Toon posts:

Hoeveel panelen maximaal uitbreiden op SE9K?

Pagina: 1
Acties:

• Nachtwaker055
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03:52
Hallo,

Ik overweeg om mijn bestaande systeem uit te breiden met een X aantal panelen. Graag wil ik jullie advies wat nog mogelijk is op de omvormer.

Huidige situatie:
SE9K
23x DM330G1-60HBB (35mm)
14x DM300-M156-60BKS (40mm)

Mogelijkheid tot toevoegen van panelen in rode vlak. Deze panelen bestaan nu dus nog niet. Er zijn nu als voorbeeld 7 panelen getekend, maar kunnen er maximaal 9 zijn. De genoemde hellingshoek en oriëntatie in het rode vlak kloppen.

Ter overweging zijn de Jinko Solar N-Type Tiger Neo 420W All Black MC4

Wat kan er volgens jullie nog bij mijn omvormer op aan Wp? En hoe kom je tot deze berekening?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:21
De berekening maak je met solaredge designer: dit is de enige manier waarop je meer “mag” dan in datasheet omdat hij rekening houdt met de ligging van de groepen panelen.

Wil je het zelf doen? Is het bestaande systeem door jouw geïnstalleerd? Wie beheerd het systeem? Is die welwillend?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Nachtwaker055
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03:52
A, ik zal de installateur van de huidige set eens vragen. Ik wil het zelf gaan doen, zeker ook omdat het een uitbreiding is van een bestaand systeem.

Ik zal het antwoord hier even terugkoppelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee