Krassen hoogglans tegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ap
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 21:34
Iemand ervaring met het verwijderen van krassen uit hoogglans tegels? Na verhuizing en plaatsen nieuwe keuken toch behoorlijk wat krassen op onze nieuwe tegelvloer ontdekt.

Was benieuwd of dit met polijsten of een soort van hars enigszins bij te werken is

Edit:
Voor de beeldvorming 2 fotos toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY7fuqxUuDupYCOCD7UGjRxguAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJUo8IBoNu3HJN9KIIzhZYBn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYpK926a-akWbj52EjjJqkb50Ug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4c3xMj8ZYSr83Zt6rdwZbAd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Dr. Ap op 13-12-2022 21:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

een foto doet wonderen. maar in principe hangt het ervanaf of er een toplaag op de tegel zit en of deze helemaal door is. zo niet zou je met polijsten een heel eind moeten kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK1205
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:01
Dit is de glazuur die meegebakken wordt bij de productie van keramieke tegels. Helaas heeft deze niet de zelfde sterkte als het keramische materiaal en is daardoor krasgevoelig. Wij hebben de beganegrond marmerlook keramieke tegels liggen en als je er licht op schijnt zie je ook overal krassen die ontstaan worden door de normaalste zaken (bijv zand onder je schoenen enz). Ik denk niet dat je hier wat aan kan doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Ap
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 21:34
CK1205 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:13:
Dit is de glazuur die meegebakken wordt bij de productie van keramieke tegels. Helaas heeft deze niet de zelfde sterkte als het keramische materiaal en is daardoor krasgevoelig. Wij hebben de beganegrond marmerlook keramieke tegels liggen en als je er licht op schijnt zie je ook overal krassen die ontstaan worden door de normaalste zaken (bijv zand onder je schoenen enz). Ik denk niet dat je hier wat aan kan doen..
Oprecht spijt van de keuze voor dit soort tegels. Juist voor tegels gegaan met het idee van een onderhoudsvrije vloer die krasbestendiger is dan pvc. Bij mijn ouders ligt dezelfde tegelvloer al 50 jaar zonder een enkel krasje (wel matte tegels). Hier na een paar maanden alles al vol met krassen