USB3.0 aansluitingen gehad of misschien zelfs een USB C voor de toekomst. Dat kon ik niet echt vinden voor deze prijs. Misschien moet ik wel de bijgeleverde fan vervangen of op 5 Volt draaien.
Waar ik vooral over twijfel is welke voeding en SSD ik moet kopen. De Kingston SSD komt best goed uit de test bij TechPowerUp. Maar daar staat duidelijk bij de conclusie dat Kingston de controller en flashchips niet garandeerd, Alleen de Lees/Schrijf snelheden. Dat vind ik wel minder. Moet je voor een echt vlotte pc een SSD met DRAM chip hebben?
Is er iets wat er beter kan aan deze pc?
Ik wil een computer bouwen die gebruikt gaat worden voor:
- Office en webbrowsen
- Photoshop
- Simpele video bewerkingen, in voornamelijk in PAL resolutie, soms Full HD resolutie.
- Soms Fusion 360 3d tekenen.
- Toekomst plan: Misschien IA software gebruiken om oude foto's en video's te upscalen. Dit mag tijd kosten.
Belangrijkste vereisten:
- Stabiele werking
- Vlot aanvoelen (Laadtijden Windows, programma's)
- Het liefst een stille werking
Wat is je budget?
500-600 Euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alles open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 139,- | € 139,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming A520M-PLUS II | € 101,- | € 101,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 49,- | € 49,- |
1 | Ventilatoren | Arctic F9 Silent Zwart, 92mm | € 5,48 | € 5,48 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 55,57 | € 55,57 |
1 | Optische drives | Lite-On IHAS124 | € 17,94 | € 17,94 |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 65,- | € 65,- |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 500GB | € 37,- | € 37,- |
Totaal | € 469,99 |
De Ryzen 5600G, lijkt mij een mooie processor. Bijna onverslaanbaar voor deze prijs?
Asus A520 moederbord. Simpel maar betrouwbaar denk ik? Ik zag bij een paar Asrock B550 moederborden een aantal reviews staan met kritiek op de geheugen compatibiliteit. Daarom heb ik die maar ontweken.
16GB 3200MHz G.Skill geheugen. Staat op de support list van Asus. Ik twijfel of ik misschien 3600MHz of sneller moet kopen. Of dat misschien te veel stabiliteits risico's geeft.
Fractal Design Core 1000. Leuk kastje. Ik had liever 2 USB3.0 aansluitingen gehad of misschien zelfs een USB C voor de toekomst. Dat kon ik niet echt vinden voor deze prijs. Misschien moet ik wel de bijgeleverde fan vervangen of op 5 Volt draaien.
Waar ik vooral over twijfel is welke voeding en SSD ik moet kopen. De Kingston SSD komt best goed uit de test bij TechPowerUp. Maar daar staat duidelijk bij de conclusie dat Kingston de controller en flashchips niet garandeerd, Alleen de Lees/Schrijf snelheden. Dat vind ik wel minder. Moet je voor een echt vlotte pc een SSD met DRAM chip hebben?
Is er iets wat er beter kan aan deze pc?