Toon posts:

Zeer trage Pentium 2 350 MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, mijn pentium 2 350 MHz met 64 mb geheugen is in Windows ME zeer traag, de harddisk werkt zeer hard...! Dus dacht ik meteen aan een geheugen tekort, maar mijn AMD k6-2 500 MHz met tot voor kort ook 64 mb geheugen draaide daarentegen Windows ME en Windows 2000 redelijk snel, maar bij die pentium 2 moet je al wachten wanneer je je browser opstart. Die pentium 2 is echt zeer traag. Waar zou het aan kunnen liggen, met sisoft sandra heb ik de hd getest en de access time is 10ms, lijkt me normaal voor een 5200 rmp schijf.
Hier nog wat gegevens ik weet niet of het belangrijk is:

Buffered read: 27MB/s
Sequential read: 10MB/s
Random read: 4072kB/s
Buffered write: 11 MB/s
Sequential write: 10 MB/s
Random write: 4MB/s

Current Disk Cache: 6MB
Maximum Disk Cache: 59MB
Minimum Disk Cache: 3MB

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word echt stront ziek van deze computer!

Alvast bedankt!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hoe staan je pagefile instellingen. Als je bijvoorbeeld erg weinig plek vrij hebt op je HD wil ie wel eens flink gaan swappen.
Ook een defrag lijkt me wel eens zinnig in zoŽn geval. Verder zou ik morgen als een idioot naar de winkel rennen en er 128 MB bij pleuren.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Defragen heb ik al gedaan, ik heb windows ook al een aantal malen opnieuw geinstalleerd, maar het wil maar niet helpen?

Verwijderd

Inderdaad.
Geheugen is tegenwoordig zo waanzinnig goedkoop, dat alleen al nadenken over de aanschaf verloren tijd is.
64Mb voor ME (toch al niet mijn favoriet) is wat aan de lage kant. stop er 128 of liefst 256 in en ik vermoed dat veel swap problemen verdwenen zijn.
Check wel even wat je moederbord maximaal aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom kan mijn AMD K6-2 500 MHz dan wel lekker windows draaien, ook met 64 mb geheugen..??

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 01:12 schreef ExplosionONLINE het volgende:
Maar waarom kan mijn AMD K6-2 500 MHz dan wel lekker windows draaien, ook met 64 mb geheugen..??
Omdat AMD Rulez !!!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24

scorpionv

This space for rent

Een AMD-K6 kan een meg aan 3rd level cache op zijn mobo hebben zitten. En dat scheelt behoorlijk in prestaties. Voor zover ik weet is de K6 de enige proc die van een dergelijk cachesysteem gebruik maakt.

[edit] Ff gezocht; ik wist het niet helemaal precies meer. http://www.amd.com/products/cpg/k6iii/trilevel.html

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op het moederbord zit inderdaad 1 mb cache, bij de pentium 2 512 kb, kan dit echt zoveel uitmaken?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 01:25 schreef scorpionv het volgende:
Een AMD-K6 kan een meg aan 3rd level cache op zijn mobo hebben zitten. En dat scheelt behoorlijk in prestaties. Voor zover ik weet is de K6 de enige proc die van een dergelijk cachesysteem gebruik maakt.
Er zijn ook mobo's met 2meg cache voor SuperSocket7.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 30 augustus 2001 01:33 schreef algabra het volgende:

[..]

Er zijn ook mobo's met 2meg cache voor SuperSocket7.
Ik heb het net ff zitten lezen, je hebt gelijk ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1