Toon posts:

Kabelmanagement bureau - too much to handle!

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
Omdat het momenteel een kabelbende is ben ik aan het kijken om mijn bureau (vrijstaand in de kamer) te fatsoeneren. Het is echter zoveel, dat ik gewoonweg niet weet waar te beginnen wil ik het ook allemaal nog praktisch kunnen blijven gebruiken.

Wat zien we hier:
- Vaste PC
-- Voedingkabel
-- Displayport-kabel
-- USB kabel naar USB switch

- Laptop
-- USB-C naar webcam
-- HDMI naar monitor
-- USB naar USB switch
-- Adapterkabel
-- Adapter

- Monitor
-- 2 kabels voor input
-- 1 kabel voor voeding
-- adapter

- USB switch
-- kabel naar speaker
-- kabel toetsenbord
-- kabel microfoon

Speakers
-- kabel voeding
-- adapter
-- USB kabel naar USB switch
-- kabel naar 2e speaker

Problemen die ik hier zie zijn:
- De USB switch waar 2 systemen naar toe gaan en 3 devices aan gekoppeld zijn (= 5 kabels)
- De monitor waar 3 kabels naar toe gaan.
- 3 Adapters, waarvan er 1 "mobiel" moet zijn omdat die mee moet naar werk als ik de laptop mee neem.

----------------------

Al met al: een puinzooi en ik weet niet hoe dit goed te managen.

Hebben jullie ideeën?

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 16:19
Ik zou zoveel mogelijk kabels via je monitorstandaard naar de onderzijde van het bureau laten lopen. Door die kabels te bundelen oogt het al een stuk minder chaotisch.

Daarnaast zou ik alle kabels die nu op het bureau liggen en onder het bureau hangen zoveel mogelijk bundelen (eventueel met tie wraps) en op het plateau onder het bureau plaatsen.

Je moet ervoor zorgen dat je alleen de switches en kabels die mobiel moeten zijn of vaak gebruikt worden, in het zicht / voor het grijpen hebt liggen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat is je vraag nu precies ?
aaantal kabels ga je niet verminderen, hoogstens een draadloos kb en muis zoeken.

Je hebt een al een goot/bak waar al je adapter en kabels in kunnen. kwestie van wat tierips/klitteband halen, en wat netter wegwerken.

En waarom willen mensen toch altijd hun pc op het bureau zetten ?
Zet die op de grond, scheelt al enorm veel ruimte en kabels op je bureau.

ps als je bureau zo staat dat je tegen de achterkant van je burea aankijkt, zou je ook nog kunnen overwegen iets van een plank te kopen, die je achter op die goot monteert.. zodat al die adapters etc uit het zicht zijn.

[Voor 55% gewijzigd door heuveltje op 13-12-2022 13:35]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-02 13:56
Tja, het ligt er nu allemaal. Koop een pakje tie-wraps en succes ermee?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
Adapters en docks die je achterin hebt liggen heb je niet óp je bureau nodig, dus die zou ik in de kabelgoot leggen. Verder alle kabels zoveel mogelijk samenbinden met wat kabelbinders van klittenband, en het is al 80% beter.

100% perfect ga je het sowieso niet krijgen, want je verzuipt in de kabels, dus ik zou er ook niet op richten om het ultra minimaal te maken ;)

The devil is in the details.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is geen TL topic, maar iets voor AZ ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:26
Ik snap dat het lijkt alsof je een hoop werk hebt, maar dat valt wel mee volgens mij.

Begin eens met alles los te trekken en te bepalen welke stukkken kabel altijd op dezelfde plek moeten komen.

Dus in het geval van je webcam trek je je USB kabel eruit, maar laat je webcam op je monitor zitten. Bepaal dan hoeveel speling je nodig hebt voor je webcamkabel. Beweeg je monitor even in een paar extreme hoeken, helemaal links en helemaal rechts, etc. En maak dan met een tie-wrap je kabel vast aan je monitorarm.

Idem voor je laptopadapter. Trek de stekker uit het stopcontact, maar laat de plug in je laptop. Zoek weer de extremen op, maak vast en werk weg.

Verder kun je een hoop kabels wegwerken door de USB-hub van je monitor te gebruiken. Dat ding zit er niet voor niets.
heuveltje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:23:

Dat zou ook het eerste zijn wat ik zou aanpassen, lekker dat ding op de vloer zetten en als dat niet kan in een beugel onder je bureau.

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Hoe ga je anders van je RGB kermis genieten? :P

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Evest schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:38:
[...]

Hoe ga je anders van je RGB kermis genieten? :P
zo ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Als werkplekbeheerder/kabel fetishist jeuken mijn handen :9~

Ik zie geen extreem moeilijke dingen hoor, hell je hebt zelfs een nette goot onder je bureau wat al luxe is :)

Haal alles los en begin bij het begin.

Stekkerblok in de goot en routeer de draad netjes naar het stopcontact, dan de stroom kabels van de apparaten. Adapterblokken kunnen in de goot.

Dan kun je of per apparaat verder gaan, bv PC kabels bij elkaar gebonden naar onderen achter de PC.
Kabels van monitor en webcam langs de arm leiden, ik zie dat het horizontale gedeelte ook clipjes heeft en naar beneden langs de paal kun je de kabels aan de achterkant laten lopen/binden en zo je kabelgoot in naar het stekkerblok, laptop//hub/PC.

Luidsprekers naar achteren zodat de kabels naar achteren ook de goot in kunnen. Toetsenbord en MIC zul je wel blijven zien maar dat is geen ramp lijkt me.

Gebruik iig klitteband 'cable-ties'. Sowieso beter voor de plasticberg maar ook als je ooit een kabel wilt verleggen, uit- of bij- een bundel wilt voegen veul makkelijker!

Eventueel langere-kortere kabels kopen als dat bij de routering helpt :)
Euhm...makkelijker bij je front USB, geen halve kat/hond in je PC/stoffilter na een maand, geen kabelnest op de grond wat vervolgens stof vangt, beschadigd minder snel met stofzuigen/huisdieren/kinderen.

Ik heb mijn bureau in de woonkamer mét PC er op en je ziet 1 kabel en dat is het toetsenbord :)

[Voor 23% gewijzigd door sapphire op 13-12-2022 14:24]

Gabriël ITX

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:35
Langere kabels, PC op de grond, laptop op de plek van je PC, tie wraps, job done.

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Sowieso een langere DP kabel bestellen, met die standaard kabels die bij de monitoren geleverd worden redt je het simpelweg niet op een nette manier.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:23
Ik klikken.. ik spuugde bijna mijn drinken uit.. geniaal >:)

• PdeBie
Dank voor alle reacties tot dusver.

@HenkEisjedies / @sapphire: Eerst maar eens "kaal" beginnen vind ik tot nog toe de beste tip.

- Kabelbinders van klittenband werkt inderdaad fijner, dus die ga ik maar eens bestellen.

- Langere DP kabel wacht ik nog even mee, maar wel een goede om te onthouden.

- PC staat overigens op mijn bureau omdat hij anders pal naast de verwarming komt te staan wat mij geen prettig idee lijkt. Plus dat ik er anders continu tegenaan schop (ik zit zelden stil...).
RGB zit er niet in op de videokaart na (waarbij ik het uitgeschakeld heb).

- Muis (trackball in mijn geval) is al draadloos. Keyboard draadloos wel ooit aan gedacht, maar vond ik het niet waard t.o.v. wat dat weer kost.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:58

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Met een gatenboor aan de slag. Ee bij je monitor andere bij je pc. Afdekplaatjes (https://www.elektrototaal...materialen/bureaudoorvoer) en alles onderdoor laten lopen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

robbinonline schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:40:
Met een gatenboor aan de slag. Ee bij je monitor andere bij je pc. Afdekplaatjes (https://www.elektrototaal...materialen/bureaudoorvoer) en alles onderdoor laten lopen.
Zware overkill.

PC en monitor arm zitten al aan de achterkant van het blad, waarom zou je in hemelsnaam gaten in het blad gaan boren als de kabels al aan de achterkant in de goot komen :?

Gabriël ITX

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 18:35
Alles waar je niet in hoeft te prikken: in je kabelgoot.

Draai de kabelgoot om; zo hoort deze ook gemonteerd te worden. Niet zoals nu.

Je kunt 2 dingen doen:

Als het goed is, zit er achterin de kabelgoot een gat waar de kabels doorheen kunnen. Anders met een ijzerboor een gat maken.

Of je haalt een kabeldoorvoerpot en laat alle kabels daardoorheen lopen, zo de goot in.

PC onder je bureau monteren met een CPU-houder.

Haal een docking station om alle meuk naar je laptop weg te halen.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:58

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

sapphire schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:16:
[...]

Zware overkill.

PC en monitor arm zitten al aan de achterkant van het blad, waarom zou je in hemelsnaam gaten in het blad gaan boren als de kabels al aan de achterkant in de goot komen :?
Omdat je anders de kabels naar de achterkant ziet lopen over je blad heen en nu netjes in het blad verdwijnen. Wat jij zegt vind ik er persoonlijk nog heel slordig uitzien en zorgt niet voor een clean look.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

robbinonline schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:29:
[...]

Omdat je anders de kabels naar de achterkant ziet lopen over je blad heen en nu netjes in het blad verdwijnen. Wat jij zegt vind ik er persoonlijk nog heel slordig uitzien en zorgt niet voor een clean look.
Euhm 90% van de kabels zit al aan de achterkant en kun je zonder problemen zo achter de PC of monitor arm de goot in laten lopen, stuk cleanere look dan een enorm gat in een bureau boren en een afwijkende kleur dop er in proppen :?
Je houd denk 2 kabels over, die van het toetsenbord en microfoon.

Ik werk dagelijks kabels weg bij bureau's op deze manier.
Heb morgen nog een leuke op de planning staan met alleen maar standaard spul (4 monitoren/2 werkplekken op 1 bureau), zal eens voor en na foto's maken.

[Voor 4% gewijzigd door sapphire op 13-12-2022 15:43]

Gabriël ITX

• PdeBie
Dank voor de tips allen. Heb alles losgetrokken en ben daarna onderdeel voor onderdeel terug gaan plaatsen. Daarbij maar eens flink wat klittenband gebruikt en voilá!

Nu alleen nog de netwerkkabel weg werken, wat sfeer verlichting in de vorm van een LED strip aan de achterzijde van het bureau en wat aan de muur, want die is nog kaal.

(Liefst had ik nog een ander bureau gekocht, maar dat voldeed niet aan de WAF :+ )

Ow en de bedrade muis was aan het opladen. Normaliter is hij draadloos ;)

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
Ik moet ook nog wat kabel management gaan toepassen, het valt me op dat je je laptop (legion?) in een stand hebt gezet. Heb je daar een linkje van?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:13
Pc zou ik nooit op de grond zetten.
Op de grond zuigen ze zoveel meer stof naar binnen dan wanneer ze in een beugel hangen onder het bureau.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik gebruik zelf de logitech dock, dat is een stevige speakerphone icm een usb-c hub. Dat scheelt heel wat kabels maar het vervangt ook meteen je microfoon en speakers waardoor je nog minder ruimte/kabels nodig hebt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• PdeBie
Vokx schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:18:
[...]

Ik moet ook nog wat kabel management gaan toepassen, het valt me op dat je je laptop (legion?) in een stand hebt gezet. Heb je daar een linkje van?
https://omoton.com/collec...roducts/laptop-stand-ld01

• PdeBie
En nu ook de werkplek van wat verlichting voorzien door middel van een LED strip aan m'n bureau.
Een monitor LED bar volgt nog.

(En ja, er moeten nog een paar kabeltjes onder het bureau weg gewerkt worden)

[Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 23-12-2022 10:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee