Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 13-12-2022 13:53 ]
grasmanek94 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:45:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
The devil is in the details.
[ Voor 5% gewijzigd door olafmol op 13-12-2022 13:56 ]
Bedankt, nuttige reactie. Een buffer + reserve heb ik al opgebouwd in loondienst. 10K op de spaar, en enkele veelvouden daarvan in index trackers. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
Uitval had niet met stress/burnout te maken. De stap lijkt me wel spannend (positieve/gezonde spanning). Zeker het dikgedrukte zal de eerste keren wennen zijn, maar een flinke buffer brengt op dat gebied denk ik dan wel weer wat rust met zich mee.olafmol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:55:
Denk ook even goed na over waarom je uitgevallen bent. Als het met bepaalde vormen van stress/werkdruk te maken heeft, zou een ZZP functie mogelijk niet de beste keuze voor je zijn. Dat kun je zelf het beste bepalen natuurlijk. Er komt nl best veel op je af en, zeker als de opdrachten niet zomaar komen, of ineens niet doorgaan, kan niet iedereen daar even relaxed mee omgaan. Ook kan je "lastige" opdrachtgevers krijgen.
Ontwikkelen van (voorspel)modellen en inzichten uit data. Ervaring met modeling, data engineering, dashboarding (Python Dash + Django), voor uiteenlopende klanten (financieel, MKB, medisch)sipje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:57:
Ik weet niet precies in welke (software) hoek je zit
Bij WG komen er wel met zo nu en dan opdrachten voorbij die voor 2-3 dagen in de week zijn, maar inderdaad goed om hier even wat extra aandacht aan te besteden,Inmiddels is het part-timen wat meer ingeburgerd, maar opdrachten voor minder dan 32 uur zijn nog steeds vaak vrij schaars.
Hmmm, dat is een goed punt. Ik lees op de site van de BD dat verlaagd urencriterium alleen voor startersaftrek geldig is, niet voor zelfstandigenaftrek. Dat is jammer, want die zelfstandigenaftrek scheelt een hoop belasting. Niet dat ik in aanmerking zou komen voor verlaagd criterium, omdat ik slechts ziek ben en geen (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheids-sticker heb.Ernemmer schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:59:
Met 20 uur per week ga je het urencriterium van 1225 uur moet halen, maar je kan bij de BD een verlaagd urencriterium aanvragen en dan hoef je nog maar 800 uur te werken om ondernemersvoordelen te krijgen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq