• Don_Paul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik probeer een nieuwe Google Nest Doorbell (battery) bedraad aan te sluiten, zodanig dat:
  1. Hij gevoerd wordt door de beltransformator in de meterkast;
  2. De bestaande 'gong' overgaat als er gebeld wordt.
Eerst met de bestaande beltransformator aangesloten - gewoon simpel twee draadjes, rood en blauw in de nieuwe Nest deurbel buiten.
Toen bleek dat de gong keurig overging, alleen liep de batterij van de deurbel langzaam leeg (7 dagen oid). Het was ook maar een 8V 0,5A trafo, en eigenlijk wordt een 24v trafo aangeraden (20VA).

Dus, als vervanger een 8V 2A trafo besteld onder de gedachte - dan heb je 18VA, en werkt de gong iig ook nog. Toen begon er echter een probleem te ontstaan. De oude trafo heeft 3 aansluitingen.

Een rode (rechts) gaat naar de deurbel, de andere rode (links) naar de gong. De twee blauwe zitten in het midden samen aangesloten. Er staat zo te zien dus 8v wisselspanning over de linker/rechteraansluiting, maar ik weet niet wat de middelste aansluiting is. Gewoon een 0-draad? Ik vermoed het, maar heb het niet nagemeten.

De nieuwe beltrafo gemonteerd, en die heeft maar 2 aansluitingen - met 8v wisselspanning ertussen.

Alle diagrammen die ik kon vinden zetten alles in serie: dus van trafo naar belknop, van belknop naar gong, van gong weer naar trafo. Dat heb ik dus ook gedaan: 1 x rood (rechts) naar de nieuwe belknop, de blauwe draad van de nieuwe bel doorverbonden met de rode die naar de gong ging (zou met wisselspanning niet uit moeten maken denk ik, maar voelt beter voor mij) en de blauwe van de gong (links) weer naar de trafo.

Het goede nieuws is, dat de gong overgaat. Het slechte nieuws is dat de Nest doorbell nog steeds leegloopt. En eigenlijk lijkt me dat logisch - want het circuit is immer alleen gesloten als je de knop indrukt vermoed ik? Tenzij er iets slims in de deurbel gebeurt, maar dat lijkt dus niet het geval.

Ik loop hier dus op vast. Wat zie ik hier over het hoofd? Als ik de gong er tussenuit haal, laadt de Ring (langzaam) wel op. Bij oudere modellen zat een chime connector, maar die zit er nu niet meer bij. Deed de oude transformator iets slims met een relay of zo?

• keesvb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 10:06
Ik heb toevallig exact dezelfde vraag! Heb je al antwoord?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee