PSU kabels wisselen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Tweakers,

Momenteel heb ik deze 550 watt voeding uitvoering: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart

Ik heb nu deze voeding gekocht omdat ik een andere GPU ga installeren: uitvoering: Corsair RM850x (2021) Zwart

Aangezien ze beide van het zelfde merk zijn, modulair, moet ik bij het wisselen van de voeding alle kabels wisselen met de nieuwe die bij de 850 zitten of kan ik gewoon de 550 eruit halen, 850 erin, kabels erin klikken en klaar?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:10
Nieuwe versie, controleer of pinout zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Wat ik zo op de fotos kan zien lijkt het hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:36
Dat kan je niet zien op foto's. Daar heb je het pinout schema voor nodig. Maar aangezien alle Corsair voedingen sinds 2015 een identieke pinout hebben is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Ik dacht eerst dat de aansluitingen op de voeding zelf moesten overeenkomen, maar met pinout wordt wat anders bedoeld.

https://www.corsair.com/ca/en/psu-cable-compatibility

Hier een handige sheet.

Alle kabels van een RMx kunnen met elkaar gedeeld worden als ik de sheet goed begrijp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:50
Hoe dan ook: zorg dat je het zeker weet voor je besluit de oude kabels te gebruiken met de nieuwe voeding.

Ik heb een keer een kapotte Seasonic voeding vervangen door een nieuwe, exact hetzelfde merk en type - en de oude kabels werkten niet met de nieuwe voeding, blijkbaar had Seasonic de pinout zelfs binnen het type nog aangepast. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Dank voor de reacties, zojuist de voeding geswapt, werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/639a0b0f16caf/639a0b0f13cae-voeding.thumb.jpg
Pagina: 1