Vraag

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:43
Mijn vraag

Ik ben nieuw in smartwatch/smartband-land en zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel opties in zoveel prijscategorie├źn en ben echt even kwijt wat nu een goede keuze is. Hopelijk kunnen jullie mij helpen _/-\o_

Apparatuur die ik al heb:

- Samsung Galaxy A50

Wat voor type ben ik?

Ik ben geen fanatiek sporter. Ik ben meer van het wandelen, hardlopen en fietsen. Mijn doel is dat ik meer tot simpele/eenvoudige bewegingen in het dagelijks leven wordt gezet, mede gezien het feit dat ik achter een bureau werk.

Mijn wensenlijstje:

- max 100 euro
- Smalle wijzerplaat (ik heb een dunne pols en grote wijzerplaten staan mij niet)
- Continue hartslagmeting met waarschuwingen/tips
- Slaapanalyse
- Zuurstofmeter
- Notificatie bij lang stilzitten (ik doe bureauwerk)
- Wekker die pols laat trillen ipv geluid
- Notificaties van afspraken in mijn Google agenda
- Inschakelbare notificaties van andere apps op mijn telefoon
- Zien als ik gebeld word en door wie
- Batterijduur van ongeveer een week
- Automatisch dimbaar scherm op basis van omgevingslicht, in het verlengde hiervan wil ik dat als ik slaap het scherm niet bij elke beweging oplicht. Lastig puntje: ik draai ook nachtdiensten, en dan wil ik juist dat het scherm wel actief wordt.
- Keuze uit meerdere wijzerplaten zonder te moeten betalen
- Goed helder en leesbaar scherm

Wat ik niet nodig heb:

- Bellen via smartwatch
- Antwoorden op berichten
- GPS
- Geen abonnement voor extra functies

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al in de pricewatch met de filters zitten spelen en kwam tot de volgende producten:

uitvoering: Huawei Band 7 Zwart (Zwart)
uitvoering: Xiaomi Mi Band 7 Zwart (Zwart)
uitvoering: Samsung Galaxy Fit2 Zwart (Zwart)

Maar wellicht mis ik er een paar. Wie kan mij van wat advies voorzien? :>

Alle reacties

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:09
Samsung watch 4, 40 / 44 mm is al een paar keer langsgekomen de afgelopen week voor 89 euro in de aanbieding. Dat lijkt mij de beste keuze met dat budget, alleen opladen moet wel wat vaker maar dat gaat heel vlot (max een uurtje).

• NelgNL
wm1234 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:12:
Samsung watch 4, 40 / 44 mm is al een paar keer langsgekomen de afgelopen week voor 89 euro in de aanbieding. Dat lijkt mij de beste keuze met dat budget, alleen opladen moet wel wat vaker maar dat gaat heel vlot (max een uurtje).
Dank voor je reactie.

Ik heb even gekeken, maar het uurwerk is me wat te groot, ik ben opzoek naar iets smallers. Daarbij heeft het veel functies en dat verhoogt de prijs en verkort de accuduur zie ik.

Plus dat ik hem nu voor ruim boven de 100 euro nog zie ;)

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:26
Amazfit GTS 4 mini?

Ik heb hem net via Amazon besteld. Nog niet binnen. Kom zelf van een Amazfit BIP af. Volgens mij kan de GTS alles wat je vraagt als ik zo snel kijk.

• NelgNL
Highfive95 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:36:
Amazfit GTS 4 mini?

Ik heb hem net via Amazon besteld. Nog niet binnen. Kom zelf van een Amazfit BIP af. Volgens mij kan de GTS alles wat je vraagt als ik zo snel kijk.
Dank voor je tip. Ben heel benieuwd hoe je het formaat van de horlogekast ervaart!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:01
Zelf al diverse MiBands gehad, bevallen erg goed.
Heb ongeveer dezelfde user case, kan de MiBand 7 echt aanraden, lees/kijk wat reviews zou ik zeggen.

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:53
Ik en mijn vriendin hebben allebei deze:

uitvoering: OPPO Watch Free (Zwart)

Ik durf ff niet snel te zeggen nu of hij aan al je wensen voldoet, ben niet thuis en heb hem niet bij me.

Accuduur is in elk geval goed.

Verder heeft mijn vriendin ook een erg smalle pols, en bij haar past die (net).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee