Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photonman
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 23:45
Hoi Medetweakers!

In oktober maak ik mijn tweede reis door Japan. Ik heb dit in 2017 ook gedaan (toen was ik een broekie van 20). Ik had een oude EOS 60-D van m'n pa mee, maar met alleen een 50mm lens erop. Prima voor wat dingetjes verderop of closeups, maar niet ideaal. Deze raakte ook vrij snel oververhit met filmen. Daarnaast had ik toen een super goedkope Huawei P8 Lite (model 2015), met een waardeloze camera. Ik heb verder weinig vestand van camera's, dus daarom deze topic.

Ik heb nu wel een redelijke camera op m'n telefoon (Samsung Galaxy S20 FE), maar ik vind het filmen met een telefoon erg onprettig, en ook niet erg mooi als ik het terugkijk op een groot scherm. Daarnaast vind ik de audio niet echt goed, en heeft snel last van de wind.

Ik wil zowel fotograferen als videos maken, om mooie compilaties van te maken. Ik kwam deze tegen van Sony, de ZV-1F. Is dat een goede optie? uitvoering: Sony ZV-1F Zwart :?

Ik vind het niet erg om de 100 euro die ik dan overheb uit te geven aan redelijke gimble bijvoorbeeld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Photonman op 13-12-2022 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit je post maak ik op dat je vooral eigenlijk wilt filmen dan is dat een prima keuze maar is wel alleen 20mm quivalent. Ook als je de review op dpreview.com kijkt wijst wel erg naar echt een vlog camera. Zou zelf eventueel naar een 2e hands compact pro camera zoeken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deze als voorbeeld v&a aangeboden: Sony ZV-1 met 3 accu's zeker de moeite waard kortom even zoeken. Bedenk ook dat levering van nieuw momenteel ook niet simpel is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:11

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Photonman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:48:
Hoi Medetweakers!

Ik wil zowel fotograferen als videos maken, om mooie compilaties van te maken. Ik kwam deze tegen van Sony, de ZV-1F. Is dat een goede optie? uitvoering: Sony ZV-1F Zwart :?

Ik vind het niet erg om de 100 euro die ik dan overheb uit te geven aan redelijke gimble bijvoorbeeld :)
Lastig, 700,- nieuw is naar mijn mening net op de grens van mogelijkheden telefoon/camera dat elkaar evenaard. Gebruikt is een ander verhaal. Als het lukt zou je voor een gebruikte GH5 kunnen kijken over enkele maanden richting april/mei zal het aanbod hoger ervan zijn. Dit zijn prima camera's vooral voor foto en video combinatie en de in-camera geluidsopname van de GH5 is ook prima. Niet het kleinste model, maar ook niet richting een DSLR.

Oktober is in ieder geval in Japan een prima seizoen voor de rode blaadjes :)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photonman
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 23:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Een GH5 is wel echt overkill als je er weinig verstand van hebt. Zo'n camera komt juist het best tot z'n recht met goede (lees: dure) lenzen en een hoop tijd en moeite in de edit en kleurcorrectie. Dan zou ik eerder voor een model uit de GX-serie gaan, of iets als de Sony A6000-serie. Voor een paar honderd euro heb je een tweedehands body en kun je er nog een leuke allround lens bij kopen. Je hebt dan wel een camera die alweer wat ouder is, maar die schieten nog steeds prima foto's en video's.

Hier op CameraNu een A6000 + 16-50 lens voor 550 euro bijvoorbeeld. Dan hou je nog voldoende over voor accessoires als een tasje, geheugenkaartjes en meer van dat soort dingen.
litebyte schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:01:
[...]

Lastig, 700,- nieuw is naar mijn mening net op de grens van mogelijkheden telefoon/camera dat elkaar evenaard.
Niet mee eens. Een goedkope (tweedehands) systeemcamera is al snel aanzienlijk beter dan wat een telefoon eruit kan persen. Telefoonfoto's lijken vaak goed, maar als je het beter gaat bekijken valt het eigenlijk vies tegen. Zo'n (relatief) kleine sensor en dito lensje kunnen gewoon niet op tegen een grotere sensor en aanzienlijk betere lens. De goedkopere compacts met kleine sensors, die kun je beter vermijden want dan zit je wel op zo'n grens. Maar grotere sensor + fatsoenlijke lens zal het áltijd winnen van wat een telefoon kan produceren.

[ Voor 33% gewijzigd door SomerenV op 19-12-2022 00:00 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1