Toon posts:

Daikin sensira met r32 split unit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DanielB1978
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-12-2022
Mocht deze verkeerd staan mijn excuses. Ik doe dit niet vaak.

Mijn vraag: het is nu buiten -2. De airco verwarmt steengoed maar met vorst zoals nu gaat hij aantal keren per uur aantal minuten uit vanwege de vrieskou. Nu heb ik gelezen dat dit niet erg is. Duurt plm max 3 min maar dan is de temperatuur toch weer wat gedaald. Het betreft een 5kw die ik heb aangeschaft om eigenlijk als hoofdverwarming te dienen in de woonkamer. Hij heeft als programma o.a. om 15u aanvangen met 23.5 graad tot savonds 23u. Wij zijn overdag nl niet thuis en gebruiken geen gas meer om te verwarmen. S' nachts dus alles uit. Mijn vragen: Vanmiddag rond 17.30 thuisgekomen en het was maar 15,5 terwijl hij normaliter minimaal 19 graden bereikt. Herkennen jullie dit bij dit type dat hij niet echt een kampioen is bij vrieskou? Algemeen ben ik tevreden want normaliter is hij echt een topper met verwarmen maar met vrieskou vind ik hem dus tegenvallen. Zou een omkasting van de buitenunit een oplossing kunnen zijn? Graag wat tips. Ik zou zo graag dit systeem altijd willen gebruiken maar ik vrees of dat kan bij extreme temperaturen zoals bijv -10 etc. Bedankt alvast voor de reacties

Alle reacties

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

alle aircos doen dit.

aanlaten dat ding. niet uitzetten. 1 graadje lager kan je rustig doen savonds maar verder gewoon aanlaten.

een airco is geen gasketel die "ff" 30kW tegen een berg water kan gooien maar dezelfde warmte moet je nog steeds in de woning zien te krijgen. dat kost dus meer tijd en die geef je hem nu niet.

als je huis ook eindelijk opgewarmd is (dat is die nu niet) zal je ook zien dat het verbruik zakt en hoef je hem ook niet op 23 te zetten om het leuk te houden in huis. dan zal je merken dat het ook ineens een stuk comfortabeler is.

[Voor 68% gewijzigd door flippy op 13-12-2022 21:15]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Temperatuur niet zo ver laten terugzakken bij deze buitentemperaturen. Capaciteit daalt toch behoorlijk bij deze buitentemperaturen, en bij een hoog vermogen moet je ook veel vaker ontdooien dan bij rustig doorpruttelen.

Je 'klachten' horen niet bij je specifieke Daikin, maar bij aircos in het algemeen.

[Voor 16% gewijzigd door ingmar89 op 13-12-2022 21:12]

• DanielB1978
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-12-2022
Dus ik moet de airco gewoon 24 uur per dag laten draaien? Is dat niet enorm belastend voor zo'n apparaat en duur tegelijk?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee