Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
ik kreeg hem nie eens aan de gang, ben er ook nie erg druk mee geweest, maar tijdens het installen zei die dat er geen partitie aangemaakt kon worden terwijl er lege hd inzat zonder partities...maja...
Draait redelijk goed... totdat een of andere dronken kameel op de shutdown klikte 
(HWS insider joke)
(HWS insider joke)
Heeft imo niet zo vreselijk veel met HWS specifiek te maken.
Daardoor is het wel een topic voor NOS, oftewel gemoved daarnaartoe.
Daardoor is het wel een topic voor NOS, oftewel gemoved daarnaartoe.
mag deze plz terug naar HWS ???
het moet een colocated server worden dus dingen als mogelijkheid remote updaten etc zijn zeeer belangrijk..
mag ik plz terug ???
het moet een colocated server worden dus dingen als mogelijkheid remote updaten etc zijn zeeer belangrijk..
mag ik plz terug ???
jah idd, maar het is een 100% server distro onder steund geen Xwindows, als desktop issie slecht/onmogenlijk
daarom denk ik niet dat mensen hier het hebben draaien,
Ik zoek mensen die ervaring hebben met dit os als server install (co-located)
ipv. desktop users (sorry als ik hiermee mensen op hun tenen trap)
daarom denk ik niet dat mensen hier het hebben draaien,
Ik zoek mensen die ervaring hebben met dit os als server install (co-located)
ipv. desktop users (sorry als ik hiermee mensen op hun tenen trap)
Verwijderd
/me teentjes getrapt voelt
Een gedeelte van de users hier heeft ook unix servers draaien. Ik heb bv. een openBSD X-loze co-located server draaien, gaat allemaal perfect en beheer doe ik allemaal zelf via SSH van afstand....
Met die "onkennis" van dit gedeelte van het forum zal het dus wel meevallen
Een gedeelte van de users hier heeft ook unix servers draaien. Ik heb bv. een openBSD X-loze co-located server draaien, gaat allemaal perfect en beheer doe ik allemaal zelf via SSH van afstand....
Met die "onkennis" van dit gedeelte van het forum zal het dus wel meevallen
dan weet jij ook het antwoord op mijn "andere" vragen
ik draai nu Freebsd 4.3
ik moet eerst CVSup geinstalled zien te krijgen daarna wil ik de kernel source gaan downen (of is kernel remote compilen onmogelijk ?? ivm single usermodes)
hoe kan ik mijn systeem handig up to date houden ??
-> als mij dit lukt dan wil ik helemaal geen engarde meer !!!!
ik draai nu Freebsd 4.3
ik moet eerst CVSup geinstalled zien te krijgen daarna wil ik de kernel source gaan downen (of is kernel remote compilen onmogelijk ?? ivm single usermodes)
hoe kan ik mijn systeem handig up to date houden ??
-> als mij dit lukt dan wil ik helemaal geen engarde meer !!!!
Verwijderd
Anderen ook wel, hoorOp donderdag 30 augustus 2001 21:17 schreef xychix het volgende:
dan weet jij ook het antwoord op mijn "andere" vragen
Download de nieuwste versie van cvsup, via bijvoorbeeld lynx. Dan simpelweg cvsup draaien (voor gebruik van bepaalde opties: zie man cvsupik moet eerst CVSup geinstalled zien te krijgen daarna wil ik de kernel source gaan downen (of is kernel remote compilen onmogelijk ?? ivm single usermodes)
Met CVSup, een gezonde portie goede moed en eventueel een aanmelding op de freeBSD-bugtrack mailinglist zodat je al vroeg de patches kunt ontvangen.hoe kan ik mijn systeem handig up to date houden ??
cd /usr/ports/net/cvsup
make install
hoppa
nu even een zoekopdracht doen hier op got en je vind genoeg info over het recompilen van je freebsd kernel+world. Single user is niet nodig om te updaten. Alles kun je lekker gecolocate thuis doen via ssh+een bakkie pleur
make install
hoppa
nu even een zoekopdracht doen hier op got en je vind genoeg info over het recompilen van je freebsd kernel+world. Single user is niet nodig om te updaten. Alles kun je lekker gecolocate thuis doen via ssh+een bakkie pleur
pak cvsup-bin .. duurt niet zo lang om te compilen.
verder is het niet verplicht om naar single user mode terug te keren.. maar wel veiliger.
verder is het niet verplicht om naar single user mode terug te keren.. maar wel veiliger.
thanks ga veel lezen dan moet het lukken
blijven mijn config files bewaard ????
Pagina: 1