Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Paul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 19:29
Ik probeer een nieuwe Google Nest Doorbell (battery) bedraad aan te sluiten, zodanig dat:
  1. Hij gevoerd wordt door de beltransformator in de meterkast;
  2. De bestaande 'gong' overgaat als er gebeld wordt.
Eerst met de bestaande beltransformator aangesloten - gewoon simpel twee draadjes, rood en blauw in de nieuwe Nest deurbel buiten.
Toen bleek dat de gong keurig overging, alleen liep de batterij van de deurbel langzaam leeg (7 dagen oid). Het was ook maar een 8V 0,5A trafo, en eigenlijk wordt een 24v trafo aangeraden (20VA).

Dus, als vervanger een 8V 2A trafo besteld onder de gedachte - dan heb je 18VA, en werkt de gong iig ook nog. Toen begon er echter een probleem te ontstaan. De oude trafo heeft 3 aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1rG8KJj7smPpT5C3IsbhxElRI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlPl94P91HesJND9JVxV3oCy.jpg?f=fotoalbum_large

Een rode (rechts) gaat naar de deurbel, de andere rode (links) naar de gong. De twee blauwe zitten in het midden samen aangesloten. Er staat zo te zien dus 8v wisselspanning over de linker/rechteraansluiting, maar ik weet niet wat de middelste aansluiting is. Gewoon een 0-draad? Ik vermoed het, maar heb het niet nagemeten.

De nieuwe beltrafo gemonteerd, en die heeft maar 2 aansluitingen - met 8v wisselspanning ertussen.

Alle diagrammen die ik kon vinden zetten alles in serie: dus van trafo naar belknop, van belknop naar gong, van gong weer naar trafo. Dat heb ik dus ook gedaan: 1 x rood (rechts) naar de nieuwe belknop, de blauwe draad van de nieuwe bel doorverbonden met de rode die naar de gong ging (zou met wisselspanning niet uit moeten maken denk ik, maar voelt beter voor mij) en de blauwe van de gong (links) weer naar de trafo.

Het goede nieuws is, dat de gong overgaat. Het slechte nieuws is dat de Nest doorbell nog steeds leegloopt. En eigenlijk lijkt me dat logisch - want het circuit is immer alleen gesloten als je de knop indrukt vermoed ik? Tenzij er iets slims in de deurbel gebeurt, maar dat lijkt dus niet het geval.

Ik loop hier dus op vast. Wat zie ik hier over het hoofd? Als ik de gong er tussenuit haal, laadt de Ring (langzaam) wel op. Bij oudere modellen zat een chime connector, maar die zit er nu niet meer bij. Deed de oude transformator iets slims met een relay of zo?

• keesvb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-01 21:35
Ik heb toevallig exact dezelfde vraag! Heb je al antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice3752
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 11:52
Heey,

Leuk artikel, ik was zelf ook opzoek of het mogelijk was om mijn bestaande gong aan te sluiten op Google Doorbell (battery) en kwam er ook achter dat er totaal geen content over te vinden is, heb ik besloten mijn elektrotechnische kennis maar zelf in te zetten en wil ik jullie graag meenemen want, ik heb de oplossing zojuist gevonden.

Oude situatie:
Om gelijk met de deur in huis te vallen lijkt de aansluiting op jouw deurbel in orde voor doornsee aansluiting, de buitenste contacten zijn voedingspolen en de middelste wordt gebruikt om de kabel in serie te zetten en doet verder niks dan enkel 2 aders verbinden. Doorgaans zie dan ook dat rood en blauw worden samengeknoopt in het midden en de buitenste ader één rood en één blauw is. Om in tekst kort uit te leggen vanuit de trafo gaan 2 kabels weg één naar je deurbel drukker en één naar de gong, om deze samen in serie te zetten moet je van beide kabels één ader aan elkaar knopen om in gesloten serie circuit te krijgen met je deurbel drukker en gong.

Nieuwe situatie (de oplossing):
De oplossing ligt bij de gong. Er gaat 1 kabel met 2 aders vanuit mijn trafo rechtstreeks naar mijn gong op contact nummer 3 en 2 en van 0 en 1 gaat die naar mijn Google deurbel, hier blijft altijd spanning opstaan om te laden, nadat iemand op de deurbel drukt maakt de Google deurbel op contact 0 en 1 kortsluiting waardoor de bel dus afgaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28aqq4saTgdyyGQ67KTf_1bK-pY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QMUCIUQPb0XJFKHDXVq35xIb.png?f=user_large

De trafo:
Ik zal geen moeilijke uitleg geven over schijnbaar vermogen afgekort VA geven. maar Volgens Google wordt minimaal een 8VA (voltampère) trafo geadviseerd spanning van 8V t/m 24V AC om schijnbaar vermogen uit te berekenen kan je volgende formule gebruiken (VA= U x I) ofwel (8Vx1A= 8VA)

Let bij het kiezen van een trafo altijd goed op wat de werkspanning is van jouw gong!

Voorbeeld beltrafo:
TM 40/12
TS 25/12-24C
MAT beltrafo 8V 12V 24V <-- deze heb ik i.c.m Beyron 772 gong
etc.

Ik hoop jullie en andere lezers een beetje de goeie weg in te duwen, mochten er vragen of opmerkingen zijn hoor ik ze graag.

Mvg Maurice

[ Voor 12% gewijzigd door maurice3752 op 14-05-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice3752
keesvb schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:11:
Ik heb toevallig exact dezelfde vraag! Heb je al antwoord?
Ja zie deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
Ik loop tegen eenzelfde probleem aan.
Deurbel is aangesloten, gong werkt maar de google doorbell krijgt geen voeding vanuit de muur. Als ik het goed lees is de trafo geschikt (8v 1a). Nu is de aansluiting bij mij anders. Ik krijg 2 voedingsdraden vanuit de onderkant en er gaan er aan de bovenkant 2 uit. Zie foto’s hieronder. Jullie enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5w4Uko_indMLFeEQdkhbHWLLlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLThxynpgvzGwlJx7fAAy9Ie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kldXXE9xMtLlsQ0t6rN9eZGq78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCUNFxeMYEa29f3KRziXlzDo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice3752
Hoi @ThomaszD,

Voor zover ik kan beoordelen dien jij je voeding op jouw deurbel aansluiten op klem nummer 3 en 1 en jouw deurbel op klem 0 en 1. Let erop dat waarschijnlijk jouw oude situatie in serie staat met de deurbel, dit moet je veranderen door de kabel vanaf je trafo rechtstreeks naar de gong te laten gaan en vervolgens vanaf de gong naar de deurbel.

Zie bijlage voor verduidelijking, rechter situatie is met je Nest deurbell van toepassing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZkqaNcyfnzHbEk2WMfErkn2RpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lKXSm4sDzMljZhmoGAvX0qOI.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door maurice3752 op 07-11-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
maurice3752 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:34:
Hoi @ThomaszD,

Voor zover ik kan beoordelen dien jij je voeding op jouw deurbel aansluiten op klem nummer 3 en 1 en jouw deurbel op klem 0 en 1. Let erop dat waarschijnlijk jouw oude situatie in serie staat met de deurbel, dit moet je veranderen door de kabel vanaf je trafo rechtstreeks naar de gong te laten gaan en vervolgens vanaf de gong naar de deurbel.

Zie bijlage voor verduidelijking, rechter situatie is met je Nest deurbell van toepassing:

[Afbeelding]
Thanks! Ga ik dit weekend even mee knutselen

*update*
Dit was inderdaad de oplossing! Hartstikke bedankt 👍🏼

[ Voor 4% gewijzigd door ThomaszD op 10-11-2023 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerF
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-03-2024
Interessant topic! De bijdragen in deze topic hebben mij al deels geholpen om te begrijpen hoe ik mijn google nest (battery) kan aansluiten op de bestaande bedrading en gong. Echter loop ik tegen de volgende situatie aan (die net weer iets anders is gezien de aansluiting bij de gong):

Oude/huidige situatie:
Beltrafo van 8V, 50/60HZ en 1A.
Waarbij aan de onderkant (3 aansluitingen) rood en blauw worden samengeknoopt in het midden en de buitenste ader één rood en één blauw is. In dit geval dus een gesloten serie circuit waarbij vanuit de trafo 2 kabels weg gaan (4 aderig): één naar de deurbel drukker en één naar de gong.

Foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxw5EX52d_2HhbAjtBe_0OitN_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOkhwBQ0Sh4lZ1CPP6ddy6dS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA0mSSnm8JimpveZs1mvWA4NQgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C4os80KctkS4HZQkUAKFng9s.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGtKa4jIC_waO_XtQLm1q-DCO9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6StqwcWSQmHvlvfxWe6s4aK7.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe situatie:
Het lijkt mij dat ik de bestaande aansluitingen kan gebruiken maar dat ik moet zorgen dat de kabel/aansluiting naar de beldrukker tevens voorzien is van continue spanning (zodat de google deurbel / beldrukker netvoeding krijgt en oplaad). Gezien beide kabels 4 aderige zijn, lijkt het me dat ik met de kabel van de beldrukker, bijvoorbeeld de groene draad, kan zorgen voor deze spanning. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe ik deze groene kabel moet aansluiten binnen het circuit.

Heeft een van jullie daar toevalling ervaring mee of de kennis van?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
@JelmerF Ziet er goed uit!

Gewoon je deurbel hierop aansluiten en dan zou hij moeten werken.
Je kan voor de zekerheid even meten of je een gesloten circuit hebt met de multimeter en spanning meet bij jouw huidige deurbel drukker.

De google deurbel regelt intern de gewenste kortsluiting als iemand op de deurbel drukt, het gaat erom dat je de spanning de deurbel drukker bereikt en gezien er bij jouw een spoel is te zien en geen andere aansluitingen verwacht ik dat hij al gereed is voor de slimme deurbel. In mijn geval was dit niet zo en kwam dit door de werking van mijn gong, deze heb ik anders aangesloten waardoor hij wel functioneerde.

Laat mij/ons even weten wat het resultaat is geworden d:)b .

Heel veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerF
@maurice3752 ah dat zou helemaal top zijn! Ik ga het op deze manier proberen en laat het resultaat weten. Erg bedankt voor je snelle response!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelmerF
@maurice3752 Het is gelukt! Deurbel kon inderdaad gewoon op de bestaande aansluitingen. Na wat aanpassingen in de google home app sectie ‘deurbel’ de bestaande gong ook werkend gekregen. Verder is de deurbel volgens mij voorzien van spanning omdat ik het volgende zie in de google home app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZMnIbVY2fs54nAyb9-cuCRQHFc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4OrNvfJRp54OJe6z8XwHQzoz.png?f=fotoalbum_large

Hoop dat met deze post ook andere mensen geholpen worden met soortgelijk aansluitingen.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 11:25
maurice3752 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:25:

Let bij het kiezen van een trafo altijd goed op wat de werkspanning is van jouw gong!

Voorbeeld beltrafo:
TM 40/12
TS 25/12-24C
MAT beltrafo 8V 12V 24V <-- deze heb ik i.c.m Beyron 772 gong
etc.

Ik hoop jullie en andere lezers een beetje de goeie weg in te

Mvg Maurice
Zitten die kabels op je emat beltrafo op 0 en 24v of 0 en 8v? Gezien die gong 8v is en die Google nest ring batterij 24v nodig heeft.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice3752
@Tjona100 de Google Nest werkt op spanning van 8 tot 24 V AC.

Gr Mauricr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ik heb zelf ook de battery uitvoering maar heb een google nest mini opgehangen in de hal, werkt ook prima.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarioG
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-03 18:32
Ook hier wil ik mijn google nest (met batterij) installeren. In mijn vorig huis was de bel aangesloten waardoor de batterij van stroom voorzien werd. In mijn nieuw huis wil ik dat ook doen, maar de bedrading is hier lichtjes anders waardoor de batterij precies geen stroom krijgt.

Er is een bestaande bel met ingebouwde transformator. Dit is hoe het er uit ziet. Aan de bel buiten komen 2 draadjes, ze aansluiten op de Google Nest geeft geen resultaat (batterij laadt niet op).

Enig idee of wel mogelijk is om in de huidige set-up de bel te verbinden met bestaande kabels?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Q8qdVZB4-lgV7J9PVn-u2ZLG24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q392WIQugOSqyGngQp3hH9Vn.jpg?f=fotoalbum_large

Na edit: ik wou daarnet de batterij manueel opladen omdat ik melding kreeg dat de batterij bijna leeg was. Zag ik bij het losmaken van de bel dat er een kabel losgekomen is. Deze terug ingestoken en de bel krijgt nu wel stroom 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door DarioG op 29-07-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lreulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 14:58
Hier ook een nieuwe beltrafo gekocht om de google deurbel mee aan te sluiten, op 12V aangesloten, google deurbel doet fijn opladen. Het lukt me alleen niet om de zoemer van de oude drukbel aan te sluiten. Als ik de kabels met elkaar verbind, dan blijft de zoemer maar afgaan. Wil deze nu zo gaan aansluiten, is dit de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAaRcXpgp8FhjW9DPgeZg3C-7lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AC3xDhIi1DSpysUyub4H3HE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
Zo te zien wel, het hangt af van jouw deurbel.
Had jij de deurbel rechtstreeks aangesloten op jouw trafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
@DarioG zeker jouw Google deurbel werkt hierop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lreulen
Bedankt Maurice3752.

Ja deze was direct aangesloten eerst, hier een schema met onze vorige bel (normale drukdeurbel :) ). Zoals hieronder. Als ik dit hetzelfde laat, en dan mijn oude deurbel verander met de nest deurbel, dan blijft mijn zoemer afgaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beyUga84VH9QBJYMBPMeERGwZEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMBrfuFkI87mynK5QQ5ts9S3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
Ik heb vandaag een schema gemaakt om het te verduidelijken.

De meeste huizen zijn volgens onderstaande afbeelding geïnstalleerd bij oplevering van de woning. Als je een ouderwetse ratel bel hebt werkt jouw nieuwe slimme deurbel instant out of the box op de bestaande installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufT89pvkcKaFqXhYonSwZKmAuwY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MTA6x3smwyGl991CQ7jYVhTT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lreulen
Bedankt Maurice, zojuist aangesloten volgens dit schema en hij werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arthurBr
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-11-2024
Hi, kan iemand mij aub helpen.

Ik heb een oude gewone deurbel vervangen.
De draadjes verlengd en als deze tegen elkaar houdt gaat de oude gong gewoon af.

Sluit ik deze aan op de Google Nest Batterij dan laadt deze netjes op. (8v trafo is dus voldoende).

Echter de oude gong gaat niet meer over.

HET IS AL GELUKT. kan deze reactie vlgns mij niet verwijderen, maar na aansluiten moet je blijkbaar ook nog in de App “deurbel —> Geluid van binnenbel” aanzetten….

[ Voor 85% gewijzigd door arthurBr op 03-11-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray77d
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb de google deurbel battery aangesloten op mijn bestaande bedrading van de mechanissche rinkeldeurbel

Het probleem is dat de deurbel (schijnbaar) willekeurig de verbinding met de stroom verbreekt, waardoor de deurbel op batterijstand verder gaat en de mechanische deurbel niet meer werkt.

Batterij staat na 2 dagen op 57%, iets gaat niet juist.

Net weer de deurbel offline, op de bel gedrukt en dan gaat mechanische bel NIET over.
10 seconden later nog een keer geprobeerd en dan gaat de bel WEL over.

Ik heb onderstaande beltrafo, ik weet niet of deze aan 10VA voldoet.
Kan iemand bevestigen dat deze trafo aan de specificaties voldoet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1KfI8ki0ke51eSWoiZTJRQoUOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQKMtMeYxzUPlKPtJYFLqmY7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray77d
Ik kreeg net een berichtje dat de trafo geschikt zou moeten zijn maar de draadjes verwisseld moeten worden....

[ Voor 41% gewijzigd door Ray77d op 01-12-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray77d
Ik heb het schema van Maurice gebruikt en de draden in de trafo aangepast. Ik weet alleen niet of de blauwe en rode draden willekeurig kunnen worden aangesloten... ik weet nl. niet welke naar de deurbel gaan en welke naar de "gong".

1) In eerste instantie waren er rode draden op 6&8 aangebracht, de blauwe draden waren buiten de trafo samengeknoopt en geïsoleerd.

2) Nu zou de deurbel 8V stroom moeten krijgen en opladen.

Als ik de Google Home App open staat er de meeste tijd het oneindig symbool in het scherm.

Echter toen ik net keek kreeg ik weer een kleine teleurstelling want er stond weer een batterij in beeld met 57% opgeladen 8)7

Wat zou nog kunnen?

a) Ik kijk teveel op de app en bij iedereen verspringt de batterij status af en toe....

b) Het maakt wel uit welke blauwe en rode draad je op positie 7 van de trafo aansluit.

c) De Trafo is toch niet geschikt. Helaas heb ik een model waarbij de 230V met klemmen uit de groepskast wordt gehaald, snel even een andere trafo vervangen lijkt niet makkelijk te doen.

d) De deurbel is defect en doet niet wat hij zou moeten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfxrzcBWgrWoUyB3iP6MZY5osKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwxPzPBGgHkc61e8EtnHhTKw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ray77d op 01-12-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
@Ray77d

Het beste kan je natuurlijk even meten met een multimeter, dan kan je ook bepalen welke kabel waar naar toe gaat.

Koppel de trafo los rood en blauw, dan haal je de Google deurbel los en ga je die draden kortsluiten. In de meterkast kan je vervolgens de Rode en blauw paar zoeken middels een weerstand meting. In theorie zou het niet uitmaken zolang je maar 1 van beide kleuren aan elkaar verbindt, het is immers wisselstroom.

Reactie op jouw eerdere vraag-> 8V*1A= 8VA, dus je komt te kort als je 10VA nodig hebt, ik zou u adviseren een zwaardere trafo aan te schaffen.

Gr Maurice

[ Voor 26% gewijzigd door maurice3752 op 01-12-2024 11:46 . Reden: Eerdere vraag beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray77d
Ik heb de draden voor de zekerheid omgekeerd en de deurbel weer vers ingesteld.

Nu geeft hij wel continu het oneindig symbool maar: Blijkbaar is het te koud 3/4 graden celsius om de batterij op niveau te houden, wij hebben een gezin van 5 dus veel activiteit dat wordt opgenomen.

**edit**: De volgende dag verliest hij weer willekeurig het bedrade stroomsignaal waardoor de bestaande binnenbel niet rinkelt ... :(

Deze bel gaat terug in de doos om te worden vervangen door een Ring Video Doorbell Plus Battery. ;w

Deze schijnt een grotere accu te hebben die bovendien verwisselbaar is. Mocht je de bel moeten opladen in nood dan hangen er in ieder geval geen 2 losse draadjes bij de voordeur.

Daarnaast vind ik de google home app verschrikkelijk ter vergelijking van de ring app.

[ Voor 9% gewijzigd door Ray77d op 03-12-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Paul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 19:29
Het probleem zit hem inderdaad echt in de Google bel. Het opladen is soms problematisch, zeker als het kouder wordt. Af en toe stopt het opladen gewoon, en start daarna (na uitval van de bel) weer op.
En het grootste probleem is dat het niet mogelijk is een externe bel en extern opladen tegelijk aan te sluiten. Als je eea in serie zet, laadt de bel alleen op als het circuit gesloten is (en dus als er gebeld wordt).
Als je het parallel zet werkt het sowieso niet, dan krijgt de bel permanent stroom.
Zeer teleurstellend, dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
Heey @Don_Paul misschien handing om jouw gegevens van jouw gong te delen, ik vermoed gaat het daar fout gaat. Jouw Google deurbel dient inderdaad in serie te staan met jouw gong zodat de stroom king sluit en de Google deurbel oplaadt en de gong niet continue bekrachtigd blijft.

Als jij jouw deurbel aansluit zoals mijn schema en met jouw nieuwe 18kVA beltrafo en de deurbel nog steeds niet oplaad, moet je goed kijken naar de gong en kan het zijn dat je net zoals bij mij de gong zelf anders moet aansluiten.

Gr Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Laatst online: 01-09 13:39
Ik heb een Nest deurbel 2e gen besteld uit Amerika. De trafo die ik heb levert niet voldoende om de deurbel te laten werken, ik zie een knipperend geel lampje als ik het aansluit. De documentatie zegt dat de gewone bel dan nog wel zou moeten werken, maar dat is niet zo. Wellicht omdat ik de chime connector niet heb gebruikt, of dat ik de bel niet kon aanmelden in Home. Dus het proces is ook niet helemaal voltooid, dat mislukte ook steeds.

Een andere tweaker had deze foto al geplaatst, ik heb dezelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWDVGPQ6xkcKy9o_UpYr-YBtgmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtLcxx4XyC5BLjZD8YNtQxkL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor zover ik het begrijp heb ik geen kastje dat in de installatie video is uitgelegd, maar ik heb een schel: https://www.elektramat.nl/grothe-ltw-1101-grot-record-schel

Welke beltrafo kan ik het beste bestellen? Mijn meterkast bevat alleen Eaton modules, dus lijkt me dat consistenter (houd ik van). Maar ik kan geen goede vinden van 16v - 24v, die de schel en de Nest deurbel werkend kan laten krijgen.

En moet de Chime connector dan tussen de schel en de trafo of is dat overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice3752
Volgens de specs zou de deurbel gen2 minimaal een voeding van 10VA willen en 16-24VAC. De jouwe (altans) de geleverde foto heeft 8VA en beschikt daarbij ook niet over de juiste voltage zoals je al aangaf.
Must be connected to a 16–24VAC, 10VA, 50/60Hz doorbell transformer

Learn more.
Als je bij Eaton wil blijven moet je een module breder gaan, ik weet niet of je de ruimte daarvoor hebt. TR-G2/24 - Transformator 230V, 12/24V, 2/1A, 3HP

Elders zou je kunnen kiezen voor Gacia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Laatst online: 01-09 13:39
maurice3752 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:16:
Volgens de specs zou de deurbel gen2 minimaal een voeding van 10VA willen en 16-24VAC. De jouwe (altans) de geleverde foto heeft 8VA en beschikt daarbij ook niet over de juiste voltage zoals je al aangaf.

[...]

Als je bij Eaton wil blijven moet je een module breder gaan, ik weet niet of je de ruimte daarvoor hebt. TR-G2/24 - Transformator 230V, 12/24V, 2/1A, 3HP

Elders zou je kunnen kiezen voor Gacia
Die had ik ook gezien, maar daar zag ik dat het ws niet kan:
https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html
LET OP, onbelast levert deze deurbel 32V, na aansluiten van lange kabels en of een traditionele mechanische bel zakt deze spanning naar zijn nominale waarde. Deze beltrafo is daarom niet geschikt voor de meeste slimme deurbellen (zoals een Google Nest, Ring of Eufy).
Ik volg het ook nog niet helemaal, moet ik eerlijk toegeven.

De gacia ziet er op zich goed uit. Ik neem aan dat die op dezelfde plek past (vervanging van mijn huidige), toch?

Alleen zie ik een review dat die best hard bromt als ie wat meer voltage gebruikt. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen, als de trafo beter is qua gebruik en geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louis1212
  • Laatst online: 14-08 14:40
Bij mij is "geluid deurbel aanzetten" grijs en uit. Enig idee waarom die grijs staat?

HET IS AL GELUKT. kan deze reactie vlgns mij niet verwijderen, maar na aansluiten moet je blijkbaar ook nog in de App “deurbel —> Geluid van binnenbel” aanzetten….
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbroke
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-06 14:06
Goede middag,

Ik heb een nest battery deurbel proberen aansluiten op een Honeywell dw311 volgend schema op foto.

Helaas laadt deze zo niet op en gebeurt er geen belgeluid. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92Oxzvu1SbfccQSJckRa8b3xCL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3K5WP6WGC4DglNHWI7KfQl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardblok
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 15:27
Dit laatste schema heb ik ook gebruikt voor mijn Google doorbell battery die ik bedraad heb aangesloten in combinatie met de Honeywell DW915S.

De draad vanaf de bel had ik eerst ook aangesloten op A1 en dat werkte niet. Daarna de draad op B1 aangesloten (net zoals in dit filmpje) en toen wekte alle perfect.
De Honeywell DW915S krijgt rechtstreeks voeding dus geen batterijen die snel leeg lopen.

Eigenlijk exact dezelfde setup als in dit youtube filmpje waarin deze aansluiting getest wordt.
https://youtu.be/t1OuC-o0-UY?si=1coyk-92uDvJ-pXs
Pagina: 1