Isolatie onder de vloer van het terras met overkapping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Goedemorgen allen,

Ik heb een idee dat misschien niet handig is, maar ik geen vergelijkbare situaties over kan vinden.

Ik wil een afgesloten terrasoverkapping installeren bij mij achter met de zijkanten afgesloten en glazen schuifdeuren. Qua warmte vasthouden zal de overkapping niet veel helpen maar dat houd ik even terzijde.

Ik wilde een vloer plaatsen onder het terras, eerst dacht ik er aan om gewoon stenen tegels te plaatsen net als buiten de overkapping in de tuin. Maar nu had ik het idee of het misschien mogelijk is om isolatie platen in de grond te plaatsen en daarn een soort van verhoogde houten vloer op te plaatsen zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiMoaGoFv2MqY1hO1EWxfyt7S4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QzmkRGTZ2DzKWAxCTOvpQTsJ.png?f=user_large

Zodat de vloer niet al te koud is onder de overkapping.

Is dit een dom idee? Heeft iemand dit misschien eerder gedaan of ervaring mee?

Graag verneem ik jullie meningen en advies hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:15
Zeker geen dom idee.
Houd er wel rekening mee dat de vloer dus mogelijk een flinke opstap krijgt.
Denk ook na over de stevigheid. Je wilt niet dat de isolatie beschadigd doordat er rechtstreeks op gedrukt wordt. Ook wil je niet dat de vloer wiebelig is. Denk dus bijv. aan een laag tussen de isolatie en de afwerking (plaatmateriaal?)

[ Voor 13% gewijzigd door pentaw1nz op 13-12-2022 10:56 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Yes daar zat ik aan te denken, misschien een laag triplex of iets dergelijks om het gewicht van de vloer wat beter te verdelen.