Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intergas Xtreme 36 radiators maken veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 13:29
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Sinds ik in mijn nieuwbouwhuis woon hoor ik de radiators erg goed (nu bijna 5 jaar). Ik heb de intergas Xtreme 36 (enkel beneden vloeverwarming). In geen van de radiators zit lucht (ook ontlucht hij automatisch). Maar ik hoor de radiators stromen. Volgens mij pompt hij het water te hard rond.

Ik heb geprobeerd om de radiators iets dichter te knijpen (per radiator) . Maar dit heeft tot gevolg dat ze niet meer voldoende warm worden. Wat voor advies hebben jullie? Het stoort ons namelijk zo erg dat ik de radiator uitzet met slapengaan en met thuiswerken.

Alvast bedankt

Gr
Elco

Alle reacties

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:12
De pompsnelheid wellicht verlagen van de CV? (ben geen techneut) Of wellicht iets met vermogen verminderen?

[ Voor 25% gewijzigd door turkeyhakan op 13-12-2022 15:34 ]

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 14:01
Heb je al geprobeerd om in je ketel de pomp zachter te zetten? Als je vloerverwarming toch en eigen pomp heeft hoeft de cv niet perse hard te pompen.

In moderne cv's kan je een range opgeven waartussen hij zelf de snelheid van de pomp mag bepalen. In oudere zal je een 3 standen knop op de pomp hebben zitten.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• hennie.brug
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Er staat op You Tube een videiofilmpje waar in uitgelegd wordt hoe je de waterstroom van de pomp kunt reduceren. Misschien een goede hulp.